Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا گیلان؛ پیش از ظهر امروز و در سومین روز از هفته پژوهش، پایگاه پژوهشی باستان شناسی مارلیک و بانک سفال محوطه های تاریخی استان در رستم آباد شهرستان رودبار افتتاح شد.

در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه ها که با حضور فرماندار و مسئولان شهرستانی رودبار برگزار شد؛رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به نقش پایگاه های پژوهشی در شناخت هرچه بیشتر تاریخ و مطالعه ادوار گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: مردم این منطقه با توجه به ریشه های فرهنگی خود باید بار دیگر جایگاه تاریخی و تمدنی خود را بازیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پژوهش را فعالیتی منسجم برای رسیدن به ‌شناختی روشن‌تر از مفاهیم پیرامون خواند و افزود: رودبار با قدمتی بیش از ۶ هزار ساله یکی از مراکز عمده تاریخ فرهنگ بشری به شمار می آید و آثار بدست آمده از تپه مارلیک در جنوب شرقی این شهرستان وجود تمدنی پیش از بسیاری از تمدن های قدیمی جهان را در این منطقه نشان می‌دهد.

علیزاده بر لزوم گسترش فعالیت های پژوهشی در رودبار بعنوان قطب بزرگی از فرهنگ،تمدن و گلچینی از اقوام مختلف در یک منطقه تاکید کرد و گفت:پژوهش مهمترین راه کشف و رفع مشکلات به شمار می آیند؛لذا با سرمایه گذاری در حوزه پژوهشگری و اشاعه فرهنگ پژوهش می توان در آبادانی استان گامی اثرگذار برداشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است

محمدرضا محمدپور  معاون میراث فرهنگی استان زنجان  گفت: شعار امسال روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی «بحران‌ها و منازعات از دریچه منشور ونیز» تعیین شده است.

وی اضافه کرد: طی تعطیلات نوروزی بنا بر اعلام وزارت میراث فرهنگی، ‌ موزه‌ها، بناهای تاریخی و پایگاه‌های میراث ملی و جهانی به گردشگران و بازدیدکنندگان خدمات دهی کردند.

این مسوول یادآور شد: گردشگران می توانند برای اطلاع دقیق‌تر از ساعت کاری هر مجموعه به تارنما یا صفحات آن مکان تاریخی در فضای مجازی مراجعه کنند.

به گفته معاون میراث فرهنگی استان زنجان هم اکنون موزه‌های استان زنجان از قبیل پایگاه و موزه میراث جهانی گنبد سلطانیه، پایگاه ملی داش کسن، آرامگاه چلبی اوغلو در شهرستان سلطانیه، موزه رختشویخانه، موزه باستان‌شناسی ذوالفقاری در شهرستان زنجان و موزه پیراحمد زهرنوش در شهرستان ابهر برای بازدید آماده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • بازگشایی گود زورخانه پایگاه پدافند هوایی کیش
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب ۱۰۰۰ ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)
  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • بازدید از آثار تاریخی زنجان به مناسبت روز جهانی بناها رایگان است
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل