Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - هشتمين جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران در مرکز پژوهش‌هاي کتابخانه ملي برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران هشتمين جشنواره پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران با حضور رياست سازمان، معاونين و جمعي از پژوهشگران برتر اين حوزه در مرکز همايش‌هاي کتابخانه ملي ايران، سالن حکمت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتداي اين برنامه رضا خاني‌پور؛ مدير کل پژوهش و آموزش سازمان و دبير علمي جشنواره ضمن ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در اين حوزه گفت: در سال 95 و 96 فصلنامه‌هاي معاونت پژوهش و آموزش در 14 شماره منتشر شده و کارگاه‌هاي متعددي ويژه پژوهشگران داخلي و همچنين کارگاه‌هايي براي پژوهشگران کشورهاي خارجي برگزار شده است.
پس از آن اشرف بروجردي، رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران ضمن تبريک هفته پژوهش در سخناني گفت: جمهوري اسلامي ايران در سند چشم‌انداز خود به توسعه علم و دانش توجه ويژه داشته و به عبارتي مي‌توان گفت که اين سند دانش محور است.
او با تاکيد بر اهميت پژوهش تصريح کرد: حاصل پژوهش بايد بر اساس يافته‌هاي علمي و نيازهاي اجتماعي ما باشد.
اگر به زندگي بزرگان اصحاب علم و دانش نيز نگاه کنيد تمام کساني که به مراتب و مدارج بالاي علمي رسيده‌اند در ابتدا همگي از خلوتي برخوردار بوده و بعد نتايج تفکرات و پژوهش‌هاي خود را در اختيار سايرين قرار داده‌اند.
بروجردي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به روند پژوهش گفت: پژوهش با سوال و مسئله‌اي که در ذهن محقق شکل مي‌گيرد آغاز مي‌شود. علاوه براينکه پژوهش حاصل تداوم در کار است. او در ادامه از دو نوع پژوهش که بسيار در مرکز توجه است نام برد و گفت: پژوهش‌هاي آينده‌نگر و پژوهش‌هاي کاربردي از اهميت ويژه‌اي برخوردارند؛ به ويژه اينکه پژوهش‌هاي کاربردي توسعه يک سازمان را نيز در پي دارد.
رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران، محبوس کردن و عدم انتشار نتايج تحقيقات و يافته‌هاي پژوهش را به عنوان بزرگترين ظلم به انديشه بشري دانست و گفت: بايد حاصل و نتايج پژوهش‌هاي علمي را در معرض فهم ديگران قرار دهيم. او در ادامه گفت: با توجه به رسالت سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران، مي‌توان گفت که اين سازمان بهترين جا براي انتشار و به منصه ظهور رساندن همين انديشه‌هاست.
همچنين فريبرز خسروي، مشاور عالي رئيس سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران نيز طي سخناني گفت: تصميم‌سازان عرصه‌هاي مختلف کشور بايد بدانند که نقطه عطف هر تحولي در جامعه از پژوهش و پژوهش‌محوري عبور مي‌کند. براي همين اين موضوع نياز به توجه و صرف بودجه‌ ويژه‌اي دارد.
در بخش ديگري از اين برنامه از سه کتاب که به مناسبت هفته پژوهش و توسط پژوهشکده اسناد منتشر شده بود و همچنين کتاب «محسن‌نامه» که يادنامه‌اي از مرحوم محسن جعفري مذهب، پژوهشگر تاريخ و عضو هيأت علمي کتابخانۀ ملي ايران بود، با حضور همسر ايشان رونمايي شد.
لازم به ذکر است در انتهاي اين مراسم از برگزيدگان جشنواره هفته پژوهش در سال 1396 تقدير شد که اسامي آن به شرح زير است:
نفر برگزيده در بخش پايان‌نامه‌ها در مقطع کارشناسي ارشد:
مليحه بهمن آبادي؛ عنوان پايان نامه: ارزيابي سطح بلوغ حاکميت فن‌آوري اطلاعات سازمان اسناد و کتابخانه ملي بر اساس چارچوب C O B IT5
نفرات شايسته تقدير در بخش پاياننامهها (مقطع کارشناسي ارشد):
نايب‌اله اصغري؛ عنوان پايان نامه: بررسي وضعيت ديجيتال‌سازي منابع شنيداري آرشيو صداوسيماي مرکز مازندران بر اساس استاندارد ياسا
رقيه شکري مرکبه؛ عنوان پايان نامه: تحليل و بررسي نکاح‌هاي دوره ناصري: با تکيه بر اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران
ريحانه حکيم زاده؛ عنوان پايان نامه: تدوين الگوي پيشنهادي خط‌مشي مدون براي ديجيتال‌سازي اسناد در آرشيو ملي ايران
نفرات شايسته تقدير در بخش پاياننامهها (مقطع دکتري)
اکرم فتحيان دستگردي؛ عنوان پايان نامه: طراحي الگوي هستان‌شناسي فراداده‌اي فهرست کتابخانه ملي ايران مبتني بر روش داده‌هاي پيوندي
رحمان معرفت؛ عنوان پايان نامه: شناسايي و تدوين ميکرو مدل بافتي سواد اطلاعاتي براي دانشجويان روان‌شناسي
فاطمه نويدي؛ عنوان پايان نامه: تدوين مدل مميزي دانش در سازمان‌هاي پروژه محور
نفرات برگزيده در بخش تأليف کتاب:مطلب مطلبي؛ عنوان کتاب: ايلات کرمانشاهان و نقش آن‌ها در قشون ايران عصر قاجار
يعقوب نوروزي و نيره جعفري فر؛ عنوان کتاب: محورهاي ايجاد و توسعه کتابخانه ديجيتال
نفرات برگزيده در بخش تدوين، تصحيح، ويرايش کتاب: فاطمه پازوکي و رحمت اله فتاحي؛ عنوان کتاب: آر.دي.اي: رهنمودها و کاربردها
حسين متقي؛ عنوان کتاب: فهرست توصيفي نسخه‌هاي خطي فارسي انستيتو دست‌نويس‌هاي شرقي فرهنگستان علوم روسيه ـ سنت پترزبورگ
نفر شايسته¬ي تقدير در بخش تدوين، تصحيح، ويرايش کتاب: سالم حسين‌زاده سورشجاني؛ عنوان کتاب: تاريخ دارالشفاء آستان قدس رضوي از دوره صفوي تا پايان قاجاريه به روايت اسناد
نفرات برگزيده در بخش ترجمه کتاب:غلامرضا عزيزي و فاطمه زارع زاده؛ عنوان کتاب: ذخيره‌سازي سوابق بر مبناي استاندارد؛ رهنمودهاي آرشيو ملي استراليا
نفر شايسته تقدير در بخش ترجمه کتاب:زهرا ضرغامي؛ عنوان کتاب: کاغذهاي اسلامي، بررسي يکي از صنايع باستاني
نفر برگزيده در بخش طرح‌هاي پژوهشي:فيروزان زهادي؛ عنوان طرح: ويرايش، يکدست سازي، و تنظيم متن چاپي ويرايش چهارم سرعنوان هاي موضوعي فارسي
نفر شايسته تقدير در بخش طرح‌هاي پژوهشي:سيده سميه محسنيان؛ عنوان طرح: امکان سنجي تطبيق يا تغيير روش ضدعفوني موجود در سازمان با روش‌هاي به روز در ساير مراکز آرشيوي و کتابخانه اي
نفرات برتر در بخش پژوهشگران سازمان (غير هيات علمي): مطلب مطلبي؛ پست سازماني: کارشناس پژوهشکده اسناد
زهرا ضرغامي؛ پست سازماني: کارشناس
محبوبه قرباني؛ پست سازماني: معاون اداره کل پژوهش و آموزش
نفر برتر در بخش پژوهشگران سازمان (هيات علمي):غلامرضا عزيزي؛ پست سازماني: رييس پژوهشکده اسناد
فارغالتحصيلان مقطع دكتري:اکبر فلاحي، مهدي خادميان و غلامحسين نظامي
همکاران تلاشگر سازمان اسناد و کتابخانه ملي در حوزه پژوهش:خانم رمضانپور و آقاي بختياري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت

معاون تربیتی بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۴ هزار دانش آموز و ۱۲۰ فرهنگی در هشتمین جشنواره سفیران سلامت خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی گلدانی‌مقدم در آیین اختتامیه هشتمین دوره جشنواره سفیران سلامت استان خراسان جنوبی که در پژوهشکده تعلیم و تربیت استان برگزار شد اظهار داشت: امسال بیش از 4 هزار دانش آموز و 120 فرهنگی استان دربرگزاری این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به انتخاب 800 اثر برگزیده در مرحله شهرستانی هشتمین جشنوراه سفیران سلامت توسط داوران، گفت: از مجموع این تعداد اثر، 67 اثر جواز حضور و رقابت در مرحله استانی را به دست آوردند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به نقش سفیران سلامت ر ارتقای شاخش های بهداشت و سلامت فردی، اجتماعی، روحی، جسمی و توانمند سازی دانش آموزان در مواجه با تهدیدات آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: از مجموع 67 اثر راه یافته به مرحله استانی، پس از ارسال و داوری آثار در دبیرخانه کشوری این جشنواره، 5 اثر از آثار دانش آموزان استان به عنوان برگزیده کشوری معرفی شدند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سفیر‌ سلامت می‌توانند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم اثرکردن این گونه تهدیدات در مدارس و جامعه نقش آفرین باشند تصریح کرد: با مشارکت فعال سفیران سلامت می‌توانیم مدارس پاکیزه، سالم‌ و عاری از تهدیدات و  آسیب‌های اجتماعی و خطرات ناشی از آن باشیم.

گلدانی‌مقدم افزود: سفیران‌ سلامت زمانی که در این عرصه شروع به فعالیت می‌کنند باید بدانند که وظایف مهمی بر عهده دارند که باید به آن‌ها به خوبی عمل کنند که به عنوان سفیر سلامت کوشا و فعال شناخته شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: هشتمین جشنواره سفیران سلامت در رشته‌های قصه‌گویی، سرود، مدرسه کوچک، نقاشی، باغچه کوچک ساز، بهداشت، داستان مصور، فیلم کوتاه، اینفوگرافی، کاریکاتور و عکاسی برگزار شد.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» فراخوان داد
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است