Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌در دیدار معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با استاندار سیستان و بلوچستان، مسائل مربوط به حاشیه نشینی و موانع توسعه‌ روستاها و شهرهای استان مورد بررسی قرار گرفت‌.

‌به گزارش ایسنا-‌ سید دانیال محبی در این دیدار با اشاره گسترش حاشیه نشینی در برخی شهرهای استان از جمله زاهدان و چابهار، گفت: مسایل بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی از جمله معضلات و مشکلات موجود در حاشیه ی شهرها است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه توسعه نامتوازن، عامل اصلی ایجاد حاشیه نشینی در شهرها است، افزود: عدم توجه به روستائیان و عدم فراهم آوری امکاناتی از قبیل زیرساخت‌های ایجاد اشتغال، سبب شده ساکنان روستاها و شهرهای اطراف به حاشیه ‌شهرهایی مانند زاهدان و چابهار مهاجرت کنند‌.

استاندار با اشاره ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان، ایجاد شرایط ماندگاری افراد در روستاها و شهرها را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: ایجاد صنایع و کارگاه‌های کوچک، توجه به توسعه و اقتصادی کردن بخش کشاورزی، حمایت از صنایع دستی روستائیان، توجه به ظرفیت‌های موجود برای ایجاد کار و کسب در حوزه خدمات از جمله مهمترین مباحثی است که با برنامه ریزی و تمرکز بر آن، ضمن ایجاد ماندگاری، زمینه مهاجرت معکوس به روستاها و شهرهای کوچک را فراهم می‌آورد‌.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور هم در این دیدار با اشاره به تغییر اقلیم کشور و کاهش نزولات آسمانی، ایجاد و توسعه شبکه فاضلاب شهری در همه‌ شهرهای استان و احداث تصفیه خانه فاضلاب را برای تامین آب مورد نیاز صنایع و معادن ضروری دانست‌.

سید محمد‌علی افشانی بهره‌گیری از ظرفیت اینترنت را در فروش اینترنتی صنایع دستی و محصولات روستایی را یکی از بهترین راههای ایجاد کسب و کار در دنیا برشمرد و از مزیت‌های این روش را فروش مستقیم، حذف واسطه و رونق کسب و کار ذکر کرد‌.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، پیگیری اصلاح شبکه آب و فاضلاب حاشیه شهر زاهدان را از جمله برنامه‌های خود ذکر کرد‌.

وی همچنین توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را در کاهش مصرف انرژی و آلودگی هوا موثر دانست و تصریح کرد: باید با نگاه ویژه سهمیه ویژه وسیله نقلیه عمومی درون شهری به استان اختصاص داده شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۳۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استانهای فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رییس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‌‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • توزیع منابع با نگاه عدالت محور کلیدواژه حل مشکل حاشیه نشینی است
  • حاشیه جدید بارسا: اعتراض همسر ستاره به نیمکت‌نشینی!