Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@21:39:27 GMT

جوان ۳۱ ساله صدر اعظم شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۱۴۴۲

رسانه های اتریشی اعلام کردند: مراسم ادای سوگند دولت ائتلافی جدید متشکل از حزب مردم سباستین کورتس و حزب افراطی آزادی اتریش به ریاست هانس کریستین اشتراخه امروز با حضور "فان در بلن"، رئیس جمهور این کشور برگزار شده و سباستین کورس ۳۱ ساله رسما به عنوان جوان ترین رئیس دولت در اروپا و صدر اعظم جدید اتریش جانشین کریستین کرن از حزب سوسیال دموکرات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در مراسم تحلیف امروز سباستین کورس از طرف رئیس جمهور اتریشبه عنوان صدر اعظم و "هاینس کریستین اشتراخه"، رئیس حزب آزادی اتریش به عنوان معاون وی انتخاب شد.

دو حزب مردم و آزادی اتریش جمعه شب بعد از آخرین دور مذاکرات طولانی مدت برای تشکیل دولت ائتلافی آینده به توافق دست یافتند.

سباستین کورس تاکید کرده است که اتریش روند طرفدارانه از اروپا را در پیش خواهد گرفت و در همین راستا وی قرار است فردا (سه شنبه) در اولین سفر خارجی خود به بروکسل سفر کند و همچنین با سران اتحادیه اروپا درباره ریاست دوره‌ای کشورش در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ گفت و گو کند.

دولت ائتلافی جدید اتریش همچنین می خواهد مناسبات خود با کشور همسایه آلمان را نیز تعمیق بخشد.

وی در گفت و گویی با نشریه بیلد آلمان در آستانه مراسم تحلیف دولت جدید اتریش اظهار داشت که ما ارتباطات زیادی در زمینه های انسانی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با آلمان داریم. آلمان یک همسایه مهم و مهم ترین شریک تجاری اتریش است. من از ادامه همکاری ها با دولت جدید آلمان و بخصوص صدر اعظم این کشور بخصوص در راستای تعمیق روابط عالی دو جانبه همچنین در اتحادیه اروپا خوشحال می شوم.

سباستین کورس در دولت ائتلافی قبلی با سوسیال دموکرات ها به صدر اعظمی کریستین کرن، وزیر امور خارجه بود. در انتخابات پارلمانی اکتبر، حزب مردم اتریش به ریاست سباستین کورس به عنوان قوی ترین حزب به پارلمان راه یافت و سوسیال دموکرات ها اعلام کردند که تصمیم دارند به اپوزیسیون بپیوندند.

سباستین کورس در دوران وزارت امور خارجه اتریش به عنوان یکی از منتقدان سرسخت سیاست مهاجرت و پناهندگی صدر اعظم آلمان مطرح بود. وی آشکارا از مخالفان توافق پناهندگان اتحادیه اروپا با ترکیه بود که با تلاش های فراوان برلین منعقد شد.

حزب افراطی آزادی اتریش نیز در دولت ائتلافی جدید بسیاری از مسئولیت های کلیدی از جمله مسئولیت وزارت امور خارجه، کشور و دفاع این کشور را عهده دار شده و نقش پررنگی خواهد داشت.

دولت ائتلافی جدید اتریش به مدت پنج سال بر سر کار بوده و با توجه به سیاست های ضد مهاجرتی و مشکوک به اروپایی که دارد می تواند برای این اتحادیه دردسر ساز شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۱۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند

ایسنا/کرمان در هفته سلامت و همزمان با روزشمار «خانواده سالم و جوانی جمعیت»، رئیس مرکز بهداشت انار به همراه معاون فرمانداری و جمعی دیگر از کارکنان بهداشتی شهرستان انار در دیداری صمیمانه با خانواده پنج‌نفره اناری دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان انار صبح امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در این دیدار اظهار کرد: ما نسبت به آینده کشور مسئول هستیم و باید به سمت فرزندآوری و گسترش این فرهنگ گام برداریم تا پویایی و شادابی کشور را در آینده شاهد باشیم.

دکتر سحر حسنی با تأکید بر نیاز کشور به جوانی، تصریح کرد: جمعیت به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم در هر کشور نقش مؤثری در آینده کشور دارد. جمعیت ما در مسیر کاهش جمعیت جوان در حال حرکت است لذا ضرورت دارد آگاهی‌بخشی نقش جمعیت جوان بیش‌ از پیش به جامعه گوشزد شود.

رئیس مرکز بهداشت انار با بیان این‌که فرزندآوری در نهایت به افزایش جمعیت جوان و در بالاترین نگاه به عدم وابستگی کشور منتهی خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید کشور به دست جوانان این مرز و بوم اداره شود و این اتفاق در صورتی‌ که نگاه خود را به‌ سوی ازدیاد جمعیت جوان و فرزندآوری تغییر ندهیم، به‌ هیچ‌وجه محقق نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان این دیدار از این مادر جوان تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • تجلیل از مادر ۲۷‌ ساله اناری با پنج فرزند
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • الاهلی به دنبال هافبک جوان اتلتیکومادرید
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • سقوط مرگبار مادر ۱۹ ساله در ارتفاعات ماغر
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی