Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- رئیس پلیس فتا هرمزگان با اشاره به دستگیری عامل برداشت غرمجاز از حساب بانکی شهروندان استان ، گفت: به دنبال مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز ازحساب موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر افتخاری شامگاه دوشنبه درگفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برابر اظهارات شاکی، وی یک نرم افزار ناشناس را بر روی گوشی خود نصب کرده که پس از گذشت مدتی استفاده از آن، به صورت غیر مجاز طی چهار مرحله 160 میلیون ریال از حساب وی برداشت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول انتظامی تصریح کرد: در بررسی نرم افزار ناشناس مشخص شد این نرم افزار برای پرداخت حق عضویت در آن، فرد قربانی را به یک درگاه بانکی جعلی هدایت کرده و اطلاعات بانکی را از جمله شماره 16 رقمی، رمز دوم و سایر اطلاعات به سرقت می برد.
سرهنگ افتخاری بیان داشت: با انجام اقدامات فنی و تخصصی، درگاه بانکی جعلی و متهم به هویت م-الف شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی متهم در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه مدارک جرم به پلیس فتا منتقل گردید.
وی ادامه داد: در بازجویی به عمل آمده از متهم، وی به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت با طراحی نام های کاربری مختلف در پیام رسان‌های تلفنی و اسم مستعار دخترانه، قربانیان را ترغیب کرده که نرم افزار موبایلی را بر روی گوشی هوشمند خود نصب نمایند.
رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: طبق اعتراف متهم، وی با استفاده از روش مذکور اطلاعات بانکی تعداد 60 نفر از قربانیان را به دست آورده بود.
سرهنگ افتخاری تاکید کرد: هنگام خرید اینترنتی، باید توجه داشت که آدرس سایت بدون تغییر و با پروتکل Https شروع شود وهمچنین در هر باز تازه‌ سازی (Refresh) کردن درگاه بانکی باید صفحه کلید امن و کد امنیتی تغییردهند.
این مسئول انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir قسمت فوریت های سایبری بخش گزارش مردمی اطلاع رسانی نمایند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس

به گزارش خبرگزاری مهر، فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع "کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس"، در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که شهروندان محترم تهرانی را نگران کرد.

در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان و با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته، متهم این پرونده نیز دستگیر شده است.

بازسازی صحنه این درگیری ۹ اردیبهشت ماه با حضور سردار عباسعلی فرمانده انتظامی تهران در محل حادثه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090335

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی
  • دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس
  • دستگیری عامل ضرب و شتم شهروندان در اتوبوس
  • دستگیری عامل تیراندازی در گتوند
  • قتل مادر با ضربه‌های هولناک دمبل و دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در فرحزاد
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران