Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-08@22:43:49 GMT

زارعیان: تیم ملی جودو پشتوانه‌ای ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۲۳۵۲

به گزارش وانانیوز، 

مجید زارعیان در گفت‌وگویی، در مورد نتایجی که جودوکاران کشورمان در مسابقات مسترز روسیه کسب کرده‌اند، اظهار داشت: ابتدا به سعید ملایی و بریمانلو خسته نباشید می‌گویم. آنها زحمات خود را کشیدند و با این شکست چیزی از ارزش‌های آنها کم نمی‌شود اما اینکه چرا بچه‌های ما در مسابقات مختلف مدال کسب نمی‌کنند بحث زیاد است که موضوع اول مربوط به مسائل فنی است و موضوع دوم به رأس هرم مدیریت فدراسیون جودو مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد:‌ موضوع اصلی این است که یکی از ورزشکاران مدام به مسابقات مختلف اعزام می‌شود و اینکه بخواهند پشت تک مدال  او ضعف‌های خود را پنهان کنند؛ نتیجه این می‌شود که در روسیه دیدیم. به هر حال یک ورزشکار نمی‌تواند با حضور در مسابقات مختلف مدام مدال کسب کند، چرا که سرانجام این کار فرسایشی عدم کسب نتیجه است. 

سرمربی سابق تیم ملی جودو در ادامه با اشاره به اینکه ضعف مدیریت باعث ناکامی جودو در مسابقات مختلف می‌شود، گفت: دلیل اینکه این مشکلات به وجود می‌آید، ضعف مدیریت فدراسیون جودو است. اینکه ملی‌پوشان به مسابقات اعزام می‌شوند از یک بعد خوب است که آنها در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند، اما باید این را در نظر بگیریم که ما در وزن ۸۱ -کیلوگرم یک نماینده بیشتر نداریم که او را نیز مدام به رویدادهای مختلف اعزام می‌کنیم؛ بالاخره بدن ورزشکار با این همه فشار تحلیل می‌رود و جواب نمی‌دهد. کشورهای صاحب‌ نام در این رشته چند نماینده در یک وزن دارند، اما متأسفانه ما شرایط آنها را نداریم و مدیریت می‌خواهد نشان دهد که فدراسیون مدال‌آور است و به همین دلیل ورزشکار را به مسابقات مختلف اعزام می‌کند. متاسفانه ما در رده های جوانان و امید نداریم که پشتوانه‌ای تیم ملی بزرگسالان باشند. 

زارعیان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تیم ملی روسیه با چند نماینده در مسابقات مسترز حضور پیدا کرده بود، گفت: در مسابقات مسترز روس‌‌ها سه جودوکار اعزام کرده بودند که هر سه جودوکار آنها نتیجه گرفتند، اما ما متأسفانه این پشتوانه را نداریم. زمانی که مدیریت فدراسیون تغییر کرد قول‌هایی را از سوی آقایان در ابتدا شنیدیم که متاسفانه به آنها جامه عمل نپوشانده‌اند. متأسفانه ما پشتوانه‌هایی برای تیم ملی بزرگسالان نداریم و با تیم‌های دیگر دنیا فاصله زیادی داریم و فاصله زیادتر هم می‌شود.این جودوکاران هم به صورت  فرسایشی از بین خواهند رفت. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا موافق هستید نفرات فعلی که به مسابقات اعزام می‌شوند برای مدیریت‌های قبل هستند، گفت: بریمانلو‌، محجوب و ملایی از قهرمانان دوره‌های مدیریت قبلی هستند و در حال حاضر ما غیر از آنها کسی دیگری را نداریم، این ضعف مدیریت است که قول‌هایی که داده بود عملی نشد. آنها بحث حضور مربی خارجی را مطرح کردند، اما به آن عمل نشد و پیشکسوتان خانه‌نشین شدند. ما از بضاعت‌مان استفاده نکردیم و در بخش جوانان‌ و امیدها نتوانستیم پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم ملی جودو در واکنش به صحبت‌های مطرح شده، مبنی براینکه سطح مسابقات مسترز بالاتر از بازی های المپیک و مسابقات جهانی است، گفت: سطح مسابقات مسترز جایگاه خاص خودش را دارد و اتفاقاً این دوره از رقابت‌ها خیلی کیفیت پایین‌تری نسبت به دوره‌های قبلی داشت، چون همیشه در این رقابت‌ها ۱۶ نفر برتر دنیا شرکت می‌کنند، اما در این دوره شاهد بودیم که نفرات ۲۷ و ۲۸ رنکینگ جهانی در این رویداد حضور داشتند. سطح مسابقات جهانی و المپیک خیلی بالاتر از مسابقات مسترز است و این توجیه خوبی نبود که آقایان مطرح کردند. مشکل اصلی تیم ملی جودو است که باید حل شود، آوردن مربی خارجی و استفاده کردن از پتانسیل‌های داخلی می‌تواند به جودوی ما کمک کند همانطور که مولایی و محجوب توانستند به المپیک برسند.

زارعیان در ادامه انتقادهای خود به عملکرد ضعیف تیم ملی جودو در مسابقات مختلف در سال جاری، گفت: اینکه بخواهیم فقط پشت این دو مدال بخوابیم و بگوییم که در جاکارتا دو یا سه مدال می‌توانیم کسب کنیم، اصلاً صحیح نیست. بریمانلو، محجوب و مولایی از جودوکاران سابق ما هستند و این تک مدال ها مزد زحمات کادرفنی فعلی نیست. آنها باید در بخش جوانان و امید پشتوانه‌سازی می‌کردند و در دو سال تا جاکارتا که فرصت داشتند، قول مدال‌های بیشتری می‌دادند، حالا سؤال ما این است که آن پشتوانه‌ها کجا هستند؟ نکته بعدی این است که اصلاً احتیاجی به شبیه‌ خون زدن به خیمه ژاپنی‌ها نیست. بلکه ما قهرمانان خوبی داشتیم که زیر نظر مربیان بزرگ توانستند مقابل قهرمانان بزرگ جهان و المپیک موفق باشند. حتی در المپیک پکن علی معلومات توانست نماینده ژاپن که یکی از قهرمانان نامدار است را ضربه‌ فنی کند. پس نتیجه می‌گیریم ضعف تصمیم‌گیری برای تیم ملی باعث شده این نتایج رقم بخورد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما اعزام تنها چند جودوکار به مسابقات مختلف به روند رشد جودو ایران کمک می‌کند یا خیر، گفت: اعزام تیم ملی به مسابقات مختلف خوب است، اما این تصمیمات در صورتی خوب است که بتوانیم برای جودو کشورمان پشتوانه‌سازی کنیم و با تمرینات درست ورزشکار را به مسابقات اعزام کنیم.

انتهای پیام/

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام خودروهای اطفایی به ارتفاعات بازی دراز

دریافت 28 MB کد خبر 6100743

دیگر خبرها

  • اعزام خودروهای اطفایی به ارتفاعات بازی دراز
  • پشتوانه مردمی بزرگ ترین سرمایه انقلاب اسلامی است
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • نماینده قوی، پشتوانه مردمی می‌خواهد
  • ۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند
  • ژیمناستیک در خواب هم نمی‌دید سهمیه بگیرد/حضور در آسیا با تیم کامل
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد
  • سال گذشته ۶ میزبانی و ۱۴ اعزام برون استانی توسط هیات بدمینتون قم انجام شد
  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد