Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@14:33:07 GMT

پنج قطره تقويتي براي همسر‌ان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۲۰۱۳

پنج قطره تقويتي براي همسر‌ان

خبرگزاري آريا -

زندگي زناشويي امري ساده نيست، بلکه پيچيده و داراي ابعاد مختلف است، زندگي از مجموعه اي از موقعيت هاي مختلف است، زندگي از مجموعه اي از موقعيت هاي مختلف تشکيل شده که رضايت زناشويي، معلول واکنش مناسب به آن هاست.
همسراني مي توانند به رضايت مندي از زندگي خانوادگي برسند که از توان مندي هاي لازم براي واکنش مثبت به موقعيت ها برخوردار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون اين توان مندي ها نمي توان انتظار رضامندي و احساس خوشبختي داشت. در اين جا مهم ترين عوامل رضايت در زندگي زناشويي را بررسي مي کنيم:
«مهر» و «رحم» داشته باشيد
در آيه ي 21 سوره ي روم در کنار سکونت و آرامش، از مودت و رحمت ياد شده است سکونت يکي از فلسفه هاي ازدواج است که مي توان آن را هدف اصلي از اين امر شمرد و مودت و رحمت را مي توان مبناي رابطه ي ميان همسران دانست که سکونت، يعني هدف اصلي ازدواج، موجب مودث و رحمت مي شود مودت به معني محبتي است که در رفتار تجلي مي کند و رحمت عبارت است از، احساس دلسوزي نسبت به ديگري در ضعف ها و نيازهاي او بنابراين، اساس موفقيت زندگي و رضايت زناشويي در محبت و صميميت است همسراني به رضايت مندي مي رسند که از توان مهرورزي متقابل و رحم کردن به يکديگر برخوردار باشند.
تعامل مثبت و سازنده داشته باشيد
نوع تعامل همسران با يکديگر نقش مهمي در تحقق مودت و رحمت و در نتيجه در موفقيت زندگي و رضايت زناشويي دارد. از اين رو، در متون اسلامي از «حسن معاشرت» ياد شده است.
امام صادق (عليه السلام) از سه چيز به عنوان نياز اخلاقي مرد در تعامل با همسر ياد کرده اند که يکي از آن ها «معاشره ي جميله» يعني تعامل زيباست از سوي ديگر، به زنان «حسن التبعل» يعني خوب شوهرداري کردن توصيه شده است.
همه ي اين موارد نشان دهنده تأکيد عميق و حساسيت زياد دين نسبت به تعامل مثبت و سازنده ميان همسران است. برترين نمونه آن را مي توان در زندگي حضرت علي (عليه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله عليه) مشاهده کرد.
امام علي (عليه السلام) در توصيف رفتارش با فاطمه (سلام الله عليه) مي فرمايند: « به خدا سوگند که تا زنده بود. نه او را عصباني کردم و نه به کاري مجبورش کردم. او نيز نه مرا عصباني کرد و نه در کار از من نافرماني نمود هنگامي که به او نگاه مي کردم، غم و اندوه از من برطرف مي شد» بنابر اين براي رضايت مندي بايد تعامل مثبت و سازنده اي با همه بر قرار کرد.
« خوش اخلاق» باشيد
خوش اخلاقي از مفاهيمي است که در حوزه ي تعامل بين فردي معنا مي يابد و نقش مهم در پايداري خانواده و رضامندي دارد زندگي را با اخلاق نيکو مي توان پاک و باصفا کرد. در روايات، حسن خلق يکي از نيازهاي زندگي زناشويي به شمار آمده است از مجموع روايات اسلامي استفاده مي شود که حسن خلق در چند چيز است: الف) نرم خويي، ب) خوش گفتاري، ج) خوشرويي، د) سرور و نشاط آوري.
در تحقق حسن خلق عواملي دخيل انداز جمله مهر و عطوفت، مهارت در بيان خوش بينانه، چگونگي برخورد با ديگران و جنبه هاي هيجاني، با تحقق اين امور، رابطه اي درست و مطلوب شکل مي گيرد و رضامندي تأمين مي شود از اين رو، خوش اخلاقي از ضرورت هاي رضامندي است
در برابر بداخلاقي همسر، «بردبار» باشيد
بي ترديد بداخلاقي عواقب ويرانگر و زيان باري دارد. اما بايد ديد در برابر اين پديده چه واکنشي بايد نشان داد تا اثر منفي آن به حداقل برسد اگر يکي از همسران مقابله به مثل کند، خانواده دچار کشاکش زجرآور و دردناکي خواهد شد و اين مسئله پيوسته دامنه ي عواقب منفي را گسترده تر مي سازد و بر عمق آن مي افزايد بداخلاقي همسر موقعيت ناخوشايندي در زندگي است براساس آموزه هاي اسلامي، تاب آوردن و صبر کردن بهترين واکنش به آن است بردباري و تاب آوري موجب کاهش فشار رواني مي شود وبي تابي و نابردباري بر دامنه ي مشکلات و فشارهاي رواني مي افزايد. به همين جهت، اسلام به همان اندازه که بر حسن خلق تأکيد دارد، به تاب آوري در برابر بداخلاقي نيز توصيه کرده است. از اين رو، براي کاستن از دامنه ي مشکل و فراهم کردن زمينه ي رضامندي بايد صبر و بردباري پيشه کرد.
نياز جنسي همسر خود را ارضاء کنيد
رضايت زناشويي ابعاد گوناگوني دارد که يکي از آن ها رضايت جنسي است. نياز جنسي از نيازهاي اساسي انسان است که بايد در چارچوب خانواده ارضا شود هر چند برآوردن نياز جنسي هدف اساسي خانواده نيست، اما يکي از کارکردهاي مهم آن به حساب مي آيد. برآورده نشدن هر نيازي به اضطراب و فشار رواني منجر مي شود اين امر در مورد ارضا نشدن نياز جنسي نيز صادق است.
ارضا نشدن به موقع و به اندازه، موجب احساس ناکامي جنسي مي گردد، بداخلاقي و ناسازگاري را به بار مي آورد، خودآگاه يا ناخودآگاه مودت و صميميت را کاهش مي دهد، و ممکن است موجب همسر آزاري و حتي خيانت شود بدين ترتيب نارضايي زناشويي به وجود مي آيد و پايه هاي خانواده مترلزل مي شود
اما اگر امور جنسي به اندازه ي خود مورد توجه قرار گيرد و تعامل جنسي همسران به درستي صورت گيرد، اين نياز خدادادي به بهترين وجه ارضا مي شود، اضطراب هاي دروني فروکش مي کند و سکونت و آرامش خانوادگي تحقق مي يابد.
منبع : کتاب رضايت مندي زناشويي اثر عباس پسنديده


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۲۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود

ایتنا - به‌زودی‌ روزی فرا خواهد رسید که آزمایشی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند تنها با بررسی یک قطره خون خشک‌شده، سه نوع سرطان مهم را با سرعت و دقت بالا تشخیص دهد.
این ابزار آزمایشگاهی در آزمایش‌های اولیه موفق شد با تجزیه و تحلیلی که تنها چند دقیقه طول ‌کشید، بیماران مبتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده)، معده  و روده بزرگ را تشخیص ‌دهد. محققان می‌گویند این آزمایش با تشخیص برخی مواد شیمیایی خاص در خون، ابتلا به سرطان در افراد را در ۸۲ درصد تا ۱۰۰ درصد موارد، تشخیص می‌دهد.

این ابزار جدید برای تجزیه و تحلیل محصولات جانبی سوخت‌وساز یا متابولیت‌ها در نمونه‌های خون از یادگیری ماشینی، روشی مبتنی بر هوش مصنوعی، استفاده می‌کند. این متابولیت‌ها که در بخش مایع خون به نام سرم یافت می‌شوند، همچون یک نشانگر زیستی (بیومارکر) عمل می‌کنند که احتمال وجود سرطان در بدن را نشان می‌دهد.

در حال حاضر برای سرطان‌های پانکراس، کولورکتال و معده، با وجود آنکه از کشنده‌ترین سرطان‌ها در جهان به شمار می‌روند، هیچ آزمایش خون مستقلی وجود ندارد که به اندازه کافی دقیق باشد و به‌تنهایی بتواند این بیماری‌ها را تشخیص دهد. بنابراین پزشکان برای تشخیص بافت‌های سرطانی معمولا از روش‌هایی چون تصویربرداری یا نمونه‌برداری از طریق جراحی استفاده می‌کنند.

دکتر چائویوان کوانگ، استادیار کالج پزشکی آلبرت انیشتین که در این پژوهش شرکت نداشت، می‌گوید: «‌در مقایسه با خون مایع، سرم خشک‌شده را می‌توان با هزینه بسیار کمتر و با تجهیزات بسیار ساده‌تر جمع، ذخیره و حمل کرد.» کوانگ در ایمیلی به لایوساینس گفت که سهولت نگهداری خون خشک دسترسی به آزمایش‌های تشخیص زودهنگام سرطان را در اختیار همگان در سراسر جهان قرار می‌‌دهد.

دانشمندان متولی این پژوهش جدید می‌گویند که این آزمایش می‌تواند در برنامه‌های غربالگری‌ سرطان هم تفاوت بزرگی ایجاد کند. به گفته آن‌ها، طبق مدلسازی که انجام داده‌اند، در صورت اجرای غربالگری سرطان در جمعیت روستایی چین با این ابزار جدید، می‌توان موارد ابتلا به سرطان‌های پانکراس، معده و روده بزرگ را (که تشخیص داده نشده‌اند) حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد کاهش داد.

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • تصویری عجیب از همسر علیرضا بیرانوند به همراه یک سگ غول‌پیکر!
  • (ویدئو) پاسخ جالب همسر کاپیتان تیم ملی فوتسال به یک سوال جنجالی
  • رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود