Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری ششمین جشنواره تئاتر شهر روز دوشنبه ۲۷ آذر با حضور شهرام کرمی دبیر جشنواره برگزار شد.

شهرام کرمی دبیر جشنواره تئاتر شهر در ابتدای این نشست خبری گفت: خوشحال هستم که بار دیگر دور هم جمع شده ایم تا ششمین جشتواره تئاتر شهر را آغاز کنیم و این اتفاق مبارکی است که از فردا، یک جشنواره دیگر برای کمک به رشد و اعتلای تئاتر آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به عنوان دبیر جشنواره، سخنگوی کسانی هستم که بیشتر زحمت جشنواره به آنها تعلق دارد. در برگزاری جشنواره ستاد خارجی نداریم. تمام عوامل جشنواره مجموعه‌ای از همکاران سازمان فرهنگی هنری شهرداری هستند و ما هیچ نیروی بیرونی نداریم.

دبیر جشنواره تئاتر شهر عنوان کرد: بیشتر هنرمندان شهر تهران در برگزاری این رویداد به من کمک کردند و این رویداد متعلق به خود هنرمندان است و از لطف دوستان هنرمند بهره مند بودم. همچنین از اداره کل هنرهای نمایشی تشکر می کنم.

کرمی در خصوص آغاز ششمین جشنواره تئاتر شهر اظهار داشت: ششمین جشنواره تئاتر فردا ساعت ۱۸، در سالن سینما تئاتر پردیس تئاتر تهران آغاز خواهد شد. زنگ آغاز این رویداد توسط صلاحی رئیس سازمان فزهنگی هنری شهرداری نواخته خواهد شد. افتتاحیه بیشتر گردهمایی هنرمندان تئاتر است و از ۲۹ آذر اجرای نمایش ها آغاز خواهد شد و امسال به طور متمرکز بیشتر اجراها در پردیس تئاتر تهران برگزار می شود و فقط دو اجرا خارج از پردیس روی صحنه می رود. البته تئاتر های محیطی در نگارخانه مریم و نگارخانه لاله برگزار خواهد شد. یکی از نمایش های بخش جنبی هم در زندان قصر اجرا می شود. همچنین بخش تئاتر خیابانی نیز به خاطر اینکه می خواهیم نگاه ما مردمی باشد، در فضای باز فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد؛ چراکه این فرهنگسرا روزانه چند هزار مخاطب مردمی دارد.

وی ادامه داد: جشنواره در 9 روز برگزار خواهد شد. ما برای جشنواره هشت بخش را در نظر گرفته‌ایم؛ از جمله بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، مسابقه تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر دیگر، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه عکاسی تئاتر، مدرسه تئاتر، نقد صحنه و بخش جنبی.

دبیر ششمین جشنواره تئاتر شهر تصریح کرد: امسال برای اولین بار بخش نقد را روی صحنه خواهیم داشت و منتقدان جوان در کنار گروهی از منتقدان شناخته شده، بخش نقد صحنه را برگزار می کنند. متاسفانه در حوزه تئاتر ضعف ما در بخش نقد نمایشی است. علی‌رغم اینکه ما کانون و انجمن منتقدان تئاتر داریم، اما سعی نمی‌کنیم از نظر و دیدگاه آنها بهره ببریم و از نگاه تخصصی و علمی آنها در حوزه تئاتر داشته باشیم.

وی افزود: من در طول سال هایی که درگیر برگزاری جشنواره تئاترشهر بودم، همیشه فکر کردم خارج از شکل های کلیشه و مرسوم آن بتوانیم یک بخش نقد تئاتر برگزار کنیم که هم فرصتی برای هنرجویان جوان باشد و هم اینکه از نقد و نظر مثبت بهره‌مند شویم. امسال این بخش زیر نظر بهزاد صدیقی برگزار خواهد شد و گروهی از منتقدان جوان در کنار منتقدان شناخته شده آثار را می‌بینند و به شکل نقد مکتوب انتشار خواهند داد.

 

در حال تکمیل ...

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۶۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت