Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا ۲۶ واحد پژوهشی و تحقیقاتی وجود داشت که تاکنون شش واحد از این تعداد به شرکت دانش بنیان تبدیل شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز؛ علی شریفزاده عصر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه بزرگ هفته پژوهش که در محل دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: هفته آخر آذر ماه در تقویم ملی به پژوهش اختصاص داده شده است و این مناسبت باعث می شود که مراکز علمی و تحقیقاتی فعالیت های خود را بررسی کنند که تا چه اندازه سیاست‌های آنها پژوهش محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، ادامه داد: حوزه پژوهش هر سال در کشور بهتر از سالهای قبل در حال پیشرفت است اما در بخش صنعت متأسفانه هنوز احساس نیاز به واحد پژوهش پیدا نشده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا تصریح کرد: مردم و به ویژه قشر جوان کشور ما روز به روز آگاه‌تر می شوند و علاقه دانشجویان و دانش آموزان از رشته های آموزی به سوی رشته های پژوهشی گرایش پیدا کرده است.

شریف زاده ، اظهار کرد: باید آموزش در راستای اهداف پژوهش محور سوق پیدا کند و معلمین و فرهنگیان باید تلاش کنند که پژوهش نیز برای تقویت بخش تولید باشد.

وی، ادامه داد: فرهنگیان باید بدانند مخاطبان آنها که دانش آموزان و دانشجویان هستند در حوزه علم و آشنایی به علوم جدید از ما جلوتر هستند و این آینده روشنی را نوید می دهد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا ، تصریح کرد: پژوهش باید برای خلاقیت و کار آفرینی باشد تا در نهایت علم را باید به فناوری و ثروت تبدیل کنیم و این دست یافتنی است.

نسل سوم آموزش ها بر اساس توسعه شرکت های دانش بنیان

شریفزاده ، گفت: در دانشگاه آزاد سه نسل از آموزش را تجربه کردیم، دوره آموزش محور و دوره پژوهش محور اما لازم است برای تولید ثروت از مردم کمک بگیریم به همین دلیل ایجاد شرکت های دانش بنیان با حمایت مالی و فکری دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی، اظهار کرد: برای تجاری شدن ایده ها در دوره زمانی شش تا 9 ماه مبلغ پنج میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود تا شرکت تثبیت شود و نمونه اولیه خود را تولید کند بعد تبدیل به شرکت دانش بنیان شود در این مرحله از پنج تا 30 میلیون تومان به شرکت بودجه تعلق می گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا 26 واحد پژوهشی و تحقیقاتی وجود داشت که تاکنون شش واحد از این تعداد به شرکت دانش بنیان تبدیل شده اند.

در حوزه پژوهش های دینی کم کاری شده است

رییس آموزش و پرورش شهرضا، نیز در این مراسم اظهار کرد: هفته پژوهش بهانه ای برای بررسی چالشها و فرصتهای پژوهشی در هر شهر و کشور است.

محمود رستگار ، ادامه داد: پژوهش تنها مختص افراد خاص نیست و قرآن این کار را یک وظیفه همگانی دانسته است.

وی ، اضافه کرد: از آغاز بعثت پیامبر، خداوند از او خواست که بخواند و این یعنی طالب علم بودن و خدا به قلم قسم یاد می کند و مداد علما در احادیث برتر از خون شهدا خطاب شده اند.

رییس آموزش و پرورش شهرضا ، گفت: در اسلام طلب علم بر هر زن و مرد مسلمانی واجب است پس پژوهش امری فراگیر است.

رستگار در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: برای عده ای پژوهش در حیطه دنیوی است که ثمره آن راحتی و رفاه مردم است مثل تکنولوژی های هوایی برای سفر و یا تکنولوژی پزشکی که دردهای جسم انسان را کم می کند .

وی ، ادامه داد: جنبه دیگر پژوهش مربوط به جنبه الهی است که این بخش انسان را به آرامش می رساند.

رییس آموزش و پرورش شهرضا ، بیان کرد: هدف از خلقت انسان کمال است، کسانی که در مسیر جنبه الهی قدم بر می دارند مسیر را برای آیندگان روشن می کنند و این افراد چراغ هایی برای رساندن مردم به کمال مسیرهایی را ایجاد می کنند.

رستگار ، گفت: جنبه دیگر پژوهش ممکن است شیطانی باشد که عده ای از آن برای نابودی ملتها استفاده می کنند همانند سازندگان بمب های شیمیایی.

وی ، تصریح کرد: در اسلام اصول دین تقلیدی نیست و تحقیق باید صورت بگیرد، باید پرسید آیا ما در این زمینه کم کاری نکرده ایم در حالی دیگر کشور ها در تحقیق در این زمینه از ما پیشی گرفته اند؟ اندیشمندان دیگر ادیان و دیگر کشورها شخصیت امامان ما همچون امام علی (ع) را بسیار بیش از ما می شناسند.

رییس آموزش و پرورش شهرضا ، اظهار کرد: پژوهش علمی ارزشمند است اما باید بدانیم در بحث پژوهش های مربوط به حوزه دین کم کاری  شده است.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه تا پنجشنبه در دانشکده علوم پایه سابق دانشگاه آزاد دایر می باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، واحد علوم و تحقیقات، برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی و با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی اداره کل طرح و برنامه، بودجه و تعالی سازمانی با رهنمودهای قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات و معاونت توسعه و مدیریت منابع این واحد، موفق به دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی به شرح زیر شده است:

بیشتر بخوانید: دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات و شرکت ملی انفورماتیک سند همکاری امضا کردند

ISO ۱۰۰۰۲:۲۰۱۸ (فرآیند رسیدگی به شکایات ذی‌نفعان)؛

ISO ۱۰۰۰۴:۲۰۱۸ (سنجش میزان رضایت‌مندی مشتری)؛

ISO ۲۱۰۰۱:۲۰۱۸ (استانداردسازی مدیریت آموزشی مبتنی بر نیازهای فراگیران)؛

ISO ۱۰۰۱۵:۲۰۱۹ (مدیریت شایستگی و توسعه افراد)؛

گواهینامه ISO ۲۱۰۰۱ و گواهینامه ISO ۱۰۰۱۵؛ برای نخستین ‌بار در سطح دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، کسب شده است.

گفتنی است، اقدامات صورت گرفته در فرآیند کسب گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO پیرو تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و متمرکز بر محورهای سند تحول و تعالی این دانشگاه، محقق شده است.

لازم به ذکر است، در مسیر دریافت این چهار گواهینامه، "محور راهبردی دانشگاه سرآمد و پاسخگو" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری مشتمل بر ارتقاء پاسخگویی و قابلیت حل مسئله، توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء جایگاه بین‌المللی و الهام‌بخشی، مدنظر قرار گرفته است.

همچنین "محور راهبردی دانشگاه کارآمد و پایدار" مبتنی بر تحقق اهداف مندرج در بسته کاری شامل دستیابی به سازمان یادگیرنده، فعالیت‌های منسجم و هم‌افزایی شبکه‌ای و تحول در فرهنگ سازمانی، از دیگر ضرورت‌های تبیین شده جهت دریافت گواهینامه‌های استاندارد بین المللی ISO در واحد علوم و تحقیقات، بوده است.

بر اساس این گزارش، گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ذیل توسط شرکت کیفیت و انطباق پویا (KQR) دریافت شده است که ISO۱۰۰۰۲ و ISO۱۰۰۰۴ تحت لیسانس Benchmark certificate انگلستان و گواهینامه‌های استاندارد بین‌المللی ISO۲۱۰۰۱ و ISO۱۰۰۱۵ تحت لیسانس استرالیا، صادر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229476 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • استادان و معلمان باید برای تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • استادان و معلمان باید در مسیر تحقق جامعه دانش‌بنیان اهتمام ورزند
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • نخبه‌پروری در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه‌پرور در مدارس سما ضروری است
  • تشکیل کارگروه دانش‌آموزان نخبه پرور در مدارس سما ضروری است
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی