Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ رئیس مرکز بهداشت یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیردار عامل ۸۰ درصد مرگ‌های زودرس است، گفت: این آمار در افق ۱۴۰۴ باید به ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اعلایی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه در گذشته عمده علل مرگ و میرها به دلیل بیماری های واگیردار بوده است، اظهار داشت: این شرایط امروز تغییراتی داشته به نحوی که در حال حاضر بر اساس آمار، ۸۰ درصد مرگ‌ها بر اثر بیماری های غیرواگیردار و مزمن نظیر فشار خون، چربی خون، دیابت و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. رخ می‌دهد.

وی با اشاره به عواملی که در گذشته وجود نداشت اما امروز وجود دارد و عامل بسیاری از بیماری‌ها، ناهنجاری‌های اجتماعی و آسیب های اجتماعی شده است، افزود: در گذشته به جز تهران، حاشیه‌نشینی در دیگر شهرها وجود نداشت اما امروز شاهد بروز این پدیده در همه شهرها هستیم.

اعلایی با بیان اینکه فعالیت فیزیکی مردم نیز در گذشته و حال بسیار متفاوت بوده است، بیان کرد: در گذشته زندگی روزانه مردم همراه با تحرک بدنی و پیاده‌روی بود اما امروز سبک زندگی‌ها تغییر کرده و تحرک مردم بسیار کم شده که این امر چاقی و به دنبال آن بسیاری از بیماری‌ها را به دنبال دارد.

رئیس مرکز بهداشت یزد با ارائه آماری به تبیین شاخص‌های سلامت در استان یزد پرداخت و اظهار داشت: یزد رتبه چهاردهم چاقی کشور، رتبه ششم میزان مصرف فست‌فودها در کشور، رتبه ۱۹ مصرف ماهی و رتبه ۲۶ مصرف روزانه میوه و سبزی را داراست که این شاخص‌ها نشان می‌دهد وضعیت سلامت مردم این استان در شرایط مطلوبی نیست.

وی با بیان اینکه تنها دو درصد زنان و ۱۳ درصد مردان استان یزد فعالیت فیزیکی مطلوبی دارند، بیان کرد: این میزان فعالیت بدنی سبب شده تا یزد در زمینه برخی بیماری‌ها نظیر دیابت و فشارخون در رده‌های نخست کشور باشد.

اعلایی با بیان اینکه در ابتلا به برخی بیماری‌های واگیردار نیز شرایط چندان مناسبی نداریم، افزود: میزان شیوع تب مالت، ایدز، سل، تب کریمه کنگو، شپش و .... در یزد بالاست.

وی با اشاره به اینکه در بسته‌های طرح تحول سلامت که تا سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است، بیان کرد: بر اساس این طرح باید میزان مصرف عوامل بیماری‌ها نظیر دخانیات، فست‌فود و ... تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز بهداشت یزد ادامه داد: بر اساس این برنامه همچنین باید عوامل مرگ و میر زودرس نظیر سکته ها و ... که اکنون ۸۰ درصد عوامل مرگ و میر را تشکیل می دهد به ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۴۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان، آمار مرگ‌ومیر در این استان در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند که بر اساس همین آمار سال قبل در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده ۱۰۰ زن فوت شده‌ است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان در ادامه با اشاره به آمار ثبت ولادت در این استان گفت: سال قبل ۱۳ هزار و ۹۲۳ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۴۴۲ مورد ولادت مربوط به مادران پایین‌تر از ۳۵ سال بوده است.

وی با اشاره به صدور آنی شناسنامه در استان افزود: ثبت احوال استان هم اکنون در ۱۲ اداره مستقل و ۲۰ دفتر پیشخوان فعال درسطح استان در حال ارائه خدمات به مردم است و تلاش این اداره کل ارائه خدمات در اسرع وقت است، اما با توجه به پراکندگی جمعیت نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در این پروژه خواهیم بود که بتوانیم خدمات مطلوب‌تری در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم ارائه دهیم.

کد خبر 749580

دیگر خبرها

  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • علل شایع پیری زودرس پوست صورت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴/ کاهش نرخ انس طلا
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ |برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • آمار مرگ‌ومیر زنجان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد