Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با تاکيد بر ضرورت توجه هرچه بيشتر به آسيب هاي اجتماعي در جامعه تاکيد کرد: کلانشهر تهران فاصله اي بسيار با شهري انسان محور دارد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومي سازمان خدمات اجتماعي شهرداري تهران، «سيد رضا صالحي اميري» روز دوشنبه در نخستين کنگره بين المللي 60 سال مددکاري اجتماعي در ايران اظهارداشت: باور داريم بايد در تهران بزرگ با همدلي، همگرايي و همزيستي، زندگي مسالمت آميز داشته باشيم و تهران بدون همکاري و همراهي شما به مقصود خود نخواهد رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه شهرداري يک نهاد اجتماعي است افزود: از اين منظر شهرداري تهران رسالت اجتماعي را پذيرفته و در کنار جامعه اي که امروز دچار آسيب هاي اجتماعي شده اند، ما بايد به مدد آنها بيايد.
معاون شهردار تهران تاکيد کرد: ما در کنار دولت و بهزيستي و مجموعه بزرگي از نهادهاي مددکاري قرار گرفته ايم تا بتوانيم بخشي از آسيب هاي جامعه اي که دچار آسيب شده اند را جبران کنيم.
صالحي اميري اظهارداشت: بدون شک اين کنگره آغازي است مبارک براي تقويت تعاملات جهاني در حوزه مددکاري اجتماعي ، تدوين روش هاي همکاري هاي مشترک و توسعه شبکه اجتماعي بين فعالان حوزه اجتماعي است.
وي تاکيد کرد: شهرداري تهران سازماني عمومي است که طي ساليان نه چندان دور صرفا به عنوان سازماني خدماتي شناخته مي شد و به ابعاد اجتماعي و زيست انساني افراد در شهر کمتر توجه داشت.
به گفته صالحي اميري، تغييرات کارکردي نهاد خانواده، دين و آموزش، ضرورت توجه به ابعاد انساني شهر را بيش از پيش نمايان کرد و برساخت اجتماعي نياز، تقاضا و انتظارات شهروندان و مسئولان شهري براي زيست شهري مطلوب شهرداري تهران را از سازماني خدماتي صرف تبديل به نهادي اجتماعي فراگير تبديل کرد .
وي خاطرنشان کرد: البته بايد اذعان کنيم که مديريت شهري در ابتداي اين مسير است و با تبديل کلان شهر تهران به شهري انسان محور فاصله داريم. ما بر اين باوريم که با تقويت سرمايه شبکه مشارکت اجتماعي، رضايت اجتماعي، امنيت اجتماعي و اخلاق اجتماعي در ابعاد سازمان به اين خواسته مهم دست خواهيم يافت.
معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران افزود: اعتقاد ما بر اين است که در بستر توسعه جوامع محلي، توانمند سازي، مداخلات اجتماعي محور، تسهيل گري اجتماعي و نگاه اجتماعي به موضوعات توسعه پايدار و مسايل محيط زيستي که قطعا با تلاش حرفه اي مددکاران اجتماعي قابل دستيابي است، محقق مي شود؛ لذا تمامي ظرفيت هاي خود را براي بهره گيري از مددکاران اجتماعي در قالب سازمان هاي مردم نهاد و تقويت نقش مددکاران اجتماعي در سياست گذار هاي اجتماعي شهر تهران با مديريت و سياست گذاري شوراي اسلامي شهر دنبال خواهيم کرد.
وي خاطرنشان کرد: ما امروز با همکاري بيش از 1200 خيريه در کلانشهر تهران ارائه خدمات به کودکان در معرض آسيب و آسيب ديده اجتماعي فارغ از جنس، نژاد و تابعيت در مراکز پرتو، ساماندهي افراد بي خانمان در مددسراها، شناسايي، جذب و توانمند سازي افراد آسيب ديده و در معرض آسيب اجتماعي، توانمند سازي مبتني بر جامعه افراد بهبود يافته از اعتياد، حمايت اجتماعي مردم يار از نيازمندان شهر تهران ، تشکيل کانون هاي اجتماع محور در سقف 354 محله، 122 ناحيه و 22 منطقه ، اجراي کمپين اجتماعي براي بهره مندي از بستر جمع پذيري اجتماعي، ترويج کار داوطلبانه و ارائه خدمات اجتماعي از طريق زير ساخت هاي شهري به تشکل هاي غير دولتي اجتماعي و توسعه کار آفريني اجتماعي تنها بخشي از فعاليت هاي تخصصي سازمان خدمات اجتماعي و شهرداري تهران است.
وي تصريح کرد: مفتخريم که با بهره گيري از ظرفيت هاي NGO ها در حوزه اجتماعي و محيط زيستي توانسته ايم ضمن توانمند سازي تشکل هاي غيردولتي، شبکه اي گسرتده از فعالان اجتماعي متخصص و داوطلب را در 354 محله گرد هم آوريم و در راستاي اهداف هزاره سوم گام برداريم.
معاون شهردار تهران ابراز اميدواري کرد: اين قبيل رويدادها بتواند ضمن حساس نمودن بيشتر دستگاه هاي حاکميتي و دولتي، بتواند به نقش مددکاران اجتماعي در حوزه سياست گذاري اجتماعي، مديريت دانش و تجارب موثر در حوزه مددکاري اجتماعي که از مسائل جدي است را در اين کنگره آن را دنبال کنيم.
معاون شهردار تهران افزود: ما در کلانشهر تهران در شرايط فعلي بيش از 14 هزار مددجو را تحت مراقبت قرار داديم و 24 ساعته به آنها خدمات مي دهيم. نظام توانمند سازي را دربيش از 106 مرکز نگهداري فعال کرديم و امروز ظرفيت بزرگي در حدود 1200 مجموعه خيريه با ما همکاري مي کنند. ما باور داريم براي رسيدن به هدف نيازمند گسترش مسئوليت اجتماعي هستيم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود

سید ناصر مهداوی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری خبرآنلاین گفت : سیزده جلسه برای برکناری شهردار اهواز برگزار شده است و تمام این جلسات به دلیل غیبت عده‌ی مشخصی از اعضای شورای شهر برگزار نشده است.

آیا کاپیتالاسیون در شورا حکم فرما شده ، که برخی خود را فراتر از قانون می‌دانند؟

مهداوی در ادامه با اشاره به غیبت های مکرر برخی از اعضای شورای شهر گفت: اگر قانون در این مسئله فصل الخطاب است، چرا مسئولان مربوطه به قانون عمل نمی کنند؟ آیا این افراد فراتر از قانون هستند که این گونه بی محابا در جلسات حاضر نمی‌شوند؟ آقایان و مدیران شهر و استان، بیت المال و حق الناس در حال تضییع شدن است، چرا کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه خاطرنشان کرد: وضعیت اسفناک خدمات شهری، نارضایتی شهروندان از اوضاع شهر و برگزاری سیزده جلسه برای برکناری شهردار نشان میدهد که اهواز، امینی شهردار را نمی‌خواهد.

وی افزود: برخی از اعضای شورا که برای فراری دادن شهردار از برکناری در جلسات غیبت می کنند بدانند بخشی از عمر این شورا و شهر را با غیبت‌های خود هدر دادند، این در حالی است که در همین مدت چقدر میتوانستیم به لحاظ کاری به ارتقای خدمات رسانی و آبادانی شهر مثمر ثمر باشیم.

مهداوی با تاکید بر اینکه در دفاع از حق الناس و منافع شهر کوتاه نخواهیم آمد، گفت: مشکل ما این است که پا در کفش کسانی کرده ایم که میدانند با رفتن امینی(شهردار اهواز)، منافع شخصی آنها به خطر افتاده و بسیاری از معادلات شهر برهم خواهد خورد به همین منظور برای ماندن شهردار اهواز تا حد توان و آخرین لحظه حاضر به عقب نشینی از مواضع خود نیستند.

امینی شهردار اهواز باشد یا نباشد، اداره شهر بر همین پاشنه خواهد چرخید

مهداوی در ادامه با اشاره به حضور بی‌ثمر رضا امینی در شهرداری اهواز گفت: بود و نبود شهردار در شهرداری تغییری در شهر ایجاد نخواهد کرد، چرا که در امورات اجرایی فردی خنثی است و زیر آب رفتن بسیاری از مناطق با کمترین میزان بارندگی، وضعیت اسفناک خدمت رسانی به مناطق محروم، تعطیلی پروژه های عمرانی و از همه مهمتر عقب افتادن حقوق پرسنل رسمی و پیمانی شهرداری که در تاریخ این شهر بی سابقه است گواه این ادعاست.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: شهرداری که حاضر نیست ریز هزینه‌کرد حق آلایندگی را به شورا بدهد قطعا امانتدار شایسته ای نخواهد بود، در ضمن حق آلایندگی که قانونا و شرعا باید صرف توسعه فضای سبز، ایجاد پارک و بوستان و پروژه های عمرانی این شهر شود متاسفانه در جاهای دیگر هزینه شده است.

مهداوی در پایان گفت: اکثریت اعضای شورای شهر اهواز که نمایندگان مردم هستند با برگزاری ۱۳ جلسه شورا به زمین و زمان و شخص آقای شهردار گفتند رضا امینی شهردار اهواز را به واسطه عملکرد ضعیف و امتناع از سکونت خانواده‌اش در اهواز نمی‌خواهند اما اصرار آقای شهردار و برخی اطرافیان ایشان برای ماندن بسیار تعجب آور است.

23

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902275

دیگر خبرها

  • تکلیف‌نامه شهرداری تهران برای پارک‌های پایتخت چه می‌گوید؟
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • درخت کشی در تهران؛ چرا شهرداری به دنبال قطع درختان است؟
  • رکورد شهرداری در ایجاد مخازن آب اضطراری | پیرهادی: ۷۰ درصد مخازن در این دوره ایجاد شدند
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • کاشت ساختمان در پارک‌های تهران؛ ممنوع یا مجاز؟
  • عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز :کلانشهر اهواز امینی شهردار را نمی‌خواهد | کسی ندای هل من ناصرا ینصرنی اهواز را نمی شنود
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!