Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطع ارتباط نیروهای جبهه مقاومت در مسیر ارتباطی «المیادین - البوکمال» هدف نخست عناصر تروریستی در این عملیات بود اما با هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت این حملات پس از درگیری های سنگین به طور کامل دفع شد.

به گزارش مشرق، در 48 ساعت گذشته، دهها تن از عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات و حومه شهرک «هجین» حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت برای اشغال شهرک های «الصالحیه و الرمادی» انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطع ارتباط نیروهای جبهه مقاومت در مسیر ارتباطی «المیادین - البوکمال» هدف نخست عناصر تروریستی در این عملیات بود اما با هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت این حملات پس از درگیری های سنگین به طور کامل دفع شد.

تروریست های داعش پس از متحمل شدن خسارت های سنگین و ناکامی در مرحله نخست عملیات، حملات گسترده تری را با تجهیزات بیشتر علیه نیروهای جبهه مقاومت ترتیب دادند و توانستند ارتفاعات شرقی مشرف بر شهرک های «الصالحیه و الرمادی» را به اشغال خود در بیاورند.

با اشغال این ارتفاعات، امنیت مسیر ارتباطی «المیادین - البوکمال» در ساحل غربی رود فرات تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفت و انتقال نیرو و تجهیزات را به سمت محور جنوبی با مشکل روبه رو کرد اما نیروهای جبهه مقاومت به سرعت برای پاکسازی مناطق وارد عمل شدند.

نیروهای اعزامی از شهرهای المیادین و البوکمال پس از درگیری های سنگین در نهایت توانستند تروریست ها را عقب برانند و آنان را به سمت شرق رود فرات متواری کنند و ساعتی قبل مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبیت کردند. در جریان درگیری ها حدود 60 تن از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر مجروح شدند.

یک منبع میدانی در شرق دیرالزور در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عناصر تروریستی در گام نخست درصدد بودند با اشغال شهرک های «الصالحیه و الرمادی» مسیر ارتباطی شهرهای المیادین و البوکمال را قطع کنند و در ادامه راه را برای ورود به مناطق بیابانی جنوب غرب دیرالزور باز کنند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست های محاصره شده در بیابان های جنوب غرب دیرالزور مساحت وسیعی را در اشغال خود دارند، گفت: هدف نهایی تروریست ها در این عملیات باز کردن مسیر برای ورود به بیابان های جنوب غرب دیرالزور و نجات فرمانده هان گرفتار شده داعش در این محور بود.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، تعداد قابل توجهی از فرمانده هان ارشد گروه تروریستی داعش در صحرای جنوب غرب دیرالزور در محاصره نیروهای جبهه مقاومت هستند و در این عملیات هم تلاش ها برای نجات و انتقال آنان به شرق رود فرات با شکست مواجه شد.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش عملیات‌های حزب الله در پاسخ به تهدیدهای صهیونیست‌ها/ توقف جنگ در نوار غزه شرط مقاومت برای پایان درگیری در شمال سرزمین‌های اشغالی+ نقشه میدانی و عکس
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • چرا اسرائیل یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • چرا تل‌آویو یک گلوله هم به سمت یمن شلیک نکرده است؟
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری