Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@16:31:49 GMT

چالش های پیش روی شهردار جدید پارس آباد مغان

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۸۶۶۴

چالش های پیش روی شهردار جدید پارس آباد مغان

حقوق شهروندی نیاز مبرم جامعه ماست و در شهری مثل پارس آباد مغان، این حقوق و مطالبات اصلی مردم به راحتی تضییع میگردد، غافل از کوچکترین واکنشی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان رحمت انوری آذر به عنوان بیست و سومین شهردار با اعتماد اکثریت اعضای شورای شهر پارس آباد سکاندار این نهاد مهم شهری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه انتخاب شهردار در ادوار مختلف شورای شهر پارس آباد، همواره دارای حاشیه هایی بوده است و این حاشیه ها تا چه اندازه توانسته بر تصمیم گیری منتخبان مردم تاثیر بگذارد سوالی است که پاسخ به آن شاید قدری زود باشد و باید منتظر باشیم؛ چرا که مردم فهیم پارس آباد قطعا عملکرد شوراها را در نگاه تیزبین خود قضاوت خواهند کرد.

نزدیک به ربع قرن از عمر شوراها در کشور میگذرد، چیزی که در بعضی از شهرها نمود بیشتری به خود گرفته ورود شوراها به زد وبندهای سیاسی و انحراف از جریان اصلی این نهاد مردمی بوده است، به هرحال شورا بدنه مهم اجتماعی هر شهری به حساب می آید.

واقعیت مساله این است شورا نقش تعیین کننده ای در نشر و گسترش حقوق شهروندی دارد، موضوع مهمی که در شهر پارس آباد مغان در یک دهه گذشته افول جدی در این زمینه داشته است.

به هرحال حقوق شهروندی نیاز مبرم جامعه ماست و در شهری مثل پارس آباد مغان، این حقوق و مطالبات اصلی مردم به راحتی تضییع میگردد، غافل از کوچکترین واکنشی؛ و این خود چالش مهمی است که شورای شهر پارس آباد باید برنامه ریزی های خود را در این راستا تطبیق دهد.

و اما سخنی با انوری آذر شهردار جدید شهر پارس آباد؛

قطعا نیک میدانید که حضور در مسئولیت ها و خدمتگزاری به مردم موهبت الهی است و یقینا اعمال ما براساس نیات و عملکرد ما سنجیده و در محضر الهی بدان رسیدگی خواهد شد.

آقای شهردار اگر وارد مباحث حوزه شهرساز ی شوید، قطعا میدانید که شهرداری سازمانی هست که ساکنان شهر با استفاده از حقوق طبیعی خود و اختیاری که قانون به این نهاد عطا کرده است به منظور ایجاد و اداره کردن تاسیسات عمومی و وضع و اجرای نظام شهری و تامین نیازمندی های مشترک محلی به وجود می آورند و به آن وکالت میدهند تا با روش های منطقی و عادلانه بین ساکنان شهر توزیع کند و یا به عبارتی در راستای تحقق حقوق شهروندی در شهر نقشی موثر ایفا کند.

اما درد کهنه ای که این روزها رفته رفته به جراحت آن در شهری مثل پارس آباد افزوده می شود که شهردار هیچگاه نتوانسته در باب تحقق حقوق شهروندی گامی تاثیرگذار بردارد.

آقای شهردار؛

مردم در دنیای شهر نشینی به شهرداری وکالت میدهند تا رفاه آنها را تأمین کند با یک نظام برنامه ریزی مشخص ولی در شهر پارس آباد نه تنها نظام برنامه ریزی مشخص وجود ندارد که هیچ، موازی کاری های صورت گرفته در سطح شهر، لطمات جبران ناپذیری را به پیکره شهر وارد ساخته است.

وضعیت بسیار نامناسب معابر عمومی و تنزل استاندارد شهری، باعث شده تا پارس آباد به بحران هویت شهری نزدیک شود. انباشت حجم بیشتری از مشکلات و عمران شهری که مع الأسف چهره فقر شهری را برای پارس آباد رقم زده است.

عدم رسیدگی آنی و بموقع به عمران و بهسازی خیابان های داخل شهر ، حقیقتا پارس آباد را به شهر سوخته تبدیل کرده است، که نیازمند همت جهادی با عزم راسخ در خصوص اولویت بندی طرح های عمرانی و شهری در راستای برون رفت از این معضل چند ساله را می طلبد.

حدالامکان در بین مردم باشید، به بهانه های مختلف، مثلا نماز مغرب و عشا را در مساجد مختلف شهر اقامه کنید تا هم هویت مردمی بودن خود را حفظ کنید و هم اینکه شاید بیشتر در مسایل و مشکلات محلات مختلف شهر قرار گیرید و قدمی در راه گره گشایی از مشکلات شهری بردارید.

آقای شهردار؛

بر اساس یافته های علم شهرسازی، در ارزیابی شاخص های شهرسازی نوین به ورودی و خروجی شهر ها با در نظر گرفتن کارکرد شهر، توجه ویژه ای از سوی مدیران شهری می شود. ورودی شهر مبین هویت شهر و یا به عبارتی تجلی گر نقش مهم شهر در نظر مسافران و گردشگران است، پارس آباد را درست و زیبا  معرفی کنید، معمولا پارس آباد را با مردمانی تلاشگر و تولید کننده که نقش مهمی در تولیدات دامی و کشاورزی دارند می شناسند بنابراین شایسته است تا المان های شهری بر اساس این واقعیت مهم طراحی و نصب گردد.

همانگونه که میدانید در علم شهرسازی بیشترین شاخص کیفیت شهری بعد از معماری مربوط به مبلمان شهری و فضای سبز آن شهر است که با تاسف باید گفت، سرانه برخورداری مردم پارس آباد از این موهبت خدادادی بسیار پایین تر از استاندارد های متوسط کشوری است و این ظلم گناهی نابخشودنی از سوی مدیران شهری سابق و برخی اعضای شورای شهر و مافیای اقتصادی و رانت سیاسی است که در فقدان وجدان انسانی، پارس آباد را به این حال و روز انداخته اند، انتظار معجزه نداریم اما اندک قدم شما در این راه قطعا در اذهان مردم شریف پارس آباد جادوانه خواهد ماند.

سبز شهری، سرانه برخورداری مردم از فضاهای فرهنگی و اجتماعی با هم گره میخورد و میزان تعلق خاطر شهروندی را فراهم می آورد.

آقای شهردار؛

در باب مسایل شهری و معضلات شهر پارس آباد سخن بسیار است اما در مجال این مقال نمی گنجد به همین بسنده میکنم که  توفیق در مدیریت شهری نیازمند بهره مندی از مشارکت فکری و معنوی نخبگان و صاحب نظران ان شهر خواهد بود، نکته بسیار مهمی که امروزه در شهرهای توسعه یافته مد نظر قرار داده می شود.

انتظار بحقی خواهد بود اگر حداقل هر سالی دو مرتبه نشست پرسش و پاسخ با حضور جنابعالی و مدیران زیر مجموعه در راستای بهره مندی بیشتر از مشارکت علمی صاحب نظران برگزار گردد، بدون تردید این مهم قبل از آنکه تکریم نخبگان و صاحب نظران از سوی مردم مطرح شود بیشتر ظرفیت و پتانسیل نقد پذیری و مسؤولیت پذیری شما را در نظر افکار عمومی و دلسوزان شهر نمایان خواهد ساخت و با تبادل نظر علمی در حوزه مدیریت شهری می توان به افق توسعه شهری پارس آباد دست یافت.

آقای شهردار؛

تصمیم گیری ها و پرداخت ها معمولا در یک نهادی مثل شهرداری به لحاظ گستردگی حجم کار و ورود برخی عناصر فرصت طلب شفاف نیست و به همان خاطر عملکرد شهرداری در سطح شهر متوازن نبوده است.

این انتظار بحق مردم پارس آباد هست که شهردار این شهر مبارزه جدی با عناصر فرصت طلب داشته باشد.

فرایند تصمیم گیری شهری زمانی موجب جلب منافع همگانی و مدیریت شهری خواهد شد که شهروندان بیشترین مشارکت را در تصمیم گیری ها از خود نشان دهند و این میسور نخواهد گشت مگر اینکه جلسات مهم شورا و شهردار با حضور نخبگان حوزه  شهرسازی برگزار گردد.

