Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - به آتش کشیدن دفاتر سه حزب کردی در شمال عراق؛ بستن جاده اصلی سلیمانیه به اربیل توسط معترضان؛ 'الحشد الشعبی' الگویی عالی برای مبارزه با تروریسم؛ حمایت آلمان از عراق منوط به شرط و شروط؛ عدم تایید دستگیری البغدادی توسط آمریکا از سوی روسیه؛ جمع آوری پست های بازرسی شهر بغداد؛ انتقال سرکرده های داعش به شمال آفریقا توسط آمریکا؛ نیچروان بارزانی خواهان برگزاری انتخابات محلی در سه ماه آینده؛ و تاکید نماینده کرد بر انحلال تشکیلات کنونی کردستان عراق؛ از مهم ترین رویدادهای روز دوشنبه کشور عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

** دفاتر سه حزب کرد عراقی امروز در ادامه اعتراضات مردمی در شهر پیرمگرون از توابع استان سلیمانیه (شمال عراق) توسط معترضین به آتش کشیده شد.
مردم شهر پیرمگرون همگام با مردم سایر شهرهای اقلیم کردستان عراق به خیابان ها ریخته و در اعتراض به نبود خدمات عمومی همچون برق و حامل های انرژی و حقوق، دفاتر سه حزب دمکرات کردستان عراق، اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر را به آتش کشیدند.
برخی خبرگزاری های عراق نیز از به آتش کشیده شدن مقر حزب جماعت اسلامی و چند مرکز دیگر دولتی در سلیمانیه خبر می دهند.
اخباری مبنی بر درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی وابسته به مسعود بارزانی و مجروح شدن دهها تن در کردستان عراق منتشر شده است.

** مردم در اعتراض به نبود خدمات عمومی برای شهروندان در شهر رواندوز استان اربیل و شهر تق تق از توابع استان سلیمانیه در کردستان عراق به خیابان ها ریخته و جاده اصلی سلیمانیه به اربیل را مسدود کردند.
نیروهای امنیتی کردستان عراق با حمله به مردم معترض در شهر رواندوز، تعداد زیادی از آن ها را دستگیر کردند که مسئول دفتر جنبش تغییر شهر رواندوز هم به اتهام تشویق مردم به برگزاری راهپیمایی در میان بازداشت شدگان است.
یوسف محمد رئیس پارلمان اقلیم کردستان عراق با حضور در میان راهپیمایان سلیمانیه و با صدور بیانیه ای از مردم معترض حمایت کرد.
اعتراض های مردمی به نبود خدمات عمومی در کردستان عراق همزمان با کاهش حقوق ها و افزایش تعرفه های پرداختی قبوض آب و برق از سوی دولت اقلیم کردستان آغاز شده است.

** روز گذشته نیز مردم شهر چمچمال از توابع استان سلیمانیه در شمال عراق در اعتراض به کمبود و مشکلات خدمات رسانی در بخش های برق، آب و حام لهای انرژی به خیابان ها ریختند و جاده اصلی کرکوک به سلیمانیه را مسدود کردند.

** سعد بوحجه رئیس مجلس ملی مردمی الجزایر در دیدار با عبدالرحمن حامد الحسینی سفیر عراق در الجزایر، با ستایش تجربه الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در عراق، چنین بسیج مردمی را یک نمونه عالی برای مبارزه با تروریسم دانست.
به گفته وی، طی این دیدار در مورد روابط دوجانبه دو کشور و راه های گسترش آن مذاکره و گفت وگو و پیام کتبی سلیم الجبوری رئیس مجلس نمایندگان عراق تحویل رئیس پارلمان الجزایر شد.

** به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان امروز تداوم حمایت کشورش از عراق و دولت اقلیم کردستان را منوط به تلاش های صلح آمیز دو طرف برای حل و فصل اختلاف های فی مابین دانست و پس از دیدار با نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان، گفت که حمایت ما از عراق به عنوان یک کشور متحد در نظر گرفته می شود.
گابریل با یادآوری هشدار آلمان به اقلیم کردستان عراق در مورد برگزاری همه پرسی سوم مهر ماه در این سرزمین، دولت بغداد را به واکنش در برابر پیشنهادهای ارائه شده از اقلیم کردستان برای مذاکره، ترغیب کرد.

** دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران، گفت که روسیه اطلاعاتی دال بر دستگیری ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش توسط نیروهای آمریکایی در اختیار ندارد.

** منبعی در فرماندهی عملیات بغداد با اعلام خبر برچیده شدن پست های پر تعداد بازرسی در سطح شهر بغداد تا نیمه سال 2018، گفت که حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای مسلح عراق در حال مطالعه برچیدن این پست هاست که طی سال های اخیر به دلایل امنیتی ایجاد شده و تاثیر منفی شدیدی در تردد روان درون شهری داشته است.

** احمد الشریفی کارشناس امور امنیتی عراق امروز در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه گفت که آمریکا پس از اجرای طرح های خود در منطقه به ویژه در عراق و سوریه و در حالی که عراق به مرحله آزادسازی کامل از چنگ داعش نزدیک می شد، اکثر سرکرده های گروه تروریستی داعش و دیگر گروه های تندرو و تروریستی را به شمال آفریقا از جمله مناطقی در صحرای غربی، الجزایر و لیبی منتقل کرد.
به اعتقاد بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان امنیتی، آمریکا با همکاری کشورهای همپیمان خود از جمله برخی کشورهای عربی، از اقدامات تروریست های داعش حمایت می کنند که تسهیل جابه جایی و رفت و آمد این عناصر تکفیری نیز بخشی از این حمایت ها به شمار می رود.

** به گزارش رسانه ترک ینی‌شفق، ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش به همراه هفت سرکرده دیگر این گروه به سوریه منتقل و در یک پایگاه نظامی آمریکایی در منطقه الرمیلان در شهر الحسکه نگهداری می شود.
در این گزارش ادعا شده است که البغدادی در عراق به چنگ آمریکایی افتاده، اما آن ها با سکوت در این باره، او را از طریق منطقه مرزی الکرامه به سوریه منتقل کرده اند.

** سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق امروز برای شرکت در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس اسلامی و دیدار و گفت وگو در خصوص تحولات اخیر قدس و روابط دو جانبه با مقامات ایرانی عازم تهران شد.
تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعتراضات گسترده کشورهای اسلامی و جامعه جهانی را برانگیخته است.
نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس اسلامی، امروز با حضور نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.

** روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا با اشاره به این که تعداد نظامیان کشورش در عراق به نصف کاهش خواهد یافت، گفت: داعش در سوریه و عراق شکست خورده است و تعهد ما به کارگیری 1500 نظامی بسیار قوی در این کشور بود که اکنون شمار آن ها را به نصف می رسانیم و نیروهای محافظ سد موصل را هم کاهش خواهیم داد، البته ایتالیا در عراق برای آموزش نیروهای محلی به ویژه پلیس حضور خواهد داشت.
ایتالیا هم اکنون در 33 ماموریت بین المللی در 22 کشور خارجی با 6800 نظامی حضور دارد.

** نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق در نامه ای رسمی به پارلمان اقلیم ضمن اعلام آمادگی کردستان عراق برای هرگونه همکاری در راستای برگزاری انتخابات طی سه ماه آینده به منظور حل و فصل مشکلات سیاسی این منطقه از طریق رای مردم؛ خواستار فراهم سازی مقدمات قانونی برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست اقلیم در 3 ماه آینده شد.
این نامه در شرایطی به ریاست پارلمان اقلیم کردستان عراق نوشته شده است که برخی از احزاب کرد عراقی خواهان منحل کردن تشکیلات کنونی کردستان عراق هستند.

** علی محمد صالح عضو فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان عراق دیروز در یک کنفرانس خبری، گفت که تشکیلات کردستان عراق به دلیل بدهی بالا، شفاف نبودن درآمدها و هزینه ها، نبود منابع درآمدزایی متعدد، در سال جدید توان پرداخت حقوق و حل مشکلات مالی را نخواهد داشت، به همین دلیل ضروری است این تشکیلات هرچه سریعتر منحل و دولت موقت برای شفاف سازی در امور مالی اقلیم و پرداخت حقوق کارکنان و همزمان آغاز مذاکرات با بغداد تشکیل شود.
خاورم**7074**3404**خبرنگار: مینا غفرانی آذر**انتشار: محسن اسماعیلی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۹۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی

رئیس اقلیم کردستان عراق، با رئیس‌جمهور کشورمان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» ظهر امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ با آیت الله سید ابراهیم رئیسی در محل نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق ظهر روز گذشته _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدر هیئتی به تهران سفر کرده است.

کد خبر 751095

دیگر خبرها

  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • بارزانی وارد تهران شد