Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:11:23 GMT

سعادت انسان با الگو گیری از ائمه اطهار(ع) محقق می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۸۲۳۵

سعادت انسان با الگو گیری از ائمه اطهار(ع) محقق می شود

مشهد- یک کارشناس مذهبی گفت: توجه به فرامین ائمه اطهار(ع) و الگوگیری از این بزرگواران زمینه سعادتمندی انسان را فراهم می کند. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد رجایی خراسانی بعدازظهر دوشنبه در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهارکرد: توجه به فرامین ائمه اطهار(ع) و الگوگیری از سیره و روش عملی، گفتاری و رفتاری آن بزرگواران زمینه سعادتمندی انسان را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: پیامبراکرم(ص) به دستور خداوند، حضرت علی(ع) را به جانشینی خود معرفی کرد، چرا که انتصاب از جانب خدا،‌ عصمت و افضلیت، سه شرط اساسی امام است و علی(ع) از این خصوصیات برخوردار بود. 

رجایی خراسانی با اشاره به اینکه امامت در قرآن به معنای امام، پیشوا، مقتدا و رهبر است بیان کرد: همانگونه که وجود و بعثت انبیاء الهی برای رشد و تکامل بشر لازم و ضروری است، وجود امام نیز برای حفظ دین و ادامه برنامه پیامبر (ص) ضرورت دارد. 

وی گفت: امام و جانشین پیامبر(ص) از نظر علمی و اخلاقی مورد عنایت خاص الهی است و در سایه تربیت های غیبی قرار دارند، افزود: حضرت علی(ع) هر زمان که مصلحت اسلام  اقتضاء می کرد با دادن نظر و مشورت های حکیمانه و دلسوزانه از کمک به هیچ کس دریغ نکردند. 

رجایی خراسانی تاکید کرد: عمل و اخلاق اهل بیت(ع) چراغ هدایت زندگی بوده و انسان در مسیر حرکت زندگی محتاج تابلوهای راهنمایی همچون اولیای الهی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام حسین فصیح نیا در مراسم گرامیداشت هفته معلم که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: روز عالمی بصیر و متفکری دانشمند شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده، شخصیتی که یک انسان جامع در تمامی عرصه‌ها بود و می‌توان از او به عنوان الگو در تمامی صحنه‌هایی زندگی که چه فردی و چه اجتماعی یاد کرد.

وی ادامه داد: شهید مطهری فردی حکیم بود و هرکاری انجام می‌داد با هدف و برنامه بود، کتاب‌های بسیار پر محتوا در همه ابعاد از این استاد حوزه به یادگار مانده که امروز محل رجوع طلاب، فضلا، دانشجویان و اهل علم است.

امام جمعه نقده خاطرنشان کرد: معلمی شغل شریفی است و این برای معلمین افتخاری است که به آموزش و یاد دادن انسان‌ها و دانش آموزان می‌پردازند و لذا این معلمین هستند که زندگی کردن و انسانی زیستن را به مردم یاد می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه معلمی شغل انبیاست، یادآور شد: معلمی می‌تواند الگو باشد که در همه شرایط بتواند به تعلیم و تربیت صحیح بپردازد و آن امانتی که به دوش او گذاشته شده را به سر منزل مقصود برساند.

در پایان این مراسم از اساتید مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • بیداری امروز دانشگاهیان در غرب، تحقق راهبرد الهی برای تغییر است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • بزرگداشت روز معلم در مدرسه علمیه فاطمیه نقده
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است