Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پايگاه اينترنتي القدس العربي، عطاء الله حنا اسقف اعظم رم ارتودکس در فلسطين گفت: دفاع از قدس مسئوليت همه مسيحيان جهان است.
عطاء الله حنا رئيس اسقف هاي سبسطيه رم ارتودکس ديروز گفت: قدس امانتي در دست ملت واحد فلسطين اعم از مسيحيان و مسلمانان است و همه آنها بايد به خاطر محافظت از شهرشان با هم همکاري کنند و تمام توطئه هايي که قصد بلعيدن قدس و از بين بردن آثار آن و تحريف تاريخ و دست درازي به جايگاهش دارد را به شکست بکشانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي در مراسم استقبال از هيأتي از شهرک ها و روستاهاي فلسطيني ايراد که به منظور اعلام همبستگي با شهر قدس و محکوميت اقدام اخير آمريکا در به رسميت شناختن شهر قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي در داخل اراضي اشغالي تأکيد کرد، ملت فلسطين اعم از مسلمان و مسيحي تصميم اخير آمريکا را که ماسک را از چهره دولت آمريکا برداشت و چهره واقعي دولت هاي آمريکا را که هميشه دشمن فلسطيني ها و آرمان عادلانه فلسطين بوده اند، آشکار کرد.
اسقف اعظم تصريح کرد، اقدام اخير دونالد ترامپ کاملا مردود است و هيچ رئيس جمهور آمريکا و يا هيچ طرف سياسي ديگري در جهان حق ندارد منکر وجود و حضور ملت فلسطين شود و حقوق آنان را ناديده بگيرد و تاريخ شهر قدس را تحريف کند، چرا که شهر قدس پايگاه روحي و ملي ملت فلسطين است. وي در ادامه گفت: تاريخ شهر قدس اينگونه بوده است و اينگونه باقي خواهد ماند و تصميمات يا اقدامات خصمانه آمريکا بر ما هيچ گونه اثري نخواهد گذاشت. اقدام اخير ترامپ فقط ثبات و پايداري ما و ارتباط و وابستگي مان را به شهر مقدس قدس افزايش مي دهد.

عطاء الله حنا در ادامه پرسيد، رئيس جمهور آمريکا با چه حقي مي خواهد فلسطيني ها را در شهر خودشان غريبه کند؟ چه کسي به وي همچين اختياراتي داده است و او را به انجام مأموريتي مکلف کرده است که در حوزه اختياراتش نيست؟ اسقف اعظم خاطرنشان کرد مسلمانان شهر قدس را که مسجد الاقصي در آن قرار دارد مقدس مي دانند و مسيحي ها نيز اين شهر را پايتخت روحاني خود مي دانند و مسئوليت دفاع از شهر قدس که تاريخ و ميراث و هويتش هدف قرار گرفته است بر عهده تمام مسيحيان جهان است.

وي در ادامه افزود: به تمام مسيحيان در کشورمان و مشرق زمين و سراسر جهان مي گويم هنگامي که شما از قدس دفاع مي کنيد در واقع از ايمان و تاريخ و ميراث خود دفاع کرده ايد، شما از شهر صلح دفاع کرده ايد که اين صلح با اقدامات اشغالگران و سرکوب و ظلم آنان از بين رفته است. دفاع مسيحيان جهان از قدس در واقع دفاع از پايتخت فلسطين و پايتخت روحي و ملي ملت فلسطين است و جانبداري شما از حقوق فلسطيني ها که در شهر قدس هدف قرار گرفته و پايمال شده است جانبداري از حق و عدالت و پيروزي مسلمانان و آزارديدگان جهان است.

اسقف اعظم تأکيد کرد، وظيفه همه مسلمانان و مسيحيان و آزادگان جهان است که بدون توجه به وابستگي هاي ديني و ن‍ژادي و فرهنگي خود از شهر قدس دفاع کنند و همچنين «از وظايف آنان است که از ملت مظلوم فلسطين دفاع کنند». وي خواستار دفاع همگاني و يکسان از مسجد الاقصي و اماکن مقدس مسيحي شد و تأکيد کرد همه ما بايد در رد اقدام ننگين آمريکا متحد باشيم.
عطاء الله حنا گفت: وحدت ملي مسلمانان و مسيحيان فلسطين به مثابه نيروي همگاني آنها در دفاع از کرامت، حقوق، شهر قدس و مقدسات آنان است، اما کساني که تلاش مي کنند در صف متحد فلسطينيان فتنه انگيزي کنند و مردم را به گسترش نفرت و تعصب تشويق مي کنند روي ديگر سکه اشغالگراني هستند که نمي خواهند ملت فلسطين متحد باشند بلکه مي خواهند آنها در دفاع از حقوق و آرمان عادلانه و قدس شان که مورد تهديد واقع شده است متفرق و ضعيف باشند.
اسقف اعظم مسيحيان در ادامه گفت: مسيحيان فلسطين که براي استقبال از اعياد ميلاد آماده مي شوند فرزندان اين سرزمين مقدس هستند و به آن وابستگي دارند و از آرمان عادلانه اش دفاع مي کنند. وي افزود: ما به انتساب خود به اولين کنيسه اي که در اين سرزمين مقدس ايجاد شد افتخار مي کنيم، ما به انتساب خود به مسيحيت مشرقي زمين که نور آن از فلسطين درخشيد تا تاريکي هاي اين جهان را از بين ببرد افتخار مي کنيم. ما همچنين به انتساب خود به ملت فلسطين که به خاطر آزادي مبارزه مي کند افتخار مي کنيم. ما فلسطيني هستيم و در سرزمين خود اقليت، مهاجر يا مسافر نيستيم. ما فلسطيني ها اينگونه بوده ايم و اينگونه باقي خواهيم ماند و از ملت، قدس، تاريخ، ميراث و وابستگي خود به اين سرزمين مقدس دفاع خواهيم کرد.
اسقف حنا گفت: در روزهاي گذشته مجموعه اي از اهانت ها و پيام هاي تهديد و وعده و وعيد دريافت کرده است اما جزئيات اين پيام ها را آشکار نکرد، اما در عين حال بعيد ندانست که در پشت اين اقدامات طرف هاي مزدور و مشکوک صهيونيستي قرار داشته باشند.

وي افزود، اما بدون توجه به طرفي که در پشت پرده اين پيام هاي مشکوک قرار دارد «ما مي خواهيم بگوييم اين اقدامات تحريک آميز و گستاخانه، در اعتقاد ما تغييري ايجاد نمي کند و مواضع و اصول ما را تغيير نخواهد داد، ما در پايبندي خود به ايمان و ميراث مان ثابت قدم هستيم، همچنين ما در هر حال و عليرغم خواسته ديگران به هويت عربي و فلسطيني خود پايبند هستيم».

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات موشکی قسام از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز اطلاع رسانی نظامی گردان‌های عزالدین قسام برای نخستین بار تصاویر حملات سنیگن موشکی را از جنوب لبنان به مواضع و پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی پخش کرد.

کد خبر 6095978

دیگر خبرها

  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • حزب الله مسئولیت حمله موشکی به «کریات شمونه» را به عهده گرفت
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • لبنان پیشگام اولین اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی در جهان عرب
  • حملات موشکی قسام از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی+ فیلم
  • فعال کردن مراکز اقتصادی وداشتن مرکز هوشمند
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • نامه سرگشاده رئیس دانشگاه رازی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های آمریکا