شهرداری ها از معدود نهاد هایی هستند که یک شهروند در طول حیات خود به خدمات آن احتیاج دارد و همین امر موجب نگرش بیشتر مردم به این نهاد خدمات محور گردیده است. لذا نظام بودجه ریزی در شهرداری ها قطعا نیازمند نگاه توسعه ای و عمرانی است، امری که در طول سالیان گذشته در شهر پارس آباد از آن غفلت شده است.

امروزه شهرداری ها به لحاظ اینکه یک نهاد عمدتا خودگردان می باشند، لزوم توجه بیشتر به در آمدهای پایدار بیش از پیش احساس می شود و حتما این موضوع ارتباط مستقیمی با موفقیت شما در  شهرداری پارس آباد خواهد داشت.

توقع مردم از شما چیست؟

در مباحث حوزه شهرسازی شهر به عنوان یک موجود زنده دارای عملکرد های متعددی است.

شهرها به تناسب کارکرد خود امروزه دارای مطالبات خاص خود هستند یکی از مطالبات جدی در جوامع مدنی مبحث حقوق شهروندی، ارتقا زندگی شهرنشینی با رویکرد فرهنگی است و این شهرداری است که محیط زیست شهروندان و شادابی مردمان شهر را با خلق و خوی مختلف سامان می دهد.

با اندک نگاهی به وضعیت کالبدی شهر پارس آباد می توان دریافت که این شهر در حوزه حقوق شهروندی، فاصله زیادی با حداقل شاخص های حقوق شهروندی در خصوص مسایل شهری دارد، شهر مجموعه ای است که در آن مسایل فیزیکی شهر، نمادهای فرهنگ و ... بر اساس نیازها، فعالیتها و رفتارهای ساکنین آن شکل گرفته است.

لذا توجه بیشتر به حقوق شهروندی، برگزاری نشست پرسش و پاسخ با حضور مدیران مجموعه شهرداری، تعامل بهتر و بیشتر با نخبگان حوزه شهرداری و شهرسازی و توجه به سرانه های فضای سبز، فرهنگی و ... همه و همه انتظار بحق مردم از شهردار جدید پارس آباد خواهد بود.

جعفر سعدی پور/ کارشناس ارشد شهرسازی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود

شهردار ایلام با اشاره به ضرورت بهسازی و نگهداری از مجموعه تفریحی رفاهی بام ایلام گفت: اجرای این طرح موجب زیبایی و پذیرش گردشگر خواهد شد و در نظر داریم لاین دوم بام ایلام نیز احداث شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، افشین مظفری امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین‌_ در حاشیه بازدید از بام ایلام با بیان اینکه ترمیم، بهسازی و نگهداری مجموعه تفریحی رفاهی در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در نظر داریم لاین دوم بام ایلام احداث شود.

وی افزود: سازمان‌ها و ادارات متولی در اسرع وقت با شناسایی نواقص و کمبودها در راستای زیباسازی بام ایلام با شهرداری همکاری کنند.

در ادامه سعید انوری، عضو شورای اسلامی شهر ایلام هدف شورا و مدیریت شهری را خدمت بی منت به شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: این امر مهم را با دل و جان پذیرفتیم و درخواست شهروندان مبنی بر توسعه، تجهیز، بهسازی بام ایلام در اسرع وقت انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام دغدغه مدیریت شهری و مجموعه کارکنان شهرداری توسعه و عمران شهر ایلام است.

به گزارش ایمنا، به دنبال درخواست شهروندان مبنی بر بعضی مشکلات پیش آمده برای بام ایلام، شهردار و عضو شورای اسلامی شهر ایلام به اتفاق معاونان زیربنایی و خدمات شهری شهرداری از منطقه بام ایلام بازدید کردند.

کد خبر 745025

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • ممنوعیت کشت برنج در پارس آباد مغان
  • کشت برنج در پارس آباد مغان ممنوع شد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • لاین دوم بام ایلام احداث می‌شود
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است