Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-24@22:53:53 GMT

علائم خاموش ابتلا به نارسایی قلبی را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۷۰۱۲

علائم خاموش ابتلا به نارسایی قلبی را جدی بگیرید

به گزارش جام نیوز،  دلایل معمولا بیماری نارسایی قلبی شامل مواردی مانند بیماری عروق کرونر از قبیل سکته قلبی، فشار خون بالا، فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی دریچه قلب، و ... است.

 

 

مخفی ترین علائم این نارسایی که اغلب ممکن است نادیده گرفته شوند، از این قرارند:

 

 

1-تنگی نفس: کاهش قدرت تنفس بخصوص در انجام امور روزمره یکی از علائم ابتلا به نارسایی احتقانی قلب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که قلب دچار اختلال می شود، خون به ریه ها به میزان کافی نمی رسد و تنفس مشکل می شود. البته تنگی نفس می تواند با شرایط پزشکی دیگری مانند کم خونی نیز ارتباط داشته باشد.

 

2-تنگ شدن کفش ها: جمع شدن مایعات اضافی در بافت های بدن بخصوص پاها که تحت عنوان ادم شناخته می شود، یکی از دلایل ابتلا به نارسایی احتقانی قلب است. افراد در این هنگام ممکن است متوجه شوند که کفش هایشان تنگ شده است. بعلاوه در این بیماران، کلیه ها کمتر قادر به دفع آب و سدیم هستند و این به حفظ مایعات در بافت ها کمک می کند.

 

3-سرفه و خس خس سینه: گاهی اوقات نارسایی قلبی می تواند منجر به آسم یا برونشیت شود. علاوه بر این، سرفه های شبانه و سرفه هایی که در هنگام دراز کشیدن بروز می کنند، نشانه ای از ادم حاد ریوی هستند؛ وضعیتی که در آن ریه ها نیاز به توجه اضطراری دارند.

 

4-سرگیجه و خستگی: هنگامی که قلب به اندازه کافی نمی تواند خون را به اعضای مختلف پمپاژ کند، بدن با جابجایی خون از اندام های حیاتی دیگر مانند عضلات و قلب مواجه می شود. این روند منجر به احساس خستگی و سرگیجه در بیماران می شود. احساس ضعف و خستگی حتی در هنگام انجام امور روزمره نیز وجود دارد.

 

5-کاهش اشتها: بعضی از مبتلایان به نارسایی احتقانی قلب کاهش اشتها و تهوع را تجربه می کنند؛ به این دلیل که سیستم گوارش خون کمتری دریافت می کند و ناراحتی معده را به همراه دارد.

 

6-افزایش ضربان قلب: این علامت به این دلیل است که قلب برای جبران کاهش ظرفیت پمپاژ سخت کار می کند.

داشتن عوامل خطر ابتلا به نارسایی قلبی: عوامل خطر این بیماری عبارتند از: داشتن سن بیش از ۶۵ سال، اضافه وزن، حمله قلبی. در کودکانی که نقایص مادرزادی قلبی نیز دارند، ممکن است این عارضه تجربه شود.

 

7-افزایش وزن ناگهانی: افزایش وزن ناگهانی به میزان ۵ درصد یا یک کیلوگرم در روز برای ۳ روز پیاپی یکی از علائم ابتلا به نارسایی احتقانی قلب است.

 

 

2024

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید

ایتنا - بر اساس یافته‌های پژوهش جدیدی که افراد مسن با خطر بالای حمله قلبی و انواع سکته‌ها را بررسی کرده، استفاده از جایگزین‌هایی برای نمک معمولی ممکن است با کاهش خطر مرگ، به ویژه مرگ در اثر بیماری‌ قلبی و سکته مرتبط باشد.
این تحقیق بر اساس فراتحلیل (متاآنالیز) چندین پژوهش که عمدتا در آسیا انجام شده‌اند، صورت گرفت. به گفته کارشناسان، آشپزی و فرهنگ غذایی‌ کشورهای آسیایی مصرف جایگزین‌های نمک را آسان‌تر می‌کند.

بنابر اعلام انجمن قلب ایالات متحده، مردم آمریکا حدود ۷۰ درصد سدیم مصرفی خود را از غذاهای بسته‌بندی‌شده و آماده دریافت می‌کنند نه از نمکی که موقع پخت‌وپز به غذا افزوده می‌شود.

بیش از ۹۷ درصد مردم نمی‌دانند چقدر سدیم در رژیم غذایی آن‌ها وجود دارد یا آن را دست‌کم می‌گیرند و متخصصان معتقدند نتایج این تحقیق که در مجله «سالنامه طب داخلی» (Annals of Internal Medicine) منتشر شد، می‌تواند همانند یک یادآوری‌کننده مفید در مورد مصرف سدیم اضافی عمل کند و به مردم کمک کند به جست‌وجوی جایگزین‌های احتمالی بروند. 

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، رژیم‌های غذایی سرشار از سدیم سالانه به مرگ بیش از دو میلیون نفر در سراسر جهان منجر می‌شود.

البته همه بزرگسالان نباید فورا جایگزینی برای نمک در رژیم غذایی‌شان پیدا کنند. این پژوهش جدید هم به‌طور اختصاصی به افرادی پرداخته است که با خطر بیشتر حمله قلبی و سکته مواجه‌ بودند. این افراد که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، باید در مورد روش‌های کاهش نمک در رژیم غذایی با پزشک‌ مشورت کنند، اما اولین قدم برای آن‌ها می‌تواند نگاه کردن به برچسب روی غذاهای بسته‌بندی‌شده باشد.

برای مثال فقط ۱۲ عدد چیپس ترتیلا از نشان تجاری دوریتوس (Doritos) حدود ۲۰۰ میلی‌گرم سدیم دارد. به این ترتیب براورد می‌شود که یک پاکت آن بیش از سه هزار میلی‌گرم سدیم داشته باشد.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که روزانه به طور منظم غذا بخورید و میزان سدیم مصرفی را طبقه‌بندی یا مقدار آن را مشخص کنید و سپس در پایان روز، ببینید چگونه می‌توانید بهتر عمل کنید.

استفاده از ادویه‌هایی مانند پاپریکا، فلفل آسیاب‌شده، پودر پیاز، دارچین و زنجبیل جایگزین‌هایی هوشمندانه‌ برای نمک به شمار می‌روند.

طبق این متاآنالیز که در آسیا انجام شد، کاهش سدیم به مدت شش ماه خطر بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد. بنابراین با کنترل سدیم مصرفی می‌توان خطرات متوجه سلامتی را کم کنید و کیفیت زندگی را با افزایش سن بهبود ببخشید.

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها