Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس مجلس با بیان اینکه امروز مشکل اصلی کشور مسئله فساد است، گفت: حل مشکلات جامعه ساده نیست و با داد زدن و اتهام زنی هم میسر نمی‌شود، در تئوری و کلام از عدالت و انصاف گفتن آسان است اما در عمل دشواری‌های زیادی وجود دارد، در کشور ما بحث بر سر پول و قدرت است نه خدمت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی عصر امروز دو شنبه -۲۷ آذر-  در برنامه سکوت فریاد که در دانشگاه اصفهان برگزار شد در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت: در جمع‌های دانشجویی اغلب دانشجویان از ما می‌پرسند که چرا مشکلات را حل نمی‌کنید درحالی‌که حل مشکلات کشور به‌سادگی انجام نمی‌شود و نیازمند به طی فرآیند و حل زنجیره‌ای مسائل است و این مرور زمان نباید دستاویزی برای تضعیف و نقد غیرمنصفانه بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دانشگاه‌های ما قبل از انقلاب دانشجویان چپ و راست تمام هم‌وغمشان را به آینده کشور و آباد کردن آن معطوف کرده بودند، امکان نداشت خواننده‌ای پایش را در دانشگاه بگذارد به این دلیل که دانشجویان شأن خود را بالاتر از آن می‌دانستند که در محیط دانشگاه برنامه غیرعلمی و یا نامربوط به وضعیت کشور برگزار شود، دانشجو خود را مسئول، روشنفکر و مؤثر در جامعه می‌دانست، این احساس  و این اعتقاد در همه دانشجویان وجود داشت و اگر کشورتوانست در مقابل قدرت‌های بزرگ دنیا بایستد به این دلیل بود که دانشجوی ما درگیر مشکلات کشور بود و زیر بار زور و استعمار رفتن را نمی‌پذیرفت.

پزشکیان گفت: آن‌ها عقیده داشتند که در هرجایی باید وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند و از بین آن نسل از بهترین، متخصص‌ترین و مخلص‌ترین دانشجویان شهید شدند، عده‌ای ماندند و اسیر پول و قدرت شدند و عده‌ای هم مهارت لازم برای اصلاح امور را نداشتند. صرف تمایل به حضور در عرصه کافی نیست باید توان و مهارت کافی هم‌کسب کرده باشید.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی که باید پیگیر آن باشیم مسئله فساد اقتصادی، رانت و رشوه در کشور است، گفت: در حال حاضر این مسئله مهم‌ترین مشکل ما است که حل آن فرآیند خاص خود را دارد؛ همان‌طور که در درمان بیماری نیاز به اطلاعات از وضع موجود بیمار داریم و بعدازآن با حساسیت خاصی دارو تجویز می‌کنیم، نسخه پیچیدن برای جامعه هم حساسیت‌های خاص خود را دارد.

پزشکیان تأکید کرد: مهم‌ترین نکته در فعالیت‌های شما این است که باید برای فردای کشور برنامه داشته باشید، نقد درجای خود خوب است اما باید بدانید که نقش شما در اصلاح وضعیت جامعه کجاست، باید خود را برای مقابله با ظلم، قلدری و فساد آماده کنید، طوری خود را تربیت کنید که در آینده گرفتار نقدهایی که به مسئولین فعلی دارید، نشوید.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درزمانی که مسئولیت وزارت بهداشت و درمان را بر عهده داشتیم در عین کمبود بودجه  و مشکلات بسیار در طی ۶ ماه ۶۰۰ خانه بهداشت ساختیم و این کار سختی نیست در همان زمان در طول ۴ سال تلاش کردیم به فکر و نگاه مشترک با همکاران در وزارتخانه برسیم اما این اتفاق نیفتاد.

وی تأکید کرد: احزاب نگاه و هدفشان یکی نیست حتی در درون یک گروه و حزب هم هر کس ساز خود را کوک می‌کند درحالی‌که برای ساختن یک سیستم قدم اول داشتن نگاه مشترک است اگر روش واحدی داشتیم و طبق برنامه و نقشه راه خاص و واحد و اصول مشترک عمل می‌کردیم این‌همه مشکلات وجود نداشت.

پزشکیان با تأکید بر اینکه در دنیای امروز برای هر مشکل هزاران راه‌حل وجود دارد گفت: مشکل ما هستیم که راه‌حل را نمی‌دانیم و با نگاه شخصی و سلیقه‌ای کار را دشوارتر و پیچیده‌تر می‌کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: حل مشکلات جامعه ساده نیست و با داد زدن و اتهام زنی هم میسر نمی‌شود، در تئوری و کلام از عدالت و انصاف گفتن آسان است اما در عرصه عمل دشواری‌های زیادی وجود دارد، در کشور ما بحث بر سر پول و قدرت است و نه خدمت.

وی در پایان ضمن تبریک مجدد روز دانشجو گفت: از شما به‌عنوان آینده‌سازان می‌خواهم باوجود تمام مشکلات و ناملایمات،  مسئولانه برای آینده کشور فکر کنید، باید در مقابل ظلم ایستاد و دست مظلوم را گرفت، هرکس آگاه‌تر باشد مسئول‌تر است و بیش از دیگران باید پاسخگو باشد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز(یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی بعد از تصویب کلیات طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی(طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند) با رأی قاطع نمایندگان گفت: تصویب این طرح، هدیه خوبی به نیروهای مسلح و بدنه دفاعی نظام اسلامی بود که امروز از مجلس شورای اسلامی داده شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: این طرح درست در سالروز تشکیل و تأسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین در زمانی به تصویب رسید که نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتدار، صلابت و قدرت مردم عزیز ما را به نمایش گذاشتند و رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز دنیا به سمت جنگ های نوین و جنگ های زیستی می رود، خاطرنشان کرد: در این شرایط، تصویب چنین طرحی در مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور را در پیش دستی برای کسب قدرت بازدارندگی در جهت تنبیه دشمنان اسلام و ضمانت امنیت کشور، فراهم می کند. از نیروهای مسلح، وزارت دفاع و همه عزیزان حوزه دفاعی کشور و نمایندگانی که همدلانه این موضوع را همراهی کردند تشکر می کنم.

دیگر خبرها

  • اهمیت مسئله جمعیت به درستی در جامعه تبیین شود
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • قدرت غیر قابل انکار سپاه بر هم زننده تمامی معادلات جهانی
  • آزاد ارمکی: رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • تصویب کلیات طرح تشکیل سازمان «سپند» وزارت دفاع/ تشکیل سازمان «سپند»باعث قدرت بازدارندگی کشور می‌شود
  • علت برتری امروز قدرت دفاعی ما دانش پایه بودن نظام دفاعی کشور است
  • مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور برای کسب قدرت بازدارندگی را فراهم کرد