Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:45:06 GMT

رزمايش ضد موشکي چين و روسيه

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۲۷۴۴

رزمايش ضد موشکي چين و روسيه

خبرگزاري آريا - نيروهاي نظامي چين و روسيه در اقدامي کم سابقه پس از استقرار سامانه پيشرفته موشکي تاد آمريکا در کره جنوبي، يک رزمايش مشترک ضد موشکي برگزار کردند.
به گزارش جام نيوز، يک سال و اندي قبل که کره جنوبي و آمريکا اعلام کردند به دنبال استقرار تاد هستند، چين و روسيه ضمن مخالفت با اين اقدام تهديد کردند که در اين صورت همکاري هاي ضدموشکي خود را افزايش خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اين وجود برگزاري اين رزمايش توسط نيروهاي دو کشور که خبر آن امروز سه شنبه در روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چين منتشر شده است، نشان مي دهد چين و روسيه درحال عملي کردن تعهدات خود برضد سامانه هاي موشکي آمريکا در منطقه هستند.
دو کشور اين رزمايش را در شهر پکن انجام داده اند که اين هفته پس از شش روز به پايان رسيد و هدف آن بنابه اين گزارش ، مقابله با تهديد موشک هاي کروز و بالستيک بوده است.
رزمايش ضدموشک هاي بالستيک دو کشور با نام امنيت هوا و فضا در سال 2017 ميلادي برگزار شد و نوعي تمرين رايانه اي و شبيه سازي بوده است.
وزارت دفاع امروز در بيانيه اي خاطرنشان کرد که موشک هاي کروز و بالستيک تهديدي براي چين و روسيه محسوب مي شوند و بايد براي مقابله با اين تهديدها آماده بود.
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چين مي نويسد که سامانه موشکي آمريکايي تاد در کره جنوبي، امنيت چين و روسيه را تهديد مي کند و آنها بايد دفاع هوايي خود را تقويت کنند.
اين بيانيه مي افزايد که چين و روسيه مخالف سامانه هاي ضدموشکي بالستيک هستند و براي همين تصميم گرفته اند همکاري هاي امنيتي خود را براي مقابله با اين سامانه ها افزايش دهند و در همين راستا اين رزمايش را برگزار کرده اند.
نيروهاي نظامي چين و روسيه براي اولين بار رزمايش مشترک مشابهي را در ماه مي سال 2016 در مسکو برگزار کردند.
ايرنا
111

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

به گزارش رویترز، زاخارووا شنبه اتهامات ناتو در مورد حملات ترکیبی روسیه در کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی را رد کرد و آن را انتشار «اطلاعات غلط» به منظور منحرف کردن توجهات از فعالیت‌های ناتو دانست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که ناتو با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی و مالی از اوکراین جنگی ترکیبی علیه روسیه به راه انداخته است.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرز‌های روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزار‌ها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

ناتو بهمن ماه گذشته رزمایش «مدافع ثابت‌قدم ۲۰۲۴» را با مشارکت بیش ۹۰ هزار نیروی نظامی از ایالات متحده و کشور‌های هم پیمان ناتو آغاز کرد و این مانور تا اواخر ماه مه (اوایل خرداد) در اروپا و اقیانوس اطلس شمالی ادامه داشت.

ناتو در بیانیه خود اشاره‌ای به نام روسیه نکرده، اما در سند راهبردی اصلی آن از مسکو به عنوان مهم‌ترین تهدید علیه امنیت اعضای این پیمان یاد شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • همه‌چیز درباره ناو شهید مهدوی؛ ناو مجهز به موشک بالستیکی که وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • ناو «شهید مهدوی» وارد نیمکره جنوبی زمین شد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود