Web Analytics Made Easy - Statcounter


دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: پرونده ۵ انجمن اقلیت‌های دینی با موضوع تمدید پروانه در کمیسیون مطرح شدکه پس از بررسی با تمدید پروانه هر ۵ تشکل موافقت شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب امتداد نیوز،  بهرام سرمست مدیرکل سیاسی و دبیرکمیسیون ماده احزاب در نشست خبری که عصر امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در جلسه اخیر کمیسیون پرونده 19 حزب و انجمن اقلیت های دینی مطرح و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

سهم احزاب سیاسی از بودجه ۹۷ چقدر است؟

وی افزود: پرونده ۵ انجمن اقلیت‌های دینی با موضوع تمدید پروانه مطرح شدکه پس از بررسی با تمدید پروانه هر 5 تشکل موافقت شد. این انجمن ها عبارتند از انجمن فرهنگی ارامنه چهارمحال مقیم مرکز، انجمن زرتشتیان قاسم آباد یزد، شورای خلیفه گری ارامنه تهران و شمال، شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب کشور و انجمن اجتماعی ارامنه تهران. 

دبیر کمیسیون ماده ده احزاب با بیان اینکه گزارش مجامع عمومی تشکل‌های مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، کانون مهستان، حزب اسلامی رفاه کارگران مطرح و بررسی شد، گفت: پروانه این احزاب مشروط به تطبیق اساسنامه و مرامنامه با قانون جدید احزاب مورد تصویب قرار گرفت.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: پرونده حزب توسعه ملی استان تهران که دارای پروانه برای محدوده تهران بود مطرح و با تقاضای تشکل مذکور به عنوان حزب توسعه ملی ایران اسلامی با دامنه فعالیت سراسری موافقت شد.

وی خاطر نشان کرد: موارد دیگری در دستور کار کمیسیون قرار داشت که به دلیل اتمام وقت جلسه به زمان دیگری موکول شد.

سرمست درباره بودجه احزاب گفت: اقداماتی صورت گرفته و امتیازاتی در نظر گرفته شده که در حال پیگیری برای تحقق آن هستیم.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور با اشاره به مراسم ۱۶ آذر امسال و تشکیل کمیسیون دانشجویی شورای امنیت پیش از آغاز مراسم‌های دانشجویی گفت: مصوبات کمیسیون با قید فوریت به تمامی استانها و اعضای کمیسیون ابلاغ شد و کارشناسان پیگیر بودند تمام مصوبات به مرحله اجرا در بیاید. سیاست کلی کمیسیون این بود که این روز هر چه باشکوه‌تر و برمبنای اصل قانونمندی و توزیع عادلانه فرصت‌ها بین تشکل‌ها برگزار شود.

وی افزود: خوشبختانه امسال به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد چشمگیری در برنامه‌ها بودیم. از مجموع برنامه‌هایی که در سطح استانها برگزار شد بیش از هزار برنامه داشتیم که 475 مورد سخنرانی، 38 مورد مناظره، 98 پرسش و پاسخ، 56 تریبون آزاد، 180 همایش دانشجویی و 266 مورد برنامه‌های متنوع برگزار شد که چون امسال 16 آذر بین‌التعطیلی بود این روز به یک دهه تبدیل شود.

سرمست با بیان اینکه یک مورد از برنامه‌ها منجر به درگیری و تنش نشد، خاطر نشان کرد: 10 مورد از جلسات سخنرانی به دلیل عدم صدور مجوز توسط هیئت نظارت دانشگاهها،‌ 11 مورد به دلیل عدم حضور سخنران و 4 مورد به سایر دلایل از جمله عدم هماهنگی با هیئت‌های نظارت لغو شدند.

دبیر کمیسیون دانشجویی شورای امنیت کشور اظهار داشت: بر اساس اعلام استانها از مجموع سخنرانان ۲۰۷ مورد با گرایش اصلاح‌طلبی، 252 مورد گرایش اصولگرایی و 118 مورد با گرایش مستقل گزارش شد که البته این تقسیم‌بندی نسبی است.

وی با اشاره به اینکه این آمار ۲ برابر آمار سال گذشته است گفت: از نظر لغو برنامه‌ها هم نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش لغو برنامه داشتیم.

انتهای پیام/

true برچسب ها : اخبار سیاسی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۵۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تمدید ۳۴ پروانه اشتغال مسافربری و باری در شهرکرد
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند