Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - گمرک ايران با اعلام کشف جديدترين محموله قاچاق انسان از کشف قاچاق پيرزن و پيرمرد تبعه کشورهاي همسايه توسط ماموران گمرک خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا از گمرک، ماموران گمرک در تازه ترين عمليات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند يک پيرزن و يک پير مرد را از داخل يک کشنده چادري کشف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين افراد تبعه يکي از کشورهاي همسايه هستند.
اين يازدهمين محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سالجاري کشف مي شود.
اين افراد در داخل بار تريلر مخفي شده بودند و قصد داشتند به صورت غير قانوني و قاچاقي از مرز بازرگان وارد کشور ترکيه شوند اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله ها و استفاده از دستگاه هاي کنترلي موفق به کشف اين محموله قاچاق انسان شدند.
ماموران گمرک بازرگان با بررسي اطلاعات محموله هاي ورودي به کمک سامانه هاي هوشمند به يک بار صادراتي کنجد که از لطف آباد بارگيري شده بود مشکوک مي شوند. در بازرسي هاي اوليه ماموران گمرک چيز خاصي مشاهده نمي کنند اما با توجه به مشکوک بودن به محموله پس از بازرسي به کمک دستگاه هاي کنترلي متوجه مي شوند که در لا به لاي گوني هاي کنجد دو نفر پنهان شده اند.
پس از مشاهده اين افراد در بررسي هاي بيشتر يک پير زن و يک پير مرد که هر دو تبعه يکي از کشورهاي همسايه بودند کشف مي شود. در بررسي هاي اوليه ماموران گمرک پير زن ادعا مي کند که براي رسيدن به يک زندگي بهتر قصد داشتند از طريق ترکيه به اروپا بروند.
اکنون گمرکات ايران مجهز به تجهيزات پيشرفته کنترلي و سگ هاي جستجوگر است؛ ماموران گمرک فقط در سال 1395 موفق به کشف 480 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند.
تعداد تجهيزات کنترلي پيشرفته در گمرکات از جمله ايکس ري هاي کاميوني در سالهاي اخير به سه برابر افزايش يافته و روند تجهيز گمرکات به دستگاههاي کنترلي پيشرفته با سرعت قابل توجهي در سالجاري نيز ادامه دارد .
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025*6075
خبرنگار: ليلا جودي*انتشار: زهرا هجيني نژاد
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، سرهنگ سیدمحمدطاهر موسوی بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در شهرستان یزد موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر قرار گرفت. 
وی افزود: بلافاصله ماموران به محل اعزام و پس از هماهنگی با مرجع قضایی در بازرسی از این ساختمان موفق شدند، ۱۷ دستگاه ماینر را کشف کنند. 
جانشین انتظامی استان یزد گفت: ماینر‌ها جمع آوری و پرونده قضایی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • کشف محموله پرندگان کمیاب و میمون از قاچاق در مرز بلوچستان
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل کشف شد
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر