Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در یادواره شهدای ترور کردستان که با حضور دبیرکل شورای عالی امنیت ملی برگزار شد، افزود: استان کردستان بیش از یک هزار و 870 شهید ترور تقدیم نظام و انقلاب اسلامی ایران کرده و بیش از 10 درصد شهدای ترور کشور مربوط به این استان است.
وی با بیان اینکه مردمان این استان همواره در مرزها مرزبانانی غیور بوده و در تمامی صحنه های نظام مدافع راستین این کشور و نظام بوده اند گفت: اولین شهید دانشگاهی و اولین شهید ترور پس از انقلاب مربوط به این استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کردستان با اشاره به تقدیم پنج هزار و 400 شهید به نظام و انقلاب ادامه داد: از این تعداد یک هزار نفر را شهید پیشمرگ مسلمان کُرد، یک هزار و 300 شهید سرباز، 450 شهید دانش آموز و یک هزار و 870 شهید ترور بوده اند.
به گفته وی همچنین استان کردستان 9 هزار و 500 جانباز و ایثارگر و 840 آزاده سرافراز تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
مرادنیا در ادامه به ترور علمای اهل سنت استان شهید ماموستا شیخ الاسلام و ماموستا برهان عالی نیز اشاره کرد و گفت: این 2 شهید بزرگوار با وجود تمامی فشارها از خود مایه گذاشتند و با مقاومت خود برای صیانت از این نظام جان خود را فدا کردند.
وی وظیفه و رسالت امروز مسئولان در ادای دین نسبت به شهدای کشور و پاسداری از خون آنان را خدمت به مردم دانست و بر این مهم تاکید کرد.
در ادامه این یادواره که با حضور علی شمخانی دبیرکل شورای امنیت ملی برگزار شد، از کتاب یادنامه شهدای ترور استان کردستان که توسط محمد سلیمانی گردآوری شده است، رونمایی شد.
در این کتاب زندگی نامه 275 شهید ترور کردستان اعم از زن و مرد گردآوری شده است و به تمام شرکت کنندگان در این یادواره یک جلد از این کتاب اهدا شد.
در این آیین همچنین از نامگذاری بلواری به نام شهید رمضان کردستان شهید شیخ الاسلام رونمایی شد.
از ابتدای انقلاب تاکنون 17 هزار نفر از مردم ایران توسط گروهک های تروریستی شهید شده اند که از این تعداد بیش از یک هزار و 871 نفر مربوط به استان کردستان است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: امید بهمنی
7348/6108

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار قیدری صبح سه شنبه در دیدار با خانواده شهید مسعود مهدیزاده اظهار داشت: تاریخ اسلام، حیات و جاودانگی خویش را مرهون خون عزیزترین و شجاع ترین مردان و زنانی می داند که با نثار خون خویش نهال اسلام را آبیاری کرده و در راستای دین و ایمان با الهام از سیره نبوی و با الگو گیری از حماسه ی ماندگار عاشورا چراغ راه ما و آیندگان شده اند.

جانشین سپاه ناحیه شبستر، همدلی با خانواده شهداء را وظیفه تک تک مسئولان عنوان کرد و تصریح نمود: در جامعه انسانی ما خانواده شهداء دارای ارج و قرب فراوانی هستند، بطوریکه پدران و مادران، برادران و خوهرانی که نشانه جاودان از ایثار شهداء هستند به یادگار داریم.

وی با اشاره به اینکه آرامش و امنیت کنونی حاصل رشادت ها و ایثارگریهای شهداء است اضافه کرد: وظیفه ماست تا ضمن ادای احترام به پیشگاه شهدای عزیز مراتب سپاس و قدردانی خویش را به خاطر صبر و بردباری و همکاری و همراهی خانواده شهداء که چشمه های فروزان معرفت و قله های صبر و بردباری هستند اعلام نماییم.

وی خانواده شهداء را به عنوان بوستانی خواند که چنین گل های خوشبو را در دامان خویش تربیت کرده اند.

شهید مسعود مهدیزاده متولد ۱۳۴۱، از شهدای جنگ تحمیلی و در عملیات فتح المبین سال ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسیده بود از مقام و منزلت خانواده این شهید والا مقام با حضور روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرمانده حوزه کارگری و کارمندی تقدیر شد.

کد خبر 6092984

دیگر خبرها

  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است
  • همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند
  • پیکر شهید «فرزین بلیان» در بانه تشییع شد
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم
  • اصطلاح حشاشین مربوط به ترور فرماندهان صلیبی است
  • دیدار استاندار با خانواده معزز شهدای حادثه تروریستی سیب و سوران در حوزه سیستان
  • لزوم مردمی شدن کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • حیات و جاودانگی امروز کشور مرهون خون شهدا است