Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری با موضوع تبعات انتقال آب کارون و مواضع اخیر سازمان محیط زیست با حضور نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و رئیس شورای شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست خبری با موضوع تبعات انتقال آب کارون و مواضع اخیر سازمان محیط زیست کشور با حضور آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجعفر فلسفی، رئیس شورای شهر نیز در نشست خبری با موضوع تبعات انتقال آب کارون و مواضع اخیر سازمان محیط زیست حضور داشت و سخنانی بیان کرد.

 منصور کتانباف، شهردار کلانشهر اهواز، جمعی از اعضای شورای شهر و تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها نیز در این نشست خبری حضور داشتند.

آیت‌الله حیدری در این نشست با طرح این سوال که مگر استان‌های کویری چه مقدار آب برای شرب نیاز دارند، خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب چهار استان قم، اصفهان، کرمان و یزد حدود 500 میلیون مترمکعب آب کافی است در حالی که هم اکنون یک میلیارد و 284 میلیون مترمکعب آب از خوزستان به این استان‌ها منتقل می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هم اکنون از مبدا دز به قم 180 میلیون مترمکعب، از تونل چشمه لنگان به سمت زاینده‌رود 120 میلیون مترمکعب، از تونل خدنگستان به زاینده‌رود 84 میلیون مترمکعب، از تونل کوهرنگ یک 323 میلیون مترمکعب، از تونل کوهرنگ دو به زاینده‌رود 326 میلیون مترمکعب، از تونل کوهرنگ سه به زاینده‌رود 250 میلیون مترمکعب که در مجموع یک میلیارد و 284 میلیون مترمکعب آب از سرچشمه‌های رودخانه‌های خوزستان آب برداشت می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: تا کنون هیچ مجوز زیست محیطی برای انتقال آب خوزستان به استان‌های دیگر صادر نشده است و همه این اقدامات غیرقانونی است.

وی ادامه داد: همچنین طرح برداشت 845 میلیون مترمکعب آب از خوزستان در حال اجرا است(تونل بهشت‌آباد، سیدکمال، سیدصالح به اراک) که در آینده نزدیک اینها نیز به بهره‌برداری می‌رسند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به برخی دیگر از اقدامات برای انتقال آب از خوزستان اشاره کرد و گفت: طرح ونک - سولگان نیز به میزان حدود 200 میلیون مترمکعب را به باغ‌های پسته رفسنجان انتقال می‌دهد که به تازگی مجوز برداشت آن از سوی آقای کلانتری صادر شده است.

انتهای پیام/

حاشیه‌های تصویری از نشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهوازنشست تبعات انتقال آب کارون در اهواز R41468/P1377/S6,57/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • خلیج‌فارس و تبعات تغییر اقلیم
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز