Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کسبه خیابان ارم روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا، گفت: از مسئولان مدیریت شهری قم می خواهیم هر چه سریعتر این منطقه را برای حضور مردم آماده کنند تا مغازه داران بازار خرید شب عید را از دست ندهند.
حسین سلطانی افزود: اگر افراد مشغول به کار در این طرح زیاد و روند فعالیت سه شیفت شود می توان آن را طی یک ماه به اتمام رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بیشتر مغازه داران کاسب در این خیابان مستاجر هستند و اگر نتوانند به دلیل نبود مشتری سودی به دست آورند و تعهدات خود را به موقع پرداخت نمایند، ورشکسته خواهند شد.
وی ادامه داد: لازم است تجهیزات عمرانی به کار گرفته شده در این طرح بیشتر شود تا قبل از بارندگی های زمستانی کار به اتمام رسد.
علی رنجبر یکی دیگر از کسبه منطقه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: کار در خیابان ارم باید اورژانسی به پایان برسد، چراکه این منطقه در هسته مرکزی شهر و محل اصلی رفت و آمد شهروندان است و متوسط قیمت اجاره بهای مغازه ها در آن 100 میلیون ریال در ماه است که اگر مغازه داران نتوانند اجناس خود را بفروشند، قادر به پرداخت این مبالغ نیستند و بیکار خواهند شد.
وی افزود: از همه مسئولان شهر قم می خواهیم به شهرداری کمک کنند تا این طرح هرچه سریعتر به اتمام برسد و کاسبان منطقه بتوانند از رونق بازار در آستانه فرارسیدن عید نوروز استفاده کنند.
وی ادامه داد: طول کشیدن بیش از یک ماه این طرح تنها هزینه های آن را افزایش می دهد، چراکه با استفاده از تمام امکانات می توان آن را طی چهار هفته به اتمام رساند.
مجتبی محمدی یکی دیگر از کسبه منطقه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: ماهیت اجرای این طرح بسیار مناسب است و موجب زیباسازی و بالارفتن سطح ایمنی منطقه می شود اما باید این طرح در زمان کوتاه تری نسبت به زمان اعلام شده به پایان برسد.
وی بیان کرد: نباید روند اجرای کار در ساعت 17 تمام شود بلکه از شهرداری می خواهیم با به کار گیری نیروهای تازه نفس کار به صورت شبانه روزی جریان داشته باشد تا هرچه زودتر تمام شود.
وی ادامه داد: به دلیل سخت بودن مسیر آمد و شد، شهروندان از مغازه های منطقه استقبال نمی کنند و این روند ممکن است به بیکارشدن تعداد زیادی کاسب بینجامد.

** طرح پیاده راه سازی خیابان ارم قبل از اسفندماه به اتمام می رسد
شهردار منطقه هفت قم نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش پیمانکار و مسئولان مدیریت شهری این است که این طرح زودتر از زمان پیش بینی شده انجام شود و قبل از اسفندماه سال جاری به بهره برداری برسد.
علیرضا اقبالیان بیان کرد: تلاش می کنیم با تکمیل زیر ساخت ها، از هفته آینده مشغول سنگ فرش پیاده روها شویم تا آمد و شد مردم در خیابان تسهیل شود.
وی ادامه داد: طرح از زمان پیش بینی شده خود جلوتر است؛ برای نمونه خاک برداری آن باید ظرف 14 روز انجام می شد، اما این کار طی مدت 6 روز به اتمام رسید و هم اکنون نیز اقدام های زیرساختی توسط اداره های آب، برق و گاز تا ساعت 18 هر روز به صورت همزمان در حال انجام است.
اقبالیان گفت: روند کار تا ساعت 18 ادامه دارد و پس از آن به دلیل شلوغ شدن منطقه در اثر افزایش آمد و شدها، کار به مدت کوتاهی تعطیل می شود تا مردم بتوانند به کسبه و مناطق مورد نظر خود از جمله حرم مطهر مراجعه کنند.
وی افزود: اگر کار در ساعت های شلوغ شب ادامه داشته باشد باید به دلیل حضور ماشین آلات سنگین در منطقه از آمد و شد مردم جلوگیری شود که این مساله در نهایت به ضرر کسبه است.
وی ادامه داد: از ساعت 21 که از آمد و شد کاسته می شود، کار نیروهای شب آغاز می شود و تا ساعت 2 بامداد ادامه دارد.
شهردار منطقه هفت قم گفت: طرح پیاده راه سازی خیابان ارم باید دقیق انجام شود، چرا که در طی آن سنگ فرش های متعددی بر سرجای خود قرار می گیرد و بتن ریزی های گسترده ای انجام می شود که برای هر مرحله باید زمان خاصی طی شود تا بتن به استحکام لازم دست یابد.
وی بیان کرد: هم اکنون 30 دستگاه کامیون در این طرح مشغول به فعالیت است و قرارداد پیمانکار برمبنای روند اجرای کار تنظیم شده است نه زمان؛ بنابراین نه مسئولان مدیریت شهری و نه پیمانکاران علاقه ای به طولانی شدن روند اجرای آن ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش حضور مسافران در شهر قم و سایر عوامل مورد نظر، این فصل بهترین زمان برای اجرای این طرح بود و بارندگی های احتمالی اثری در روند اجرای آن ندارد.
اقبالیان گفت: آسفالت خیابان ارم برای 75 سال پیش است و 900 دستگاه کامیون خاک از این طرح به خارج از محدوده شهر انتقال داده شد.
وی بیان کرد: می دانیم اکثر کسبه فعال در این خیابان مستاجر هستند و برای همین نهایت تلاش خود را برای کم نشدن حضور مردم در منطقه به دلیل فعالیت های عمرانی به کار خواهیم بست.
وی ادامه داد: اجرای این طرح در نهایت به نفع کسبه منطقه و مردم است که محیط پیرامونشان از وجود برخی آلودگی ها همچون موش های مزاحم، پاک و زیبا می شود و شرایط بهتری برای حضور مراجعان در منطقه فراهم می گردد.
عملیات پیاده راه سازی خیابان ارم، حد فاصل سه راه بازار و ابتدای خیابان انقلاب با اعتباری بالغ بر 35 میلیارد ریال و زمان اجرای چهار ماه با هدف حذف ترافیک، افزایش ایمنی، سهولت در آمد و شد و زیبایی منظر شهری از ابتدای نیمه دوم آذرماه جاری، آغاز شد.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۶۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟

شهردار شاهرود از عدم واگذاری دو شهرک "فدک" و "کوثر" به مجموعه مدیریت شهری این شهر انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، دو شهرک کوثر و فدک که در حاشیه شهر شاهرود قرار دارند، محل زندگی مردم کمتر برخوردار هستند.

از 6 سال گذشته بحث الحاق این دو شهرک به محدوده شهری و تحویل آن به شهرداری شاهرود مطرح بوده و اکنون نزدیک به 6 سال است که فرایند تحویل این دو شهرک به شهرداری شاهرود از سوی مسکن و شهرسازی صورت نمی‌گیرد.

بنابراین و بر اساس قانون، شهرداری نیز نمی‌تواند به مردم ساکن در این دو منطقه خدمات ارائه کند و عملاً مردم این دو شهرک از خدمات شهرداری بی‌بهره‌ مانده‌اند.

شهردار شاهرود در این زمینه، اظهار داشت: علی‌رغم آمادگی شهرداری برای تحویل گرفتن شهرک‌های فدک و کوثر و بهره‌مندی ساکنان این دو منطقه از خدمات مجموعه مدیریت شهرداری، نمی‌دانم چرا این واگذاری صورت نمی‌گیرد.

محسن احمدی با انتقاد از تعلل دستگاه‌های متولی در واگذاری دو شهرک "فدک" و کوثر" به شهرداری شاهرود، بیان کرد: از سال 1397 اصرار داریم که این دو شهرک به شهرداری تحویل داده شود، ولی تا به امروز این مهم محقق نشده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه اهالی این دو منطقه نمی‌توانند از خدمات مستمر و بیشتر شهرداری شاهرود برخوردار شوند، تصریح کرد: این امر گلایه مردم را در پی داشته است.

شهردار شاهرود با تأکید بر اینکه فرآیند واگذار شدن این دو شهرک چندان هم پیچیده نیست، گفت: مجموعه شهرداری شاهرود به خاطر رفاه حال مردم حاضر است هزینه‌های باقیمانده آماده‌سازی این دو شهرک که حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده است را به حدود یک‌سوم تقلیل داده و با مبلغ 800 میلیارد ریال این آماده‌سازی را برعهده‌گرفته و به سرانجام برساند، اما این واگذاری صورت نگرفته است.

احمدی با بیان اینکه این مبلغ هزینه آماده‌سازی مربوط به کارشناسی سال 1401 بوده و به‌طور حتم هزینه تمام‌شده برای شهرداری شاهرود بابت آماده‌سازی این شهرک‌ها در سال 1403 افزایش‌یافته است، عنوان کرد: در این زمینه باید گفت که کاش در همان سال این دو شهرک تحویل شهرداری شاهرود می‌شد.

وی با یادآوری اینکه شهرداری شاهرود برای تسهیل در امر واگذاری این دو شهرک، در آن زمان اصراری بر دریافت نقدی مبلغ آماده‌سازی نداشت، افزود: اعضای شورای شهر شاهرود نیز این موضوع را به خاطر مردم پذیرفتند که این مبلغ به یک‌سوم کاهش پیدا کند و در ازای آن از زمین‌هایی که متعلق به اداره مربوطه است به شهرداری اختصاص پیدا کند.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه اگر وجهی هم در حال اخذ شدن از مردم این دو شهرک است و ارتباطی به شهرداری و شورای شهر ندارد،  تصریح کرد: ما از ابتدا نیز موافق اخذ ریالی از مردم این دو شهرک نبوده و نیستیم، بلکه مطابق توافق صورت گرفته حاضر به دریافت زمین یا قیر رایگان بودیم، اما باز هم اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداد.

احمدی با بیان اینکه شاید اداره مربوطه هم شاید مشکلاتی در انجام این فرآیند داشته است، اهتمام هر چه بیشتر همه دستگاه‌های مرتبط برای واگذاری این دو شهرک به مجموعه شهرداری شاهرود را خواستار شد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • حضور مردم در امر اقتصاد راهگشا است + فیلم
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان