Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@17:08:18 GMT

مصالحه یک فقره پرونده قتل در فارس

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۸۰۶۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، در جریان یک نزاع و ایراد ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد در سال ۱۳۹۱ جوانی به قتل رسید و پس از آن متهم به قتل با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه خود اقرار کرد.
معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس با اشاره به اینکه پس از صدور قرار مجرمیت از سوی دادسرای شیراز متهم این پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری استان به قصاص نفس محکوم شد، گفت: پس از قطعیت حکم قصاص در سال ۱۳۹۳ همکاران در شعبه ویژه شورای حل اختلاف استان اقدام به پیگیری پرونده برای مصالحه نمودند و پس از جلسات متعدد در وهله اول پدر مقتول رضایت خود را اعلام و سپس با تلاش همکاران شورای حل اختلاف مادر مقتول نیز محکوم پرونده و قاتل فرزند خود را مورد بخشش و عفو قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام سید عبد المهدی موسوی با بیان این که پس از جلب رضایت اولیاء دم صورتجلسه اصلاحی و رضایت بی قید و شرط آنان در دفتر اسناد رسمی تنظیم شد، افزود: نجات و رهایی محکوم نادم این پرونده به همت و تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه ۷۲ ویژه صلح و سازش مجتمع سه شیراز انجام شد.
وی با اشاره به اینکه این گونه گذشت‌ها کاری بس بزرگ و با عظمت است و خانواده مقتول با اقدام انسان دوستانه خود علاوه بر عفو قاتل زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه را فراهم ساخته اند، گفت: وقتی مردم شاهد چنین بخشش بزرگی از سوی این خانوده هستند بی شک به مسائل اختلافی کوچکتر خود با نگاه عفو و گذشت نگاه خواهند کرد و این چنین زمینه گسترش فرهنگ اصلاح ذات البین که در قرآن بسیار بر آن تأکید شده است فراهم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی بخشی با اشاره به صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه ساختمانی الماس مال شهر کرمان گفت: این پرونده با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر شکات پرونده به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع گردید.

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری دو وارد رسیدگی شده و متهمان را از جنبه عمومی به ٣ سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتاً با محکوم دیگر صادر شد.

این مقام عالی قضائی در استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضائی استان است ابراز کرد: شکات می‌توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده جهت مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی نمایند. همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

کد خبر 6082336

دیگر خبرها

  • صدور حکم قطعی پرونده کثیرالشاکی «الماس مال» کرمان
  • حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد 
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • عمل صلح یاران بسیار ارزشمند است
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • کشف یک دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • متهم به عرضه برنج تقلبی در مشهد به بیش از ۴۹ میلیارد ریال محکوم شد
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • ۲ مـعشوقه و یک شوهر
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل