Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ نائب رئيس شوراي اجرايي جنبش حزب الله لبنان گفت: ملت ها گزينه اي جز تکيه به راهبرد مقاومت ندارند.
به گزارش پايگاه اينترنتي العهد، شيخ علي دعموش نائب رئيس شوراي اجرايي حزب الله لبنان تأکيد کرد: « با وجود مقاومت، انتفاضه و ملت هاي آزاده و مقاومي که از مقدسات و کشورهاي خود دفاع مي کنند آمريکا هرگز نمي تواند گزينه ها و سلطه خود را بر منطقه تحميل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمريکا هنگامي که در اين منطقه از اکنون قويتر بود نتوانست گزينه ها و برنامه هاي خود را بر ما تحميل کند و قطعا امروز و پس از آنکه طرح هايش در سوريه و عراق و منطقه شکست خورده است هرگز نخواهد توانست گزينه هاي مورد نظر خود را بر ما و فلسطين و ساير مناطق تحميل کند».
شيخ دعموش که در يک مراسم ختم در شهرک انصاريه سخنراني مي کرد گفت: « اقدام ترامپ در به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي اعلام شکست راه حل هاي سياسي و مذاکرات است و پس از شکست روند صلح و راه حل سياسي، گزينه اي در مقابل امت جز تکيه به راهبرد مقاومت باقي نمي ماند، چرا که ثابت شده است اين راهبرد تنها گزينه کارسازي است که اراضي اشغالي و همه حقوق غصب شده را باز مي گرداند».
شيخ دعموش خاطرنشان کرد: «همه شاخص ها نشانگر آن است که چند کشور در ميان مجموعه هاي عربي رسمي و در رأس آنان عربستان، در انعقاد معامله قرن و موافقت با بندهاي يک راه حل سياسي پيشنهادي دخالت داشته اند که با نفي حق بازگشت فلسطيني ها به سرزمين خود و جايگزيني اين بازگشت با شهرک نشيني آغاز مي شود و با تجزيه و تفکيک سرزمين هاي فلسطيني در کرانه باختري و نوار غزه وگسترش شهرک نشيني ادامه مي بايد و با به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي کامل مي شود».
وي افزود: «هنگامي که به واکنش هاي دولت ها به اعلام تصميم ترامپ دقت مي کنيم به حجم تباني و توطئه در اين قضيه پي مي بريم که در موضع گيري هاي غيرقاطع رهبران و وزيران در نشست اتحاديه عرب در قاهره و نشست سران کشورهاي اسلامي در استانبول آشکار شد. حتي اين مواضع غيرقاطع نيز به خاطر مقابله با تصميم ترامپ نبود بلکه به خاطر مهار موج خشم فراگيري بود که جهان عربي و اسلامي را در برگرفته بود تا به خشم عليه حکومت ها و تخت هاي پادشاهي تبديل نشود».
شيخ دعموش تصريح کرد: «مواضع وزيران خارجه لبنان و عراق در نشست اتحاديه عرب و همچنين مواضع رئيسان جمهور لبنان و ايران در نشست سران اسلامي قوي و در سطح اتفاق رخ داده بود، در حالي که ساير مواضع زير سقف پايبندي به راه حل سياسي و کسب رضايت ترامپ قرار داشت». وي تأکيد کرد: «خيزش عمومي مردم در سراسر جهان عليه تصميم آمريکا و آغاز انتفاضه ضد اشغالگري در داخل اراضي فلسطيني، از برگزار کردن نشست ها و مواضع بسياري از رؤسا و پادشاهان و حاکمان قويتر است». شيخ دعموش همچنين از ملت هاي جهان خواست «به حرکت هاي اعتراضي خود ادامه داده و شدت اين اعتراضات را در راستاي اعمال فشار بر آمريکا براي منصرف کردن آن از تصميم خود افزايش دهند».

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

عبدالغنی برادر، معاون امور اقتصادی نخست‌وزیر طالبان، در بازدید از سد کجکی گفته است که امسال به دلیل بارندگی زیاد، سطح آب پشت این سد افزایش یافته و بیشتر سدها افغانستان مثل این سد پر از آب شده‌ است.

سد کجکی در ولایت هلمند، در جنوب افغانستان واقع است که بر روی یکی‌ از شاخه‌های اصلی رودخانه هیرمند ساخته شده است، رودخانه‌ای که آب آن پس از عبور از چند ولایت غرب کشور به ایران می‌رسد.

در تابستان گذشته حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئيس جمهور ایران در امور افغانستان گفته بود بنا به گزارش‌ هیئت فنی ایران، میزان آب در این سد کمتر از یک سال نرمال است و میزان حقابه ایران از هیرمند به هر صورت به درستی و با عدالت داده شود.

مقام‌های حکومت طالبان و ایران هنوز روشن نکرده‌اند که وضعیت حقابه ایران از هیرمند در سال جاری چگونه است. در سال‌های اخیر حقابه ایران، موضوع جنجالی میان دو کشور بوده است.

حکومت طالبان تاکید کرده است که حقابه ایران را بنا به معاهده آب میان دو کشور می‌دهد.

عبدالغنی برادر گفته است: به دلیل خشکسالی و کمبود آب در بندها سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود، اما حالا با پر شدن بندها، بخش زراعت و سطح تولید برق در کشور نیز افزایش خواهد یافت.

او پروژه بند کجکی را برای افغانستان ملی و حیاتی خوانده است.

سد کجکی در ولسوالی کجکی هلمند یکی از بزرگترین‌ سدها در افغانستان است که برای مهار سیلاب‌های موسمی، آبیاری زمین‌های کشاورزی و تولید برق ساخته شده است.

دیگر خبرها

  • آتش سنگین حزب‌الله علیه مواضع نظامیان صهیونیست
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گفتگو کردند
  • دو مقام ارشد امنیتی روسیه و اسرائیل گغت و گو کردند
  • آمریکا در هیچ تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کند