Web Analytics Made Easy - Statcounter


هلیلان بخشی از ایلام است که میان سه استان ایلام و کرمانشاه و لرستان قرار گرفته و به نوعی از بدنه اصلی استان ایلام فاصله دارد، تمامی روستاهای این منطقه و به‌ویژه منطقه زردلان 2 از فقر و محرومیت رنج می‌برند و در ضریب 7 محرومیت قرار دارند، مسئولان استانی همین واقع شدن میان 3 استان را یکی از دلایل فقر شدید مردم دراین روستاها می‌دانند،هرچند که به شهرستان‌های استان ایلام نیز نمی‌توان عنوان «برخوردار» اطلاق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستاهای زیرتنگ بیجوند، داربید کرنی، کمول باباخانی، شاران، سرلکانه، هرقروش و تخت بسطام بسیار کم‌جمعیت هستند به نحوی که به لطف برنامه‌های نیمه‌کاره دولتی و فقر و بیکاری شدید ،مردم به شهرها مهاجرت کرده و در برخی روستاها تنها دو و حتی یک خانوار باقی مانده است. این مردم حقوق حقه خود و برخورداری از امکانات اولیه را التماس می‌کنند.

این روستاها از داشتن راه‌ مواصلاتی محروم هستند و باید مسیری صعب‌العبور و با فراز و نشیب را طی کنند تا بتوانند از یک روستا به روستای دیگر یا به یکی از شهرستان‌ها برسند، طی این مسیر جز با استفاده از خودروهای ویژه ممکن نیست. این درحالی است که روستائیان از داشتن خودروهای معمولی نیز محروم هستند.

گیتای ۳۲ ساله اهل یکی از همین روستاهاست، او مبتلا به بیماری همانژیوم عروقی است که به صورت مادرزادی و از بدو تولد به همراه داشته است.این بیماری زیبایی او را تحت تاثیر قرار داده و جدا از رنگ تیره پوست در یک طرف صورت،  دندان و فک و شکل لب‌ بالایی او نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است.

او به دلیل مشکلات مالی تازه ۲ سال است که کار درمان خود را شروع کرده،هرچند که اکنون ۶ ماه است به دلیل ناتوانی مالی درمان را رها کرده است.

گیتا می‌گوید:« هرماه برای لیزرتراپی باید به تهران می‌آمدم، مخارج درمان و رفت‌و‌آمدم ماهی ۷۰۰ هزار تومان می‌شد به علاوه باید فک و دندان‌هایم را عمل کنم، واقعا نتوانستم از پس هزینه‌ها بربیایم». گیتا و خانواده‌اش تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند اما بیماری او تحت پوشش بیمه نیست و گویا درمان او نوعی درمان لوکس به حساب می‌آید در حالیکه این بیماری زندگی گیتا را که برخلاف بسیاری از همسالانش در روستا همچنان مجرد است، تحت تاثیر قرار داده است.

آمیختگی آب و فضولات حیوانی

در غالب این روستاها نبود آب جان مردم را به خطر انداخته است. روستاها دو گروه هستند یکی روستاهایی که هفته‌ای یکبار با تانکر آب‌رسانی می‌شوند و دیگری روستاهایی که خود آب مورد نیازشان را از دل کوه می‌آورند. آنها که آب‌رسانی می‌شوند آب تانکر را تنها برای آشامیدن استفاده می‌کنند و برای پاک‌سازی آن نیز خودشان مقداری کلر به آب اضافه می‌کنند، این روستاها برای شست‌و شو از چاه‌های آبی که در روستا وجود داشته و آلوده هستند، استفاده می‌کنند.

اما  مردم در روستاهایی که آب‌رسانی نمی‌شود، ناچارند برای برداشت آب به نزدیک‌ترین چشمه که معمولا در دل کوه قرار داشته و چند کیلومتری با روستا فاصله دارند، بروند. یکی از این روستاها، روستای سرلکانه است که از ۷۰ خانوار ساکن در روستا تنها ۷ خانوار که فقیرترین آنها بوده‌اند، باقی مانده است. در این روستا چشمه آب در فاصله کمی از تپه محل انباشت فضولات حیوانی قرار داشته و آب به شدت بد بو و بد رنگ است. مردم برای شست‌و شو از همین آب استفاده می‌کنند و برای آب آشامیدنی به کوه می‌روند.

یکی از اهالی می‌گوید:« تابستان‌ها در آب موش و جانور دیده می‌شه به علاوه اگر یک نفر از چاه آب بیاره تا یکی دوساعت برای سایرین آب نیست».

آب شست‌و شو در این روستاها به قدری کثیف و آلوده است که سر بعضی از کودکان روستایی در اثر نبود بهداشت،‌استحمام دیر به دیر و استحمام با آب آلوده پوسته پوسته شده است.پوست بچه‌ها نیز مانند بزرگترهاغالبا ترک‌خورده و خشک است.

این روستا ۲ ساعت تا کرمانشاه و همین مقدار مسافت نیز تا رسیدن به اولین شهر در استان ایلام فاصله دارد، این در حالی است که روستا فاقد مرکز درمانی بوده و راه مواصلاتی آن نیز صعب‌العبور و غیر استاندارد است به نحوی که یکی از اهالی می‌گوید:«اگر اینجا مریضی خاصی داشته باشی مردی، به‌خصوص اگر برف و بارون بیاد که راه‌ها قطع میشه و کلا باید بمیری».

جعفر ۱۳ ساله یکی از کودکان همین‌ روستاست که ۵ سال پیش با دوچرخه زمین خورده ودستش می‌شکند، یکبار مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد اما به دلیل بی‌پولی، والدینش نمی‌توانند درمان او را ادامه دهند اکنون استخوان کتفش  کج جا افتاده و عفونت کرده به نحوی که با لمس متوجه استخوانی که از دست بیرون زده است، می‌شوی .

پدر جعفر می‌گوید:«پزشک گفته باید جراحی بشه قرار هست دوباره استخوان را بشکنند وعملش کنند. این عمل رو بیمارستان دولتی کرمانشاه انجام نمی‌ده چون متخصص نداره پزشک خصوصی هم گفته هزینه‌اش ۸ میلیون تومان هست که ازعهده‌اش برنمیایم».

جعفر چند سالی است که از شدت درد دست خواب آرام ندارد،هرحرکت دست برای او عذاب است اما این کودک به جرم فقر و زندگی در روستایی محروم محکوم به درد کشیدن شده است، دردی که در تناقض با تمام حقوق انسانی و به‌طور خاص‌تر حقوق کودکی اوست و باید دید کدام‌یک از مسئولان نظام بهداشتی ما درد او را دریافته و به فریادش می‌رسند.

مردم این روستا به دلیل شرایط بد اقتصادی و نبود مراکز درمانی و صعب‌العبور بودن مسیر نمی‌توانند از پس مخارج درمان‌شان بربیایند و اگر چه بیشتر آنها تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارند اما در عمل این بیمه نتوانسته است در بهبود زندگی این افراد به‌ویژه از بعد درمانی تاثیرگذار باشد. همچنین به قول راهنما، مردم این روستاها حتی از راه‌اندازی امداد هوایی در استان نیز اطلاع ندارند که اگر هم آگاهی داشته باشند به دلیل در دسترس نبودن تلفن قادر به درخواست کمک از این امداد در مواقع ضروری نیستند و باید پشت همین کوه‌های بلند و بی‌انتها جان دهند.

جان روستاییان در مسلخ نبود مراکز درمانی

حیدری، مسئول خانه بهداشت منطقه زردلان ۲، می‌گوید:« این منطقه تنها یک خانه بهداشت دارد که با توجه به دوری راه و پراکندگی روستاها جوابگوی این منطقه محروم نیست به دلیل این شرایط مردم کمتر به خانه بهداشت مراجعه می‌کنند من هم تنها یک موتورسیکلت دارم که دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اختیارم گذاشته و با توجه به شرایط منطقه اصلا مناسب نیست هرچند سعی می‌کنم در انجام وظایفم کوتاهی نکنم».

وی ادامه می‌دهد:«در این مناطق تنها بیماری که بیشتر دیده می‌شود تب مالت است که به دلیل دامدار بودن مردم، افرادی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گرفتار می‌شوند. سالیانه ۵،‌۶ مورد ابتلا به تب مالت دیده می‌شود البته ما آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها داده‌ایم».

درهیچ‌یک از این آبادی‌های مخروبه اوضاع غذایی خوب نیست، قوت غالب نان است و اگر شانس بیاورند کشک . گوشت قرمز کالایی لوکس است و سالی یکبار خورده می‌شود. یکی از زنان روستایی با خنده می‌گوید:« مگر اینکه مناسبتی باشه و کمیته امداد برامون گوشت قربونی بیاره ما بیشتر آرد استفاده می‌کنیم که فقط ماهی یکبار میتونیم بخریم».

خرید برنج هم در این مناطق میانگین هر دوماه یکبار انجام می‌شود و گوشت مرغ هم در بهترین حالت یکی دو بار در ماه خورده می‌شود.بچه‌ها از نظر غذایی تامین نیستند و رنگ و رخسارشان نشان از کم‌خونی و سوءتغذیه دارد. تنها آنها که تحت پوشش کمیته امداد هستند ماهی یک‌بار بسته غذایی کودکان زیر ۵ سال را دریافت می‌کنند البته اگر کودک زیر ۵ سال داشته باشند.

نبود راه مواصلاتی به مشکلات و محرومیت‌های این مناطق دامن زده است به علاوه آنکه جان مردم این روستاها را به خطر انداخته است چراکه آنها برای انجام امور درمانی خود قادر به طی مسیر نیستند.

فریدون ۳۵ ساله ساکن روستای شاران است او دارای ۳ فرزند و مبتلا به سرطان بیضه است. یکبار بیضه و شکم را عمل کرده است بعد هم شیمی درمانی، اما یکسالی است که به خاطر بالا بودن هزینه‌ها درمان را رها کرده است. او با وجود درد زیاد همچنان کار می‌کند اما با هر حرکت درد وجودش را می‌خراشد. او نیز تحت پوشش بیمه روستایی قرار دارد اما داروهای جانبی شیمی‌درمانی تحت پوشش بیمه نیستند و او هم قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیست.

کوثر ۵ ساله هم مبتلا به اوتیسم بوده و سمت چپ بدنش فلج او پیش از تولد درمغز لخته خون داشته است. بهزیستی  به کوثر هیچ خدمات درمانی ارائه نمی‌دهد و او ۲ سال است که  پشت نوبت این سازمان قرار دارد.

مادرکوثر می‌گوید:«تا مدتی برای دریافت کاردرمانی به‌ مراکز دولتی  کرمانشاه می‌رفتیم اما از زمانی که کوثر توانست راه بره دیگر به او خدماتی ارائه ندادن». این  توقف کاردرمانی در حالی رخ داده است که دست کوثر هنوز فاقد حرکت بوده و اگر کار درمانی به این کودک ارائه نشود اعصاب دست از کار افتاده و ادامه درمان فایده نخواهد داشت. آنها برای گرفتن ام‌آر‌آی از کودک بزشان را فروختند و حالا برای ادامه کاردرمانی درمراکز خصوصی پولی ندارند.

حال باید دید چه کسی در برابر این‌همه بی‌عدالتی و نابرابری باید پاسخگو باشد. مجریان قانون اساسی طی تمام این سالیان برای حمایت از مردمان محروم این مناطق چه‌کرده‌اند. مسئولان از ضرورت مهاجرت معکوس از شهر به روستا سخن می‌گویند در حالی‌که روستائیان مناطق دوراز دسترس را از یاد برده‌اند. مسئولان به یاد داشته باشند که  نقطه شروع رسوب روستائیان به حاشیه شهرها و آسیب‌های ناشی از آن، در دل همین آبادی‌های به گل نشسته و محروم از آب و سلامت است.

منبع طبنا (خبرگزاری سلامت)  ایلامبهداشت روستاییفقرمحرومیتنظام سلامت عناوین مرتبط۲۱ آذر ۱۳۹۶حاشیه‌نشینی در منطقه آزاد چابهار   ۲۱ آذر ۱۳۹۶اینجا انتهای محرومیت است  ۱۹ آذر ۱۳۹۶فقیرترین کشور اروپا۹ آذر ۱۳۹۶آیت‌الله جوادی آملی: ملتی که جیبش خالی است، ستون فقراتش شکسته است/ ما اگر اختلاس، نجومی و ربا نداشته باشیم، مردم، مردم خوبی هستند۵ آذر ۱۳۹۶بوی نامطبوع گاز در شهر ایلام/علت همچنان نامشخص است۴ آذر ۱۳۹۶۳ بازیکن کلیدی پرسپولس در آستانه محرومیت۴ آذر ۱۳۹۶وقتی جگرگوشه به فروش گذاشته می شود/ این معامله 3 سر باخت است!+عکس۳ آذر ۱۳۹۶محرومیت ساکنان "روستای سلیمانلو ‌میانه" ‌از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی‌۲۱ آبان ۱۳۹۶دوشنبه مدارس کرمانشاه و ایلام تعطیل است۱۴ آبان ۱۳۹۶نوبخت: اجرای پزشک خانواده نوعی غلبه پیشگیری بر درمان است۱۲ آبان ۱۳۹۶ترافیک در محور ایلام-مهران به اوج خود رسید   ۷ آبان ۱۳۹۶آخرین تلاش‌های استقلال برای فرار از محرومیت وب‌گردی دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

× ارسال دیدگاه

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

پربازدیدهاپربحث‌هااخیردیروزهفتهپربازدیدهای اخیراسراری جالب از زندگی کیم جونگ اون + تصاویرنیما نکیسا معاون بیمارستان مسیح دانشوری شدجزییات بازداشت ابوبکر البغدادی به دست نیروهای آمریکاییاعترافات احمد رضا جلالی به جاسوسی / اطلاعات ارایه شده توسط او باعث ترور دانشمندان هسته‌ای شدواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ فروش گوشت گوساله با "ژن برتر" کیلویی ۹۰۰ هزار تومان  شب یلدا این دو خوراکی را با هم نخوریدخبر بازداشت البغدادی تایید شدسلبریتی ها و اسامی عجیب فرزاندانشان + عکسروایت متفاوت از حقوق نمایندگی/دلیگانی: افزایش حقوق به 7 میلیون تومان/ لارگانی: حقوق همان 5 میلیون 800 هزار تومان است/حاجی بابایی: افزایش 70 درصدی صحت ندارداز گوشت گوساله لاکچری کیلویی 900 هزار تومان تا افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس و پیامک عباس جدیدی  آملی لاریجانی: بهترین واکنش به حملات علیه دستگاه قضایی، خدمت رسانی بیشتر است/ باید به شبهات درباره عملکرد قوه قضاییه پاسخ داده شودخبر افزایش حقوق نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید  مرگ در صف وام ازدواج!  یاد بگیریم زود قضاوت نکنیمشش عادت بد غذایی که چاق‌تان می‌کندمصدومیت شدید ۳ دختر و یک پسر بر اثر واژگونی ۲۰۶ + تصاویرتوضیحات استاندار کرمانشاه در رابطه با ارائه نشدن کانکس به یک زن مستاجرتاثیر انتشار فیلم ضرب و شتم دست فروشان در تقویت نظارت مردمیآلوده ترین مناطق تهران قیمت خودرو مزدا در بازار+ جدول فیلم کامل ماجرای پرحاشیه وزیر کشاورزی،برنجکار گیلانی و فواید برنج سبوس‌دار  مدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شد لاهوتی: حجتی با این کشاورز تنها یک مزاح کرد / در حق او ظلم شدپربازدیدهای دیروزواکنش بازیگر زن به مصاحبه بازیکن فوتبالدر واکنش به تعیین ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته / دادستان کل کشور: یکی دو روز آینده پاسخ احمدی نژاد را خوهیم دادماجرای آزادی بازیگر سینما توسط سردار سلیمانی  عکس/ تیم ترور اردوغانمهرداد میناوند: آقای روحانی به قرآن رای خودم را از شما پس گرفتم  ماجرای تابلو خط دفتر رهبر انقلاب چیست و توسط چه کسی نوشته شده است؟ + عکساسراری جالب از زندگی کیم جونگ اون + تصاویرحمله شدید روزنامه «عکاظ» عربستان به رئیس جمهور ترکیه: اردوغان! پایت را از گلیمت درازتر نکننیما نکیسا معاون بیمارستان مسیح دانشوری شدجزییات بازداشت ابوبکر البغدادی به دست نیروهای آمریکاییپوتین در تدارک جنگ جهانی سوماعترافات احمد رضا جلالی به جاسوسی / اطلاعات ارایه شده توسط او باعث ترور دانشمندان هسته‌ای شدواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیبه من گفتند تنها بیا: اولین زنی که با یک فرماندۀ ارشد داعش مصاحبه کرد و زنده ماندماریا کوماندنایا: از کامنت‌های ایرانی‌ها دلخور نشدماحتمال کاهش تعطیلات نوروز از 13 به 5 روزعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ «عبور از روحانی» و آینده دولت دوازدهموعده خبر خوش برای کاهش سود وام مسکنتلاش احمدی نژادی ها برای ممانعت از کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ نکاتی در مورد حذف گسترده یارانه بگیران و افزایش قیمت‌ها/ سیاست‌ها به کام اغنیاورودی ۳۷۵ هزار تومانی برای ناهار پرسپولیسی ها فروش گوشت گوساله با "ژن برتر" کیلویی ۹۰۰ هزار تومان  اینفانتینیو از لبخند به ایران تا آغوش سعودی‌ها/ دیپلماسی گمشده!دادستان کل کشور: برخی مقامات یا فرزندانشان یا وابستگان آنها در قاچاق سهم دارندپربازدیدهای هفتهسه مقطع از مدارس تهران فردا به علت آلودگي هوا تعطيل شدرسوایی جدید شبکه من ‌و تو روی آنتن زنده؛ این داستان حسین هدایتی!  آقای رئیسی شما خوش شانس بودید!افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان/ ‏میانگین حقوق یک نماینده مجلس منهای پاداش، 32میلیون تومان در ماهمرحوم چاوز و خودروی سمند! + عکستصویری از سردار سلیمانی در قدسواکنش بازیگر زن به مصاحبه بازیکن فوتبال تیپ لاکچری بنیامین بهادری قبل از معروف شدن  نگهداری هواپیمای ایران ایر در حیاط خانه یک تهرانی  ولی‌عهد فسادستیز! مالک گران‌ترین خانه جهان است +عکسدر واکنش به تعیین ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته / دادستان کل کشور: یکی دو روز آینده پاسخ احمدی نژاد را خوهیم داد سلبریتی علیه سلبریتی/ از ماست که برماستناگفته های زندگی قاتل ستایش/ او در 14 سالگی با یک زن رابطه جنسی کامل داشته استزمزمه بنزين 1500 توماني از دی ماه 5 وسیله ای که نباید برای خودرو خرید!خداحافظی رضا صادقی با حسن روحانی  رازی که موگرینی فاش کرد/ جمله‌ای که به درخواست ایران در برجام آمد+ توضیح عراقچیتانک میتسوبیشی ژاپن + عکسترافیک سنگین جاده چالوس؛ روزگاری که حتی پیکان خلق نشده بود!  مناظره زنبیلیون و سوت بلبلیونداستان دستفروشی که مجری شد/ ماجرای رفتن مرتضی حیدری از پایش/ مرز خط قرمزهای تلویزیون کجاست؟ کشته شدن هنرمند زن در تصادف رانندگیادعاهای خطرناک و جدید نیکی هیلی علیه ایران/ موشک شلیک شده به ریاض موشک «قیام» بود و نشان ایرانی داشت/ این موشک، وحشتناک است وحشتناک است+واکنش ایرانملکه مار ایران کیست + عکسماجرای آزادی بازیگر سینما توسط سردار سلیمانی  اخیردیروزهفتهپربحث‌های اخیرروایت متفاوت از حقوق نمایندگی/دلیگانی: افزایش حقوق به 7 میلیون تومان/ لارگانی: حقوق همان 5 میلیون 800 هزار تومان است/حاجی بابایی: افزایش 70 درصدی صحت نداردخبر افزایش حقوق نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید  مدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شدجزییات بازداشت ابوبکر البغدادی به دست نیروهای آمریکاییواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیاز گوشت گوساله لاکچری کیلویی 900 هزار تومان تا افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس و پیامک عباس جدیدی  سلبریتی ها و اسامی عجیب فرزاندانشان + عکسحمله با تبر به زن جوان در پارکینگ خانه‌اش! در ستایش تجربهتابش: حقوق نمایندگان پایین‌تر از مصوبه قانون مدیریت خدمات کشوری استعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ امیرالمؤمنین (ع): ترحم به ناتوانان، رحمت حق را فرود می‌آورد.  آخرین وضعیت هانیه و خانواده‌اش از زبان سخنگوی وزارت بهداشتتوصیه‌ صندوق‌بین‌المللی پول به اقتصاد ایرانچمران: شهرداری برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای تهران ندارد فروش گوشت گوساله با "ژن برتر" کیلویی ۹۰۰ هزار تومان  وزیر علوم: ایران از نظر سرعت رشد علمی رتبه دوم جهان را داردمعاون وزیر راه: سهمی از افزایش قیمت بنزین نداریم / افزایش نرخ گازوئیل کرایه را گران نمی‌کند این گوشی‌ها، بالاترین دوام باتری را دارند +تصاویرآلوده ترین مناطق تهراناوباما در لباس بابانوئل، بچه ها را سورپرایز کرد  یاد بگیریم زود قضاوت نکنیمچه کسی نمایشگاه محصولات چینی را بدون اطلاع اصناف و اتحادیه‌ها برگزار کرد؟فشن بلاگرها و کاسبکاری با هویت زنانه  ۱۰ گروهی که سال ۹۷ یارانه نقدی دریافت می‌کنند + جدول پربحث‌های دیروزروایت متفاوت از حقوق نمایندگی/دلیگانی: افزایش حقوق به 7 میلیون تومان/ لارگانی: حقوق همان 5 میلیون 800 هزار تومان است/حاجی بابایی: افزایش 70 درصدی صحت ندارد آیا کنکور حذف شدنی است؟احتمال کاهش تعطیلات نوروز از 13 به 5 روز«عبور از روحانی» و آینده دولت دوازدهمخبر افزایش حقوق نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید  مدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شدجزییات بازداشت ابوبکر البغدادی به دست نیروهای آمریکاییواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیچگونه از بحرانهای اقتصادی و فرهنگی عبور کنیم؟ خط شکن‌ها چه کسانی‌اند؟ نکاتی در مورد حذف گسترده یارانه بگیران و افزایش قیمت‌ها/ سیاست‌ها به کام اغنیااز گوشت گوساله لاکچری کیلویی 900 هزار تومان تا افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس و پیامک عباس جدیدی  سلبریتی ها و اسامی عجیب فرزاندانشان + عکسحمله با تبر به زن جوان در پارکینگ خانه‌اش! در ستایش تجربهتابش: حقوق نمایندگان پایین‌تر از مصوبه قانون مدیریت خدمات کشوری استعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ آخرین وضعیت هانیه و خانواده‌اش از زبان سخنگوی وزارت بهداشتتوصیه‌ صندوق‌بین‌المللی پول به اقتصاد ایرانچمران: شهرداری برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای تهران ندارد فروش گوشت گوساله با "ژن برتر" کیلویی ۹۰۰ هزار تومان  وزیر علوم: ایران از نظر سرعت رشد علمی رتبه دوم جهان را داردمعاون وزیر راه: سهمی از افزایش قیمت بنزین نداریم / افزایش نرخ گازوئیل کرایه را گران نمی‌کند این گوشی‌ها، بالاترین دوام باتری را دارند +تصاویرآلوده ترین مناطق تهراناوباما در لباس بابانوئل، بچه ها را سورپرایز کرد  پربحث‌های هفتهمشاور رییس برنامه و بودجه در واکنش به انتقادات از افزایش ۳ برابری عوارض خروج از کشور: پول ندارید، سفر خارجی نرویدافزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان/ ‏میانگین حقوق یک نماینده مجلس منهای پاداش، 32میلیون تومان در ماهنوبخت: با قیمت کنونی بنزین نمی توانیم به سقف برسیم/ قیمت بنزین می تواند به بالاتر از ۱۵۰۰ تومان هم برسدنوبخت: رییس جمهوری از افزایش نرخ ارز بسیار مکدر است/ قسم می خورم ماهی حدود هشت میلیون و 700 هزار تومان حقوق می گیرم/ قیمت کنونی بنزین 1200 ارزان تر از فوب خلیج فارس استآقای رئیسی شما خوش شانس بودید!جهانگیری: نباید رئیس‌جمهور جدید فکر کند هرچه رئیس‌جمهور قبلی کرده غلط است/ یک بازنشسته را نمی‌بینید که از حقوق خود راضی باشد/ قدرت خرید و درآمد آحاد جامعه کاهش پیدا کردهزمزمه بنزين 1500 توماني از دی ماه ادعاهای خطرناک و جدید نیکی هیلی علیه ایران/ موشک شلیک شده به ریاض موشک «قیام» بود و نشان ایرانی داشت/ این موشک، وحشتناک است وحشتناک است+واکنش ایرانچرخش در سیاست یارانه‌ای دولت با عبور از انتخابات/ سال 95: درآمد 3 میلیون هم نمی‌تواند، ملاک حذف باشد/ آذر 96: فقط به افراد شناسایی شده یارانه می‌دهیم تاوانی که باید برای سفر بپردازیم/ حکایت ما و ثبت نام خودرو/ با نخبگان چنین نکنیدچک سفید امضای دولت برای افزایش قیمت بنزین/ زنگنه گرانی را تکذیب نکرد: افزایش قیمت بنزین در بودجه دیده شدهواکنش سید حسن خمینی به انتقادها از بودجه موسسه امام: نقدها پديده‌ای مبارک است/ امثال من را نيز از خطا و خطر مصون می‌داردواکنش دیبر ستاد تنظیم بازار به افزایش قیمت ها: مردم فعلاً گرانی را تحمل کنند/ ما امیدواریم که وضع بازار بدتر از این نشودصادق زیباکلام: نارضایتی از روحانی در بین مردم خیلی پررنگ است/ رئیس‌جمهور بسیار متکبرانه عمل می‌کندعکس / مالیات یا عوارض خروج از کشور در برخی کشورهاخداحافظی رضا صادقی با حسن روحانی   بلاتکلیفی ثبت سفارش و هدیه میلیاردی دولت به دلالان و واردکنندگان خودروقیمت واقعی بنزین!یارانه ۳۱ میلیون نفر طی بودجه ۹۷ حذف می‌شود/ نوبخت: آماده‌ایم افزایش مالیات، قیمت بنزین و حذف یارانه در بودجه ۹۷ را متعادل‌تر کنیمسه مقطع از مدارس تهران فردا به علت آلودگي هوا تعطيل شدمدیرعامل ایران خودرو: خودرو امروز نیازمند حمایت استحق‌شناس: مردم انتظار ساخت پل و بزرگراه نداشته باشند؛ پول نداریموزیر راه: نباید بار دیگر طرحی مثل مسکن مهر داشته باشیم / ۹ تا ۱۰ میلیون نفر در بدترین وضعیت زندگی می‌کننددولت برای 293 طرح مطالعه نشده در لایحه بودجه 97، فقط 20 میلیارد تومان پیشنهاد کرده استروایت متفاوت از حقوق نمایندگی/دلیگانی: افزایش حقوق به 7 میلیون تومان/ لارگانی: حقوق همان 5 میلیون 800 هزار تومان است/حاجی بابایی: افزایش 70 درصدی صحت ندارد پربازدیدهای اجتماعیپربحث‌های اجتماعیاخیردیروزهفتهپربازدیدهای اخیرنیما نکیسا معاون بیمارستان مسیح دانشوری شدواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ توضیحات استاندار کرمانشاه در رابطه با ارائه نشدن کانکس به یک زن مستاجرتاثیر انتشار فیلم ضرب و شتم دست فروشان در تقویت نظارت مردمیآلوده ترین مناطق تهرانمدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شدآخرین وضعیت هانیه و خانواده‌اش از زبان سخنگوی وزارت بهداشتکمک 250 هزار یورویی یک ایتالیایی برای حفاظت از تخت جمشیدیلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا از امشبادامه اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل/ ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفتهسایه ابر سیاه آلودگی هوا بر سر پایتختجوایز یلدای شگفت انگیز دیجی‌کالا!قیمت میوه‌ها برای شب یلدا مصوب شد + جدولوضعیت جسمانی آیت الله حائری شیرازی وخیم استبیمارستان های چینی در ایران احداث می شودانهدام باند آموزش مختلط آرایشگری زنان توسط مرد ترکیه‌ایستاد مبارزه با  مواد مخدر كارنامه قابل قبولی ندارد / آقای روحانی آسیبهای اجتماعی را دریابیدجزئیات استخدام پرستاران اعلام شدتوصیه هواشناسی به شهروندان در برابر آلودگی هوادلیل اختلال امشب تلگرام حرم امام‌حسین (ع) گسترده‌تر می‌شودآیا واقعا خوزستان بیش از ۳ میلیاردمترمکعب آبِ مازاد دارد؟چه زمانی کیفیت هوای تهران بحرانی می‌شود/تعطیلی ادارات در چه صورتی انجام می‌گیردوزیر علوم: ایران از نظر سرعت رشد علمی رتبه دوم جهان را داردپربازدیدهای دیروزنیما نکیسا معاون بیمارستان مسیح دانشوری شدواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیاحتمال کاهش تعطیلات نوروز از 13 به 5 روزعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ توضیحات استاندار کرمانشاه در رابطه با ارائه نشدن کانکس به یک زن مستاجرتاثیر انتشار فیلم ضرب و شتم دست فروشان در تقویت نظارت مردمیآلوده ترین مناطق تهرانآخرین وضعیت آلودگی هوای تهران + جدولمدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شدتداوم آلودگی هوا مدارس تهران را فردا هم تعطیل می‌کندآخرین وضعیت هانیه و خانواده‌اش از زبان سخنگوی وزارت بهداشتدستمال کاغذی‌هایی از جنس توهم و اعتیادتداوم آلودگی هوا مدارس تهران را فردا هم تعطیل می‌کندکمک 250 هزار یورویی یک ایتالیایی برای حفاظت از تخت جمشیدعکس/ جرایم رانندگی یک منبع درآمد برای دولت؟یلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا از امشبادامه اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل/ ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفتهدیوارهای دانشگاه تهران جمع می‌شودسایه ابر سیاه آلودگی هوا بر سر پایتخت۲ روزه متخصص پوست و زیبایی شوید / اخذ مدرک فقط با پرداخت ۱۰ میلیون تومان + تصاویرکلانتری: در خوزستان آب هست، مدیریت آب نیست / اعتراض نمایندگان به نامه‌ام بی‌مورد بودلغو تعطیلی ۸ ربیع‌الاول از تقویم مصوب شد چرا ماندن در خانه بهترین گزینه برای سپری کردن تعطیلات است؟ 3 راه دریافت دیپلم برای بزرگسالان/ آموزشگاه‌ها نمی توانند دیپلم صادر کنندجوایز یلدای شگفت انگیز دیجی‌کالا!پربازدیدهای هفتهسه مقطع از مدارس تهران فردا به علت آلودگي هوا تعطيل شدملکه مار ایران کیست + عکسگشتی در قدیمی‌ترین خشکشویی تهران + عکس ماجرای درگیری لفظی نمایندگان با عیسی کلانتری به روایت یک شاهد عینینیما نکیسا معاون بیمارستان مسیح دانشوری شدسایت فروش بسیاری از وارد کنندگان بسته شد گرانترین و ارزان‌ترین شهر‌های ایران کدامند؟عملی که عمر را زیاد می‌کند تاوانی که باید برای سفر بپردازیم/ حکایت ما و ثبت نام خودرو/ با نخبگان چنین نکنیدبالاترین حقوق را چه کسانی گرفتند؟جزییاتی از گشت‌های محلی در حال اجرای سپاه/ گشت‌زنی گروه‌های ۳ تا ۵ نفره از بسیجیان آموزش‌دیده به صورت پیاده و سواره از غروب تا طلوع آفتابواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانی 13 روش فوق‌العاده برای افزایش IQ "دفاعیات" ناصر محمدخانی از اتفاقات اخیر زندگی‌ شخصی‌اششهادت مظلومانه «کاک رشید» و «ابوبکر» توسط ضد انقلاباحتمال کاهش تعطیلات نوروز از 13 به 5 روزعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ در آمد ۱۱ میلیون دلاری کودک ۶‌ ساله ابتکار یک خانواده کرمانی برای سریع آگاه شدن از لرزش زلزله  تفریح جدید دختران عربستانی   به دلیل آلودگی هوا/ تمامی مدارس تهران فردا تعطیل است/ اجرای طرح زوج و فرد از درب منازلکشف گوشت خرس، گراز و الاغ از مغازه‌های جنوب تهران!کلانتری: نماینده ای گفت همان کاری را با تو می کنیم که با قبلی کردیم/ اجازه نمی دهم نماینده مجلس به من فحش بدهدحق‌شناس: مردم انتظار ساخت پل و بزرگراه نداشته باشند؛ پول نداریم بیش از 980 هزار دختر در تجرد قطعی هستنداخیردیروزهفتهپربحث‌های اخیرمدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شدواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ آخرین وضعیت هانیه و خانواده‌اش از زبان سخنگوی وزارت بهداشتچمران: شهرداری برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای تهران نداردوزیر علوم: ایران از نظر سرعت رشد علمی رتبه دوم جهان را داردآلوده ترین مناطق تهرانچه زمانی کیفیت هوای تهران بحرانی می‌شود/تعطیلی ادارات در چه صورتی انجام می‌گیردمدارس البرز هم تعطیل شددلیل اختلال امشب تلگرام سارق لپ‌تاپ‌های مدارس به دام افتادکمک 250 هزار یورویی یک ایتالیایی برای حفاظت از تخت جمشیدجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست روحانی تقسیم نشدن زمان تعطیلات از علل گرانی سفر استمدارس ارومیه سه‌شنبه هم تعطیل شدآلایند‌ها مدارس تبریز را هم تعطیل کردیلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا از امشبجوایز یلدای شگفت انگیز دیجی‌کالا! کلاس‌های اول و دوم ابتدایی اصفهان از فردا تا پایان هفته تعطیل استوضعیت جسمانی آیت الله حائری شیرازی وخیم استانهدام باند آموزش مختلط آرایشگری زنان توسط مرد ترکیه‌ایادامه اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل/ ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفتهحرم امام‌حسین (ع) گسترده‌تر می‌شودممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان هفته در تهرانبیمارستان های چینی در ایران احداث می شودپربحث‌های دیروزاحتمال کاهش تعطیلات نوروز از 13 به 5 روزمدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شدواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانیعلت شکایت تپ‌ سی از اسنپ آخرین وضعیت هانیه و خانواده‌اش از زبان سخنگوی وزارت بهداشتچمران: شهرداری برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای تهران نداردوزیر علوم: ایران از نظر سرعت رشد علمی رتبه دوم جهان را داردآلوده ترین مناطق تهرانمدارس البرز هم تعطیل شددلیل اختلال امشب تلگرام سارق لپ‌تاپ‌های مدارس به دام افتادکمک 250 هزار یورویی یک ایتالیایی برای حفاظت از تخت جمشیدجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست روحانی تقسیم نشدن زمان تعطیلات از علل گرانی سفر استمدارس ارومیه سه‌شنبه هم تعطیل شدآلایند‌ها مدارس تبریز را هم تعطیل کردیلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا از امشبجوایز یلدای شگفت انگیز دیجی‌کالا! کلاس‌های اول و دوم ابتدایی اصفهان از فردا تا پایان هفته تعطیل استوضعیت جسمانی آیت الله حائری شیرازی وخیم استانهدام باند آموزش مختلط آرایشگری زنان توسط مرد ترکیه‌ایادامه اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل/ ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفتهحرم امام‌حسین (ع) گسترده‌تر می‌شودممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان هفته در تهرانبیمارستان های چینی در ایران احداث می شودپربحث‌های هفته تاوانی که باید برای سفر بپردازیم/ حکایت ما و ثبت نام خودرو/ با نخبگان چنین نکنیدسه مقطع از مدارس تهران فردا به علت آلودگي هوا تعطيل شدحق‌شناس: مردم انتظار ساخت پل و بزرگراه نداشته باشند؛ پول نداریم ماجرای درگیری لفظی نمایندگان با عیسی کلانتری به روایت یک شاهد عینی رئیس سازمان مدیریت بحران: تهران زلزله بیاید، جهان را باید به کمک بطلبیماحتمال کاهش تعطیلات نوروز از 13 به 5 روزمحسن هاشمی: ترافیک تهران از داعش خطرناک‌تر استکلانتری: نماینده ای گفت همان کاری را با تو می کنیم که با قبلی کردیم/ اجازه نمی دهم نماینده مجلس به من فحش بدهدبحران کاغذی/ وقتی تنها کارخانه کاغذ ایرانی تولید نمی‌کند/ باز هم دست به دامان واردات / محموله‌ای در راه است جزییاتی از گشت‌های محلی در حال اجرای سپاه/ گشت‌زنی گروه‌های ۳ تا ۵ نفره از بسیجیان آموزش‌دیده به صورت پیاده و سواره از غروب تا طلوع آفتابقرائتی: اوضاع فعلی اقامه نماز در شأن نظام نیست۷۰۰ میلیارد عوارض خروج کجا هزینه شد؟مگر هنوز جنگ است؟توضیح وزیر ارتباطات درباره مصوبه جدید اینترنتیوزیر کار خبر داد:‌ ورود سالانه یک میلیون نفر به بازار کارپیشنهاد فرماندار تهران: مکانی برای تجمعات اعتراضی تعیین شودمدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شدازدواج نزدیک به 1500 دختر زیر 14 سال در زنجانانتخاب شهردار توسط مردم یا شوراها؟؛ تعیین تکلیف در مجلس/ انتقال 21 دستگاه دولتی به شهرداریها نگرانی کواکبیان از زلزله تهران: اگر زلزله بیاید کمترین آمار جانباختگان 4 میلیون خواهد بودروایت تکان دهنده اسارت ۴۱۰ روزه مدافع حرم ایرانی در سوریهواکنش حجتی به انتشار ویدئو برنجکار گیلانی مقاومت موسسات کنکور در برابر حذف آزمون سراسریتنها راه حذف کنکور چیست؟علت شکایت تپ‌ سی از اسنپ آخرین عناوین تراژدی یک خصوصی سازی /  آیا شرکت هواپیمایی ایران ایرتور ایمن است؟فراموش‌شدگان نظام سلامت/ از هلیلان تا زردلانچه کسی نمایشگاه محصولات چینی را بدون اطلاع اصناف و اتحادیه‌ها برگزار کرد؟۱۰ گروهی که سال ۹۷ یارانه نقدی دریافت می‌کنند + جدول ستاد مبارزه با قاچاق کالا بدون رییس ، بدون معاون تفاوت چشم‌گیر قیمت نوبرانه‌های شب یلدا / انار از ۴۵۰۰ تا ۱۲ هزار تومان امیرالمؤمنین (ع): ترحم به ناتوانان، رحمت حق را فرود می‌آورد.  حرف‌های صادقانه سروش درباره پول،فوتبال و سربازیآخرین جزئیات ماجرای پرونده قتل یک ایرانی مقیم انگلیس از زبان سفیر ایرانتیلرسون با همتای کانادایی دیدار می‌کندتاج: فنایی برای صحبت‌هایش سند بیاورد/ تقدیرنامه‌ای ندیدم که بخواهم امضا کنمسخنان جنجالی هدایتی در مورد پرداخت ها به پرسپولیس/ ماجرای مردی که تا سازمان صداوسیما رفت«سندرم داون» و بیماری که «مدل» شد۷ دلیل علمی برای مفید بودن قهوهتماس تلفنی اردوغان و ترزا می درباره قدس مکرون: برجام مبنای همکاری ما با ایران بوده و قابل تغییر نیستپزشکیان: بحث افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح است/ حقوق نمایندگان مجلس از رانندگانی که آنها را جابجا می‌کنند کمتر استترامپ: ایران از برجام منحرف شده استشریعتی: برای انتخاب تیمم از بین ۴ پیشنهاد اروپایی با علی دایی مشورت می‌کنم هشدار مقام امنیتی آلمان درباره خطر روزافزون ترور چه زمانی کیفیت هوای تهران بحرانی می‌شود/تعطیلی ادارات در چه صورتی انجام می‌گیردمدارس البرز هم تعطیل شدبرداشت بزرگترین هندوانه شب یلدای کشور در هشت بندی میناب  دلیل اختلال امشب تلگرام واکنش ایران به وتوی آمریکامحمود عباس: از امروز آمریکا میانجی‎گر عملیات صلح نیستسارق لپ‌تاپ‌های مدارس به دام افتادقرقاش: ایران به دنبال بهره برداری از موضوع قدس است!واکنش تعزیرات به فروش گوشت ۹۰۰ هزار تومانیتعرفه ۲۴ درصدی واردات سیگار ابلاغ شدورود هر 6 گردشگر به کشور یک شغل ایجاد می‌کندجنبش فتح روز چهارشنبه را روز خشم فلسطین اعلام کردفرش سه بعدی ایرانی در هتل پانکراس لندن!  ترامپ: من حاضر نشدم پایبندی ایران را تایید کنم چون ایران از توافق انحراف داشته و من مقدمات تحریم سپاه را فراهم کردمگزافه‌گویی نماینده رژیم صهیونیستی درباره بیت‌المقدسهشدار اف‌بی‌آی به ترامپ در خصوص تعامل با روس‌هاخروج قطار از ریل در مرکز واشنگتن تعدادی تلفات برجای گذاشتراهبرد امنیت ملی جدید آمریکا منتشر شد/ادامه تأکید بر دشمنی با ملت ایرانمهاجم استقلال به فولاد پیوستمهاجم پرسپولیس به دایی و کریمی ملحق شدکمک 250 هزار یورویی یک ایتالیایی برای حفاظت از تخت جمشیدتصویر قدیمی از مقام معظم رهبری در دوران تبعیدجلسه شورای عالی فضای مجازی به ریاست روحانیشورای نگهبان مصوبه مجلس درباره عضویت اقلیت‌های دینی در شورای شهر را رد کرد تقسیم نشدن زمان تعطیلات از علل گرانی سفر استخوشرو: وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطین، حمایت بارز از اشغالگری و تجاوز استآزمایش تاکسی‌های خودران نیسان در ژاپن اهدای جایزه بهترین بازیکن لالیگا و تیم ملی اسپانیا به مسی و اینیستا   تیپ متفاوت امین حیایی و مهراوه شریفی‌نیا در یک فیلم  همکاری ایران و چین برای ساخت ۵ بیمارستان با حدود ۲ میلیارد دلار اعتبارآمریکا قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی را وتو کردشورای نگهبان طرح اصلاح قانون انتخابات شوراها را رد کردبیانیه پایانی نشست سه‌جانبه رؤسای مجالس اسلامیجهانگیری: برخی مدیران بانکی برای بازشدن گره‌ها تلاشی نمی‌کنندپزشکیان: بحث افزایش۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مطرح استامضای قرارداد اپراتوری 5 ساله برای مهمترین بندر اقتصادی کشورنشست شورای امنیت درباره فلسطین آغاز شدمدارس ارومیه سه‌شنبه هم تعطیل شدنیکی هیلی: قطعنامه علیه اسرائیل را وتو می‌کنیمآلایند‌ها مدارس تبریز را هم تعطیل کردشش عادت بد غذایی که چاق‌تان می‌کندکمپین تحریم محصولات آمریکایی در مصریمنی‌ها با موشک بالستیک پادگان متجاوزان سعودی را در هم کوبیدندتشکر لژیونر تیم ملی از قطری‌هاطرح نوشت؛ خداحافظی با آخرین برنده توپ طلا از کره زمین!  بازی پرسپولیس هم لغو شدقیمت جدید انواع خودرو هیوندای در بازار تهران +جدولشفر: رحمتی و قائدی از استقلال جدا نمی‌شوندترامپ امشب ایران را یک #تهدید معرفی می‌کند در روز های آلوده چه بخوریم؟/ اینفوگرافیکمرغداران دست به دامن رییس‌جمهور شدندآپارتمان حوالی فرودگاه مهرآباد چند؟+جدولیلدای شگفت‌انگیز دیجی‌کالا از امشبطب سنتی مکمل طب مدرن است نه جایگزین آناسنپ بدلیل آلودگی هوا کرایه‌هایش را گران کرد  جوایز یلدای شگفت انگیز دیجی‌کالا! کلاس‌های اول و دوم ابتدایی اصفهان از فردا تا پایان هفته تعطیل استرضایی: برخی جنگ را تحریف می‌کنند تا بر شیوه رهبری امت خدشه وارد شود ظریف فردا عازم آذربایجان می شودوضعیت جسمانی آیت الله حائری شیرازی وخیم استولایتی: مکرون حرف‌های ترامپ را تکرار نکنددیدار رئیس سازمان «سیا» با شاه عربستان در ریاضمصادره تنها فیلم کمدی جشنواره فیلم فجر + تصاویرلاریجانی: اگر به یمن موشک داده بودیم می‌گفتیم، واهمه نداریمانهدام باند آموزش مختلط آرایشگری زنان توسط مرد ترکیه‌ای پژو ۲۰۷ ارزان شداعترافات احمد رضا جلالی به جاسوسی / اطلاعات ارایه شده توسط او باعث ترور دانشمندان هسته‌ای شدمایکروسافت حق اختراع یک نوت‌بوک 2 صفحه‌ای خم‌شدنی را ثبت کردادامه اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل/ ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفتهحرم امام‌حسین (ع) گسترده‌تر می‌شودعضو کمیته اقتصادی مجلس: هدایتی۱۰۰۰ میلیارد به بانک سرمایه بدهکار استسلبریتی ها و اسامی عجیب فرزاندانشان + عکسحمله با تبر به زن جوان در پارکینگ خانه‌اش! پنتاگون خبر دستگیری ابوبکر البغدادی را تکذیب کردمرگ شارون لاوس دوچرخه‌سوار زن مطرح بریتانیایی بر اثر سرطانمدارس استان تهران فردا سه شنبه هم تعطیل شددستمزد ۷۰۰هزار دلاری کرانچار‌؛ واقعیت یا شایعه؟حجازی نیامد؛ تمرین نفتی‌ها تعطیل شدممنوعیت تردد کامیون‌ها تا پایان هفته در تهرانبیمارستان های چینی در ایران احداث می شودخبر افزایش حقوق نمایندگان در شبکه‌های اجتماعی جنجال آفرید  انصارالله خواستار تحقیقات بین‎المللی درباره بمباران «کورکورانه» در یمن شدتوصیه‌ صندوق‌بین‌المللی پول به اقتصاد ایرانسایه ابر سیاه آلودگی هوا بر سر پایتختآخرین وضعیت سریال جدید سهیلی زاده + عکستاثیر انتشار فیلم ضرب و شتم دست فروشان در تقویت نظارت مردمیانتظامی خبر داد :"سلطانی‌فر" معاون مطبوعاتی می‌شودولایتی: فرانسه با موضع‌گیری‌های بی منطق تضعیف می‌شود/ اظهارات مکرون مداخله در امور ایران است در ستایش تجربهیمنی‌ها با موشک بالستیک پادگان متجاوزان سعودی را در هم کوبیدنداعتراض بازیکنان الجزایر به ملک‌سلمان و ترامپ+ عکسصندلی چرخدار شبیه موتور سیکلت!نمایش فساد جنسی هالیوود در بی‌بی‌سیالاهرام: احتمال جنگ ایران و اسرائیل در جبهه لبنان فروش گوشت گوساله با "ژن برتر" کیلویی ۹۰۰ هزار تومان  چمران: شهرداری برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای تهران نداردحمایت گوران و جماعت اسلامی از تظاهرات مسالمت آمیز در اقلیمنیما نکیسا معاون بیمارستان مسیح دانشوری شد قیمت خودرو مزدا در بازار+ جدول فولادگر: خدمات‌رسانی دولت به زلزله‌زدگان مطلوب نیستاز گوشت گوساله لاکچری کیلویی 900 هزار تومان تا افزایش 70 درصدی حقوق نمایندگان مجلس و پیامک عباس جدیدی  مصدومیت شدید ۳ دختر و یک پسر بر اثر واژگونی ۲۰۶ + تصاویروزیر علوم: ایران از نظر سرعت رشد علمی رتبه دوم جهان را دارد لاهوتی: حجتی با این کشاورز تنها یک مزاح کرد / در حق او ظلم شدمعاون وزیر راه: سهمی از افزایش قیمت بنزین نداریم / افزایش نرخ گازوئیل کرایه را گران نمی‌کند برگزاری جلسه ماهانه دیده بان شفافیت و عدالتتوقف جستجوی پیکرهای شهدا در کردستان عراق به دلیل انسداد مرزمرگ در صف وام ازدواج!  رییس جمهور: نجات یک معتاد، احیای انسان و اقدامی ملی و انقلابی استشب یلدا این دو خوراکی را با هم نخوریدقسمت جدید انیمیشن "دیرین دیرین" با موضوع آلودگی هوای تهران  رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس: اقدام دولت در لایحه بودجه ۹۷ شجاعانه‌ بودواکنش برانکو به احتمال لغو بازی با نفت آبادان به دلیل آلودگی  توصیه هواشناسی به شهروندان در برابر آلودگی هواچرا عربستان نمی‌تواند در جنگ یمن پیروز شود؟ شریعتمداری: ۶۰۰۰ طرح صنعتی را تا سه ماه دیگر کامل می‌کنیمجزئیات استخدام پرستاران اعلام شد پیدا شدن جسد مردی در ارتفاعات گیلانغربظریف و لاوروف بر پایبندی به برجام تاکید کردند حذف پراید تا دو سال آینده از ناوگان تاکسیرانی کشور

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

سیاسیاقتصادیفرهنگیاجتماعیورزشیفناوری آرشیوارتباط با مادرباره ماRSSاعلام مشکل سایتپیوندها

ما را دنبال کنید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت دستمزد واقعی در لیست‌های بیمه‌ای حق کارگران است
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است