Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@04:32:52 GMT

نشانه اولیه حمله قلبی ؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۲۴۲۶

تعریق شدید، به خصوص زمانی که فرد در حال ورزش کردن نیست یا تحرک زیادی ندارد، می تواند نشانه اولیه حمله قلبی باشد. ناطقان: شایع ترین علت مرگ در سراسر دنیا حمله قلبی است. متخصصان در جهان همواره بر علائم حملات قلبی نظیر درد قفسه سینه، تنگی نفس، عرق سرد و غیره تاکید دارند.
اما تحقیق جدید محققان دانشگاه ایلینوی نشان می دهد که حملات قلبی در مراحل اولیه با یک علامت یعنی تعریق شدید، قابل تشخیص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پمپاژ خون در بدن در زمان ضعیف شدن قلب بسیار دشوار می شود از اینرو بدن برای انتقال خون از انرژی بیشتری استفاده می کند. از این رو بعد از گذشت مدتی بدن برای برگشت به حالت قبل بیش از حد معمول عرق می کند.
دکتر کاترین رایان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «علائم متداول حمله قلبی شامل درد قفسه سینه، درد ناحیه شانه و کتف، احساس ناراحتی در فک و گردن است. زنگ خطر زمانی به صدا درمی آید که بدن ناگهان شروع به عرق کردن شدید کند.»
عرق های شبانه هم نشانه شایع حمله قلبی هستند، اما برخی زنان ممکن است آن را با علامت یائسگی اشتباه بگیرند.
حمله قلبی زمانی رخ می دهد که منبع خون به قلب به ناگاه مسدود می شود. این شرایط با توقف پمپاژ خون به سراسر بدن موجب سکته قلبی می شود.
افراد سیگاری، دیابتی، مبتلا به فشارخون بالا و افراد دارای اضافه وزن در معرض بالاترین ریسک بیماری قلبی قرار دارند.
ورزش منظم و حفظ وزن سالم به کاهش ریسک حمله قلبی کُشنده کمک می کند.
منبع: مهر برچسب ها: حمله قلبی ، ورزش کردن ، تعریق شدید

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۲۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: به همت هیأت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی شهرستان شهرکرد و با همکاری سازمان هلال احمر شهرستان شهرکرد دوره امداد و کمک‌های اولیه ویژه بانوان برگزار شد
سلیمی افزود: دوره امداد و کمک‌های اولیه با تدریس مسلم حیدری و با حضور ۱۵ شرکت کننده در سازمان هلال احمر برگزار شد.
وی ادامه داد: در این دوره نحوه برخورد مناسب با حادثه و مصدوم، ارزیابی صحنه حادثه، معاینه و ارزیابی مصدوم، اقدامات درمانی و انتقال مصدوم به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

دیگر خبرها

  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • هشدار شدید اللحن حماس به تل آویو درباره حمله به رفح
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • حمدان: عملیات کرم ابو سالم نشانه آمادگی مقاومت بود
  • برگزاری دوره امداد و کمک‌های اولیه در شهرکرد
  • رنگ پلاک خودروها نشانه چیست؟