Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشخبرگزاری صدا و سیما، در داد و ستدهاي روز دوشنبه سرمايه گذاران بورس تهران بيش از يک ميليارد و 314 ميليون برگه سهم، حق تقدم و ساير دارايي هاي مالي را دست به دست کردند که ارزش اين مبادلات بيش از 3 هزار و 242 ميليارد ريال بود و در 83 هزار نوبت معاملاتي انجام شد.

در داد و ستدهاي روز جاري سرمايه گذاران بورس تهران بيش از يک ميليارد و 314 ميليون برگه دارايي مالي را دست به دست کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بازار امروز شاخص بورس تصميم به استراحت گرفت. بر همين اساس اين متغير امروز 123 واحد افت کرد و به رقم 95 هزار و 477 واحد رسيد. شاخص بازار اول نيز 164 واحد نزولي شد اما شاخص بازار دوم 148 واحد بالا رفت.
نمادهاي گسترش نفت و گاز پارسيان، سرمايه گذاري معادن و فلزات و چادرملو امروز بيشترين تاثير منفي را بر شاخص بورس داشتند. اين در حالي بود که نمادهاي بانک ملت، صنايع پتروشيمي خليج فارس، ايران خودرو و فولاد مبارکه بيشترين تاثير مثبت را بر اين متغير ثبت کردند.
در بازار روز دوشنبه گروه هاي خودرو، فلزات اساسي و فرآورده هاي نفتي با بيشترين حجم و ارزش معاملات در صدر برترين گروه هاي صنعتي قرار گرفتند.
صدرنشيني بازار نيز با بيشترين رشد قيمت متعلق به نمادهاي نيروکلر، سپنتا، قند نيشابور، مهرکام پارس، بانک ملت، موتورسازان تراکتورسازي ايران و رينگ سازي مشهد بود.
در مقابل نمادهاي سيمان اصفهان، فنرسازي خاور، پمپ سازي ايران، معادن منگنز ايران، کاشي الوند، ايران ارقام و لوله و ماشين سازي ايران با بيشترين کاهش قيمت در انتهاي جدول معاملات نشستند.
سرمايه گذاران بورسي امروز براي خريد اوراق مشارکت شهرداري سبزوار، واحدهاي صندوق امين يکم، اوراق مشارکت شهرداري تهران، اوراق مشارکت رايان سايپا، سهام توليدي چدن سازان، آهنگري تراکتورسازي ايران و ايران خودرو بيشترين تقاضا و طولاني ترين صف هاي خريد را ثبت کردند.
در مقابل گروهي از سرمايه گذاران تلاش کردند با عرضه هاي سنگين از سهام پارس دارو، اوراق صکوک سايپا، اوراق مشارکت شهرداري مشهد، اوراق مشارکت شهرداري تهران، اوراق صکوک سايپا و سهام ايران ارقام خارج شوند.
در پايان معاملات امروز سايپا با معامله بلوکي 180 ميليون سهمي بيشترين حجم معاملات و اوراق صکوک فولاد کاوه کيش با معامله به ارزش 250 ميليارد ريال بيشترين ارزش معاملات را داشتند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۵۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس هزار واحد رشد کرد

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار