Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دفاع مقدس عرصه آزمونی بزرگ بود که هیچکس به دلیل دین، مذهب، قومیت و طبقه اجتماعی و یا تفکر سیاسی از حضور در آن منع نشد.

به گزارش ایرنا، دریابان علی شمخانی روز دوشنبه در دومین گردهمایی پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان افزود: مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت یک تجمع مردمی و یادگار یاران جان بر کف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس عرصه آزمونی بزرگ بود که هیچکس به دلیل دین، مذهب، قومیت و طبقه اجتماعی و یا تفکر سیاسی از حضور در آن منع نشد.
وی افزود: بی توجهی به دنیا، خلوص و تلاش مستمر برای کسب فضیلت ایثارگری رمز توفیق رزمندگان اسلام در ناکام‌سازی دشمن بود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: فرهنگ مقاومت و جهاد مسیر همواری را برای کسب معرفت، تجربه و لیاقت ارتقا از موقعیت یک رزمنده ساده به جایگاه یک فرمانده ارشد را پیش روی همگان قرار داد.
شمخانی ادامه داد: زمانی که حمایت همه جانبه از دشمنان حتی با واگذاری سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی صورت می ‌گرفت روحیه مقاومت و رقابت برای فداکاری و ایثار بود که دنیای کفر را در برابر سربازان خمینی زمین گیر کرد.
وی ادامه داد: امروز فرهنگ بسیجی دستاورد بی بدیل دانشگاه دفاع مقدس بوده و نباید افراد تاثیرگذار در این عرصه ارزشمند آن به فراموشی سپرده شوند.
وی با اشاره به مسئولیت سنگین پیشکسوتان جهاد و شهادت در حمایت معنوی و مادی از همرزمان خود اضافه کرد: ما نباید اجازه دهیم پیشکسوتی به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی دچار آسیب شده و در پیچ و خم های زندگی روزمره دچاردرد و رنج شود.
وی با اشاره به تلاش وافر دست اندرکاران تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت برای تداوم فعالیت این تشکل ارزشمند افزود: تاکنون ۲۷ نشست فصلی پیشکسوتان در تهران و دهها جلسه مشابه در استان ها تشکیل شده که تاثیر قابل توجهی در انسجام شجره طیبه ایثارگران داشته است.
وی با بیان اینکه عرصه مبارزه، به دلیل تداوم دشمنی معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی پایان ناپذیر است، عنوان کرد: پشتوانه مردمی و ارتباط مستمر مسئولان با مردم مهم‌ترین اصل در پیروزی مستمر بر دشمنان بوده و شاهد مثال روشن آن موفقیت نظام اسلامی در سرکوب تجزیه طلبان ضد انقلاب در کردستان است که قطعا بدون حمایت و پشتیبانی جامعه کُردی امکان پذیر نبود.
به گزارش ایرنا دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز برای شرکت در همایش بزرگداشت شهدای ترور استان کردستان، شرکت در شورای اداری و برنامه ریزی استان و برنامه های فرهنگی و سخنرانی در جمع دانشجویان به کردستان سفر کرده است.
دومین گردهمایی بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان به همت مجمع جهاد و شهادت استان کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور واقع در سنندج برگزار شد.
مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت کردستان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ شروع کرده و نخستین همایش بزرگ پیشکسوتان جهاد و شهادت ۳۰ آذر ۱۳۹۳ برگزار شد.
کردستان در طول هشت سال جنگ تحمیلی پنج هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده و دارای بیش از ۱۰ هزار رزمنده است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع وسعت، طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603هزار نفر جمعیت است.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری کردستان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه است.
*خبرنگاران حسن حسین زاده و وریا کرمی **انتشار: مجید ملازاده
3034/ 7355/6108/1772

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان

طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، طی مراسمی با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا به موزه دفاع مقدس استان کرمان اهدا شد.

تاج در این مراسم که در محل سالن موزه دفاع مقدس کرمان و با حضور مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان كرمان برگزار شد با گرامیداشت یاد و شهدا و خصوصا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی طی سخنان کوتاهی گفت: همیشه در مسابقات فوتبال در قالب کار فرهنگی یاد شهدا را در ورزشگاه‌ها زنده نگه داشته ایم.

وی افزود: فوتبال بی خبر از گذشته نبوده است و در بطن جامعه است.

او با ذکر خاطراتی از شهدای ورزشکار بر ضرورت تداوم راه و سیره شهدا در جامعه تاکید کرد.

وی همچنین صبح امروز با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز ادای احترام کرد.

شایان ذکر است موزه دفاع مقدس کرمان، اولین موزه دفاع مقدس کشور است که به ابتکار عمل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تاسیس شده است.

دیگر خبرها

  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • تشییع پیکر چند شهید دفاع مقدس در مشهد و تهران
  • تشییع پیکر شهید دوران دفاع مقدس در بوشهر+ تصاویر
  • بشرویه، میزبان شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان