Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@03:46:22 GMT

چگونه روي فايل پي دي اف رمز بگذاريم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۹۱۱۶

چگونه روي فايل پي دي اف رمز بگذاريم؟

خبرگزاري آريا - امنيت در دنياي ديجيتالي امروزي حرف نخست را مي زند. با وجود اينکه هر لحظه اطلاعات کاربران در معرض دزديده شدن قرار دارند اما مي توانيد با روش هاي از آن ها محافظت کنيد. گذاشتن رمز روي فايل هاي پي دي اف نيز يکي از همين راه ها است. درست خوانديد، مي توانيد براي پي دي اف هم پسوورد تعيين کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين کار نه تنها باعث مي شود تا بقيه کاربران به فايل هاي پي دي اف دسترسي نداشته باشند بلکه قابليت ويرايش و تغييرات روي آن ها را هم سلب مي کند. بنابرايم اگر مي خواهيد با امنيت بيشتري اقدام به ساخت پي دي اف يا ارسال آن به بقيه کنيد تا پايان با ما همراه باشيد.
از Adobe Acrobot Pro DC استفاده کنيد
ادوبي آکروبات سرويسي براي ويرايش، تغيير و توليد فايل هاي پي دي اف است. برنامه براي هفت روز رايگان بوده و اگر مي خواهيد بعد از اين مدت دوباره از ادوبي آکروبات براي فايل هاي پي دي اف خود استفاده کنيد بايد ماهيانه مبلغ 14.99 دلار را پرداخت کنيد.
اما در کنار قابليت ساخت و ويرايش پي دي اف، يکي از ويژگي هاي نسخه حرفه اي ادوبي آکروبات به گذاشتن پسوورد روي فايل ها باز مي گردد:

1 - براي اين کار ابتدا فايل پي دي اف را با برنامه باز کرده و سپس از طريق منوي سمت راست گزينه Protect را انتخاب کنيد.
2 - با انتخاب Protect نوار ابزار تخصصي جديدي براي تان نشان داده مي شود. در اين نوار روي Encrypt کليک کرده و سپس از ليست موجود Encrypt With Password را برگزينيد.

3 - با اين کار پنل Password Security – Settings به نمايش در مي آيد. قسمت Document Open را پيدا کنيد، تيک گزينه Require a password to open the document را بگذاريد و سپس رمزي که مي خواهيد را بنويسيد. اين پسوورد هنگامي که بخواهيد فايل را باز کنيد مورد استفاده قرار مي گيرد.

در اينجا نيم نگاهي هم به جعبه هاي سبز رنگ کنار رمز داشته باشيد. اين جعبه ها نشان دهنده ميزان قوي يا ضعيف بودن رمز هستند.
4 - اما شايد بخواهيد براي پرينت يا اديت پي دي اف رمز بگذاريد. در بخش پايين پنل Password Security – Settings، قسمتي با نام Change Permissions Password وجود دارد. رمزي که مي خواهيد را در اينجا بنويسيد تا براي تغييرات روي فايل، کاربر مجبور به وارد کردن پسوورد شود.

5 - بعد از اينکه رمزها را گذاشتيد، در پايين پنل Password Security – Settings روي گزينه OK کليک کنيد.
بهترين جايگزين پولي ادوبي آکروبات
خيلي علاقه مند به محصولات ادوبي نيست و همچنان مي خواهيد از برنامه اي بهتر از اپ هاي رايگان استفاده کنيد؟ novaPDF Pro بهترين گزينه ممکن است. برنامه شايد آزادي عملي که Adobe Acrobot Pro DC به کاربر مي دهد را نداشته باشد اما هنوز مي تواند کارتان را راه بياندازد:
1 - اگر مي خواهيد طريق novaPDF Pro روي پي دي اف رمز بگذاريد، ابتدا بايد فايل را در برنامه باز کنيد. براي اينکار، بعد از نصب برنامه صفحه زير به نمايش در مي آيد. گزينه Browse را انتخاب کرده و سپس فايل پي دي اف را مشخص کنيد. حالا روي Open کليک نماييد.

2 - بعد گزينه Create را انتخاب کنيد. با اين کار جعبه اي به نمايش در مي آيد که مي گويد پرينتر شما به عنوان پرينتر پيش فرض انتخاب شده است. OK را بزنيد.
3 - اکنون پنل ذخيره فايل پي دي اف (Save PDF file) بايد نشان داده مي شود. در اين پنل، ابتدا تيک Protect PDF document را بگذاريد. سپس در پايين سمت راست روي Passwords کليک کنيد. در بخش جديدي که باز شده است دو جاي خالي براي گذاشتن پسوورد وجود دارد.

براي اينکه هنگام باز کردن و نمايش پي دي اف کاربر مجبور به وارد کردن رمز شود، بخش بالايي (user password) را پر کنيد. اگر هم مي خواهيد اديت فايل بدون پسوورد ممکن نباشد، در قسمت پايين (owner password) رمز بگذاريد. ساده تر بگوييم، user password (رمز کاربر) براي باز کردن فايل بوده و owner password براي اديت فايل است.
4 - بعد از آنکه رمزها را نوشتيد، Finish را بزنيد. سپس در پنل Save PDF file گزينه OK را انتخاب کنيد. در صورتي عمليات رمزگذاري تان با موفقيت به اتمام رسيده که بعد از اجراي فايل پي دي اف، برنامه از کاربر پسوورد بخواهد.

بد نيست اضافه کنيم که novaPDF Pro از يک پلتفرم پي دي اف جداگانه استفاده نکرده و با نرم افزار متناسب خود کامپيوتر ادغام مي شود. مثلا اگر رمز فايل را بگذايد، پي دي اف با ادوبي باز مي شود.
نکته: سه ورژن مختلف از novaPDF وجود دارد و تمام آن ها ويژگي هاي مختفي به کاربر مي دهند. اما بين تمام اين نسخه ها تنها ورژن حرفه اي (novaPDF Pro) داراي قابليت رمزگذاري روي پي دي اف است.
از روش رايگان استفاده کنيد
اگر مي خواهيد فايل پي دي اف خود رمز بگذاريد و خواهان هزينه کردن نيستيد از وب سايت PDFProtect.net کمک بگيريد. البته اين سايت داراي يک نسخه دسکتاپ نيز هست ولي به خاطر سادگي و امکاناتي که نسخه آنلاين به کاربر مي دهد ما استفاده از وب سايت را پيشنهاد مي کنيم:

1 - PDFProtect.net را باز کنيد.
2 - در صفحه اصلي و زير قسمت File to Protect، از طريق يکي گزينه ها (آپلود از طريق کامپيوتر، Google Drive و Dropbox) فايل پي دي اف خود را آپلود نماييد. يکي از مزيت هاي PDFProtect مربوط به همينجاست که سايت از سرويس هاي ابري گوگل درايو و دراپ باکس نيز پشتيباني مي کند.

3 - پس از اينکه فايل آپلود شد، در نوار زيرين File to Protect که به رنگ نقره اي است اسم فايل پي دي اف به نمايش در مي آيد. حالا در جعبه Password رمزي که مي خواهيد را بنويسيد؛ پسوورد محدوديت طول يا کاراکتر ندارد. بعد از نوشتن رمز گزينه Protect را انتخاب کنيد.
4 - اما پيش از انتخاب Protect، بد نيست به قسمت Advanced Options نيز برويد تا با گزينه هاي متنوع تري روي فايل پسوورد بگذاريد. بعد از کليک روي Advanced Options صفحه جديدي براي تان نشان داده مي شود که تنظيمات بيشتري را در اختيار کاربر قرار مي دهد.

چگونه به کمک موبايل روي پي دي اف رمز بگذاريم؟
اين روزها اسمارت فون ها جزيي جدايي ناپذير از زندگي انسان ها بوده و بنابراين ممکن است بخواهيد خيلي از کارها همانند همين رمز گذاشتن روي فايل پي دي اف را با همين ديوايس هاي دستي انجام دهيد. براي اين منظور مي توان از اپليکيشن پولي Password PDF که تنها براي iOS است استفاده کرد.

Password PDF به کاربر اين امکان را مي دهد تا براي پي دي اف هاي ارسالي رمز گذاشته و در صورت نياز از خود اپليکيشن پسوورد را پاک نماييد. براي اين کار ابتدا بايد از طريق آيتونز و مک فايل خود را به آي دوايس اضافه کنيد. البته برنامه از دراپ باکس، سافاري و بقيه اپليکيشن هايي که داراي قابليت نمايش فايل هاي پي دي اف هستند هم پشتيباني مي کند.
بنابراين مي توانيد با آن ها فايل خود را در آيفون يا آيپد باز کنيد. ابتدا از طريق Open In فايل خود را به برنامه اضافه کرده و سپس در قسمت گزينه، PDF Password را انتخاب نماييد. در اينجا قابليت اين را داريد تا روي پي دي اف رمز گذاشته و تنظيمات مربوط به رمگذاري را انجام دهيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۹۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد عبارت «سر نخواستن بایرن ‏دعواست» به این زودی‌ها از تیتر رسانه‌ها حذف نخواهد شد. امروز ‏یک گزینه دیگر که به عنوان جانشین احتمالی توماس توخل از او نام ‏برده می‌شد به صراحت به بایرنی‌ها جواب منفی داد. ‏

روجر اشمیت، سرمربی آلمانی بنفیکا، امروز در نشست خبری دیدار ‏تیمش با فامالیسائو شرکت کرده بود. همانطور که انتظار می‌رفت ‏خبرنگاران از او درباره ترک بنفیکا و پیوستن به بایرن به عنوان ‏جانشین توماس توخل سوال کردند و اشمیت لبخندزنان این شایعات ‏را قویا تکذیب کرد. ‏

سرمربی بنفیکا گفت:" چند بار باید به این سوال جواب بدهم؟ من ‏اصلا در بازار نیستم. در بنفیکا مشغول به کار هستم و عاشق شغلم ‏هستم. دلم نمی‌خواهد کسی با من تماس بگیرد، هیچکس، مطلقا ‏هیچکس. موضع من کاملا روشن است. برایم روشن است که تا سال ‌‏2026 در بنفیکیا خواهم ماند. اصلا انتظار نداشتم چهار بار قهرمان ‏لیگ بشوم ولی کار کردن در پرتغال چالش بزرگی است. ما فصل ‏خوبی داریم که البته شاید آنقدر خوب نباشیم که قهرمان شویم ولی ‏اگر به وضعیت دو سال پیش بنفیکا نگاه کنید و با الان مقایسه‌اش ‏کنید می‌بینید که کاملا فرق کرده. تمرکز من روی باشگاهم است و از ‏اینجا بودن خیلی راضی‌ام. در بنفیکا پتانسیل بالایی برای بهتر شدن و ‏بیشتر جام گرفتن می‌بینم و دو هفته پیش و یک هفته پیش همین ‏حرف را زدم. در این مدت هیچ چیز تغییر نکرده". ‏

دیگر خبرها

  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • اندرویدی ها از وجود این فایل مخرب بی خبر هستند
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • هشدار مایکروسافت به اندرویدی‌ها
  • اندرویدی‌ها از وجود این فایل مخرب بی‌خبر هستند
  • افشاگری مدیر رسانه اسبق استقلال علیه مدیرعامل جدید! + فایل صوتی
  • اریک تن هاخ گزینه مورد علاقه بایرن مونیخ و آژاکس
  • چگونه حساب لینکدین خود را برای همیشه حذف کنیم؟
  • دیگر عادی شده: یک گزینه دیگر به بایرن نه گفت!‏