Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@11:43:41 GMT

حدود هفتاد درصد آرتروزهای زانو در زنان است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۹۰۴۰

رویداد۲۴-رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی با بیان اینکه اضافه وزن، عدم انجام ورزش‌های روزانه و کمبود ویتامین D می‌تواند باعث ساییدگی زودرس مفصل زانو و آرتروز می‌شود، گفت: حدود ۷۰ درصد از آرتروزهای زانو در زنان است.محمد رازی در آستانه برگزاری پنجمین کنگره دو سالانه انجمن جراحی‌های زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی اظهارداشت: این کنگره بزرگترین کنگره بین‌المللی ایران در حوزه ارتوپدی است که 14 و 17 فوریه 2018 در سالن همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: همچنین بیش از  بست و پنج مهمان خارجی در این کنگره حضور داشته و موضوعات جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی در آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. همچنین این کنگره کاملاً به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

رئیس انجمن جراحان  زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی در ادامه به جراحی های زانو اشاره کرد و گفت: در ارتباط با انجام جراحی‌های زانو در کشور آمار دقیق را وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی دارند و ما آمار دقیقی در این زمینه نداریم.

 رازی بیان داشت: ولی ما تلاش کرده ایم که آماری در این زمینه تهیه کنیم تا هم آماری در این زمینه به دست بیاوریم و هم وضعیت بیماران را دنبال کنید تا بررسی کنیم چقدر در زمینه انجام جراحی موفق بوده ایم.

رئیس انجمن حراحان ارتوپدی در ادامه به موضوع آرتروز زانو اشاره کرد و بیان داشت: آرتروز یا استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری از دسته التهاب مفاصل است که در این بیماری غضروف مفصل صدمه دیده و کم‌کم از بین می‌رود. همچنین آرتروز ممکن است هر مفصلی را درگیر کند اما مفاصل بزرگ که وزن بدن را تحمل می‌کنند مثل مفاصل زانو و ران و ستون فقرات بیشتر در معرض ابتلا هستند.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین علائم ارتروز کاهش انعطاف پذیری است؛ به‌همین دلیل بیماران مبتلا به آرتروز نمی‌توانند به‌ راحتی مفاصل خود را خم و راست کنند و درد در مفصل نیز از دیگر علائم به شمار می‌رود.

رازی با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان دچار مشکلاتی همچون آرتروز می شوند، گفت: نوع فعالیت زنان در منزل، عدم انجام ورزش های روزانه، کمبود ویتامین  D می‌تواند باعث ساییدگی زودرس مفصل زانو و آرتروز می‌شود و اضافه وزن نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.

رئیس انجمن جراحان زانو، آرتروسکوپی و آسیب ورزشی خاطرنشان کرد:  پیش بینی می شود بیش از ۷۰ درصد از آرتروز های زانو در زنان است و این در حالی بوده که پیشگیری از این بیماری با ورزش‌های روزانه و کنترل وزن می‌تواند تا میزان قابل توجهی صورت گیرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت  www.congress.iskast.org  مراجعه و یا با شماره 88084218 تماس حاصل فرمایند .

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی ملکی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و خیابان آذربایجان شرقی، با تاکید بر لزوم نظارت ویژه در حوزه آسیب اجتماعی و اکتفا نکردن به گزارش عملکردها، افزود: آثار و نتایج عملکردها باید در صحنه میدان دیده شود.

وی تاکید کرد: باید به بدنه شورای اجتماعی استان‌ها توجه شود تا میزان اثربخشی اقدامات مورد بررسی و در صورت نیاز مورد بازنگری و بازبینی قرار بگیرد.

وی بر ضرورت تقویت برنامه‌های تحولی و کارآمد در حوزه آسیب‌های کودکان و نوجوانان تاکید و اظهار کرد: کارگروه کودکان کار و خیابانی شورای اجتماعی وزارت کشور که از ۶ ماه قبل فعالیت خود را شروع کرده است، در حوزه پیگیری مصوبات شورای اجتماعی کشور و ناظر به مساله کودکان کار و مشکلاتی که در سطح کشور وجود دارد، فعالیت دارد و به دنبال ارزیابی اقداماتی است که دستگاه‌های اجرایی و خدماتی انجام می‌دهند.

ملکی ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و در نهایت تهیه و ارائه گزارشی جامع از وضعیت کودکان کار و خیابانی در استان‌ها را جزو تکالیف این کارگروه عنوان کرد.

وی بر بازنگری و بررسی میزان اثربخشی اقدامات تاکید کرد و ادامه داد: در این میان یکی از اولویت‌های مهم بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی فعال، سمن‌ها و مؤسسه‌های خیریه و گروه‌هایی است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

ملکی استفاده از تجربیات، ایده‌ها و مدل‌های مختلف تشکل‌های مردمی و مردم نهاد برای برون رفت از مشکلات کودکان کار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مشکلات و چالش‌ها و دغدغه‌های این حوزه پیگیری شود و با رفع موانع موجود به دنبال ارتقای کیفی و کمی آنها پیش برویم.

وی از آذربایجان شرقی به عنوان یکی از استان‌های پیشرو در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار یاد کرد و گفت: الگوبرداری و بهره‌مندی سایر استان‌ها از تجربه‌های موفق آذربایجان شرقی در حوزه‌های اجتماعی ضروری است.

ملکی ادامه داد: آذربایجان شرقی و تبریز در زمینه پیشگیری از آسیب‌های کودکان کار، سامان‌دهی و مواجهه با این پدیده جزو بهترین‌ها بوده و از ظرفیت‌های مردمی بسیار وسیعی برخوردار است.

وی اظهار کرد: برای هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های فعال در حوزه کودکان کار باید شبانه روز تلاش کنیم تا مأموریت‌ها و تکالیف ذاتی خود را با کمترین مانع انجام دهند و به موازات آن ظرفیت‌های مردمی نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد تا دغدغه کمتری در حوزه‌های اجتماعی کشور وجود داشته باشد.

کد خبر 6097641

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی یک دستور جدید صادر کرد +جزئیات
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • آذربایجان شرقی استان پیشرو در زمینه کاهش آسیب اجتماعی کودکان کار
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • آزمایش خون ممکن است آرتروز زانو را پیش‌بینی کند
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی