Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@16:41:55 GMT

مسئولان بالا دست خواهان وحدت حوزه و دانشگاه نیستند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۹۱۱۰

مسئولان بالا دست خواهان وحدت حوزه و دانشگاه نیستند

کارشناس مذهبی گفت: مسئولان بالا دست خواهان وحدت حوزه و دانشگاه نیستند و تنها شعار وحدت را در این میان می‌بینیم، ولی عمل به وحدت دیده نمی‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین‌زاده ، کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی شبکه خبری تهران نیوز، در ارتباط با هفته وحدت حوزه و دانشگاه و با اشاره به آیه شریفه که می‌فرماید به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید، اظهار داشت:  وحدت حوزه و دانشگاه از مصادیق همین آیه می‌باشد، دانشگاهیان و حوزویان با اتحاد بین خودشان باعث کور شدن بیماردلان و و ضد انقلاب‌ها می‌شوند که این موضوع به خودی خود گامی مؤثر در جهت وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اتحاد بین این دو نهاد ارزشمند به نوعی اتحاد بین اقشار جامعه می‌شود چرا که خانواده‌های فرهنگیان و مذهبیان طیف عظیمی از جمعیت در داخل کشور را تشکیل می‌دهند که با وحدت رویه و انسجام اجتماعی می‌توانیم موقعیت‌های زیادی در جهت رشد معنوی جامعه در اقشار مختلف ایجاد کنیم.

کارشناس مذهبی در ادامه گفت: حوزه و دانشگاه با اتحاد خود می‌توانند جلوی بسیاری از کج روی‌ها و خرافات بی‌پایه و اساس را بگیرند، حوزه می‌تواند از رویکرد علمی دانشگاه در تحقیق و اثبات نظریه‌های دینی و شرعی استفاده کند، با توجه به روز بودن فضای دانشگاه و حضور پر رنگ جوان باعث می‌شود شبهه‌های روز اجتماعی و اعتقادی رصد شود و مورد بازبینی و تحقیق قرار گیرد.

حسین‌زاده در ارتباط با مشکلات فرهنگی جوانان در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اختلاف میان حوزه و دانشگاه یکی از علل ایجاد مشکلات فرهنگی بین جوانان هستیم و صرفا با بیان شعار، کاری حل نمی‌شود و باید در عمل به سمت اتحاد میان این دو نهاد برویم و این اتحاد مربوط به یک هفته و یا یک ماه نیست، بلکه مربوط به کل ۳۶۵ روز سال می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای شهید مفتح و مطهری ایجاد وحدت میان حوزه و دانشگاه است که در عمل با حضور خود در نشست‌های دانشگاه نشان دادند، کاری که بسیاری از روحانیون ما از آن واهمه دارند، کرسی آزاداندیشی شهید مطهری از جمله کرسی‌هایی بوده است که در آن تمامی بینش‌های سیاسی و اجتماعی  حضور داشتند و شهید مطهری هیچ گاه به دنبال تخریب جریان سیاسی و مخالف خود نبوده است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه طلاب باید در دانشگاه ورود پیدا کنند و از جریان‌های انحرافی و ضد انقلاب در جهت تبلیغ خودشان در دانشگاه جلوگیری کنند، افزود: شهید مطهری همیشه با سلاح گفتمان، اندیشه کمونیست‌ها را از دانشگاه تهران در دهه ۶۰ بیرون انداخت کاری که امروزه برای خیلی از ما کاری دشوار و طاقت فرسا است، تنها دلیل آن برای شهید مطهری ایمانش به انقلاب و امام بوده است .

او در ادامه با بیان اینکه مدرک گرایی معضل حوزه و دانشگاه است تاکید کرد: امروزه در دانشگاه‌های کشور شاهد مدرک‌گرایی هستیم، که متأسفانه همین موضوع در بین حوزه‌های ما رواج پیدا کرده است ولی روش‌های مباحثه  و کرسی‌های بحث در دانشگاه‌ها وارد نشده است، اینکه امروز در برخی از دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌شود از کیفت واقعی برخوردار نیست و بیشتر نوعی نمایش از پیش تعیین شده می‌باشد.

حسین‌زاده بیان داشت:  مسئولین بالا دست خواهان وحدت حوزه و دانشگاه نیستند و تنها شعار وحدت را در این میان می‌بینیم، ولی عمل به وحدت دیده نمی‌شوند.

وی در پایان با بیان اینکه تنها راه وحدت میان حوزه و دانشگاه جمع شدن حول محور مهدویت است، تصریح کرد: برکت این موضوع جریان‌ها و نگاه‌های مختلف را سمت سوی این حوزه سوق می‌دهد، دفاع از ارزش‌های انقلاب و رهبری امری دیگری است که می‌توان به صورت فراجناحی  در مورد آن بحث کرد.

انتهای پیام/ م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۹۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت با اعلام این خبر گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6097864

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • دانشجویان نشان دادند که نسبت به آنچه در جهان می گذرد، بی‌تفاوت نیستند
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • فیلم| مقام شامخ استاد از نگاه دانشگاهیان
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • امام جعفر صادق(ع) بر اتحاد و وحدت امت اسلامی توصیه می‌کردند