Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-28@14:24:52 GMT

فعالیت فین تک‌ها، قانونی یا غیرقانونی؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۰۹۶۴

فعالیت فین تک‌ها، قانونی یا غیرقانونی؟

یک کارشناس حوزه بانکداری الکترونیک با تاکید بر اینکه نبود قانون بزرگترین ضعف در حوزه فین تک هاست، گفت: هنوز مشخص نیست نهاد ناظر بر فین تک ها کدام دستگاه است.

ایران آنلاین / امید ترابی در خصوص وضعیت قوانین و مقررات در حوزه فین تک ها و استارآپ ها با تاکید براینکه باید قانون مشخصی برای فعالیت فین تک ها وجود داشته باشد، افزود: هم اکنون وضعیت به گونه ای ست که اجازه سرمایه گذاری وفعالیت برای فین تک ها وجود دارد ولی زمانی که کار سرمایه‌گذار در این بخش رونق گرفت، سیستم های نظارتی مانع فعالیت شان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به فعالیت تاکسی های اینترنتی این نکته را مطرح کرد که حضور فین تک ها در حقیقت ضروری نیست ولی در برخی مواقع کمک کننده است؛ ما بدون تاکسی های اینترنتی سال ها زندگی می کردیم ولی نکته اینجاست که هم اکنون مدل کسب و کار عوض شده است.

ترابی تأکید کرد: حضور فین تک ها می تواند رشد اقتصادی، کارآیی و اثر بخشی را افزایش دهد؛ اگر مانع پیشرفت در این حوزه شویم، از دنیا عقب می مانیم.

وی در خصوص نقش فین تک ها در نظام بانکی، گفت: حضور فین تک ها در این بخش می تواند خیلی موثر باشد؛ در دنیا تامین مالی بنگاه های کوچک و بعضاً متوسط به این بخش سپرده می شود.

این فعال در حوزه بانکداری الکترونیک خاطر نشان کرد: در هر حوزه ای از تامین و مصرف مالی، فین تک ها می توانند به نظام بانکی کمک کنند. البته در حوزه تامین مالی و پرداخت الکترونیک از توانایی تعداد زیادی از فین تک ها که علاقه مند به حضور در این بخش هستند، می توان استفاده کرد.

وی بار دیگر تأکید کرد که مشکل اصلی فین تک ها عدم قانون است و ادامه داد: فضای دولت یا حاکمیت در مقابل فین تک ها بلاتکلیف است؛ هم اکنون بسیاری نمی دانند فین تک ها قانونی هستند یا غیر قانونی.

ترابی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون ناآگاهی و عدم اطلاع درباره موضع بانک مرکزی نسبت به فین تک ها وجود دارد، گفت: البته بانک مرکزی در جدیدترین بخشنامه خود در این حوزه سعی کرد اطلاع رسانی در این خصوص داشته باشد ولی بازهم فین تک ها درباره موضع بانک مرکزی بی اطلاع یا ناآگاه هستند.

وی با تأکید بر بزرگ بودن حوزه فعالیت فین تک ها، تصریح کرد: ابتدا باید حوزه قانون گذاری و نظارت بر این بخش مشخص شود چراکه فین تک ها می توانند با انجام کارهای جدید و نوآورانه فعالیت های خوبی را انجام دهند.

یادآور می‌شود، هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با موضوع" نوآوری، بازیگران جدید و کارآیی در کسب و کار مالی" دوم و سوم بهمن ماه سال جاری توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۰۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان

اعظم علیخانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوروزی گفت: فرصت‌سازی برای نمایش، معرفی و فروش آثار صنایع‌دستی از مهم‌ترین اهداف برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در استان است که این مهم باعث ایجاد ارتباط چند سویه میان هنرمندان و صنعتگران، صنعتگران و فروشندگان و نیز ارتباط این ۲ قشر با مشتریان و شناخت سلایق به‌روز مردم است و گامی موثر  برای شناخت بهتر بازار برای فعالان حوزه صنایع‌دستی استان کرمان است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها، باعث ایجاد ارتباط موثر و شناخت بهتر بازار برای صنعتگران کرمان و نیز دیگر استان‌ها است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ظرفیت‌های موجود استان را در حوزه صنایع‌دستی بی‌شمار برشمرد و بیان داشت: برپایی نمایشگاه نوروزی شهر کرمان در سال ۱۴۰۳ در پارک شورا یکی از ظرفیت‌های بزرگ و مرتبط با حوزه صنایع‌دستی است که می‌تواند ارزش افزوده بسیاری به همراه داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری از استقبال مضاعف مردم از این نمایشگاه و دیگر بازارچه‌های سطح استان کرمان گفت: امیدواریم مسئولان و کارپردازان ادارات، سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها و موسسات و نهاد‌های خصوصی با بازدید از بازارچه‌های موقت و دائمی، سطح استان با هدف تامین هدایا و بخش‌هایی از کالا‌های اداری مورد نیاز مناسبات و فضا‌های اداری‌شان از سبد تولیدات صنایع‌دستی به تقویت این حوزه اقتصاد هویت‌بنیان همت داشته باشند و حمایت جدی‌تری، از بانوان و مردان فعال در حوزه صنایع‌دستی را رقم بزنند.

معاون صنایع‌دستی کرمان در ادامه افزود: ۱۵ بازارچه موقت نوروزی و ۲ بازارچه دائمی در سطح استان هم‌اکنون در حال فعالیت هستند که از جمله آن‌ها بازارچه کاروانسرای وکیل در شهر کرمان و بازارچه واقع در ارگ شهر راین است.

وی با اشاره به اینکه باید بر اساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته به دنبال توانمندسازی هنرمندان برای نقش‌آفرینی در پیشرفت اقتصادی و رونق صنایع دستی باشیم، تصریح کرد: ترویج و رونق این صنعت و نیز حفظ و احیای برخی رشته‌های صنایع‌دستی در حال منسوخ شدن، یکی از اولویت‌های اصلی این حوزه است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • مشارکت مردم در تولید، چگونه؟| امیررضا عرب‌پور
  • تخریب دیوار باغ گیاه‌شناسی نوشهر؛ قانونی یا غیرقانونی؟
  • فعالیت ۱۷ بازارچه صنایع دستی در کرمان
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می شوند 
  • برگزاری هر گونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد/ عاملان تحرکات جشن نوروز شناسایی می‌شوند
  • برگزاری هرگونه تجمع باید با مجوز قانونی باشد
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • شادی و نشاط در کمال امنیت، حق قانونی مردم است