Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@01:37:14 GMT

ایران و کره شمالی، دشمنان جدی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۴۰۳۶

ایران و کره شمالی، دشمنان جدی آمریکا

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در خلال مبارزات انتخاباتی‌اش قول داده بود سیاست «آمریکا اول» را اجرایی نماید، راهبرد امنیت ملی جدید کشورش را که بر اساس همین شعار تنظیم شده، برای اجراء ابلاغ کرد.

 

در بندهای ابتدایی این راهبرد، ترامپ از بازسازی روابط دوستانه با کشورهای خاورمیانه به عنوان اهرمی موثر در ایجاد حرکت جمعی علیه ایران یاد کرده؛ از کره شمالی هم به عنوان دشمن شماره 2 و هدف دوم حرکت تحت هدایت آمریکا برای برخورد با دشمنان یاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این راهبرد، از چین و روسیه هم به عنوان کشورهایی که در پی ضربه زدن به منافع امنیتی و مالی آمریکا هستند یاد شده و در همان بند، باز هم از ایران و کره شمالی به عنوان رژیم‌های بی‌ثبات‌کننده منطقه، تهدیدکننده مردم آمریکا و عامل تهدید برای متحدان این کشور نام برده شده است.

 

در بخش «اقدامات دارای اولویت» و زیربخش «ارتقای توان پدافند موشکی» آمده: «ایالات‌متحده در حال استقرار یک سامانه دفاع موشکی چند لایه با تمرکز بر ایران و کره شمالی است تا بتوانیم از میهنمان در برابر حملات موشکی دفاع کنیم.»

 

ترامپ که تاکنون بارها از «بد» بودن توافق هسته‌ای سخن گفته، در این سند با لحنی متفاوت در خصوص توان هسته‌ای ایران سخن گفته و آورده: «رژیم ایران در حال ساخت موشک‌های بالستیک توانمندتر است و قابلیت ازسرگیری کار خود بر روی تسلیحات هسته‌ای را دارد؛ تسلیحاتی که می‌تواند ایالات‌متحده و شرکای ما را تهدید کنند.»

 

در ادامه این سند باز هم ترامپ از ایران یاد کرده و ضمن «اصلی‌ترین حامی تروریسم دولتی» خواندن این کشور، ایران را به بهره‌گیری از بی‌ثباتی خاورمیانه برای بسط نفوذ خود و اقدام به حمله سایبری علیه منافع آمریکا متهم کرده است.

 

رئیس‌جمهور آمریکا گفته که توافق هسته‌ای تأثری در کاستن از شدت این اقدامات از نظر وی ناخوشایند ایران، نداشته است. آمریکا اصرار دارد که در مقدمه برجام، پیش‌بینی شده که انعقاد توافق هسته‌ای به ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه کمک می‌کند و از آنجا که صلح و ثبات هنوز هم گم‌گشته بزرگ این منطقه است، پس «روح برجام نقض شده است.»

 

اصرار آمریکایی‌ها بر نقض شدن «روح» برجام از آن جهت است که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی تاکنون 9 بار و دبیرکل سازمان ملل متحد تاکنون 4 بار، پایبند ماندن ایران به برجام و قطعنامه 2231 به عنوان سند حقوقی بین المللی پشتیبان این توافق چندجانبه را تأیید کرده‌اند.

 

 

العالم

106

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح کشور از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند، اما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، البته نزدیک هستیم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: در زمان خاصی قرار گرفته‌ایم در شرایطی که اگر جوانب آن رعایت شود در زمینه سازی ظهور مهدی(عج) تأثیرگذار است.

وی گفت: در دورانی کره زمین به دو نیم کره تقسیم شده بوده و جایی برای حق و اسلام وجود نداشت. هر کدام از دو نیم کره از آن یکی بدتر بود و اگر امام راحل(ره) این پایگاه دین خدا را تحکیم نمی‌کردند و در مقابل باطل از نوع شرقی و غربی جایگاه محکمی نبود سرنوشت عدالت و نظام امروز به کجا می‌رسید و اگر جای انقلاب و نظام اسلامی خالی بود تمام دنیا را این استعمارگران می‌بلعیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تمام افتخارات در قطب حق برای اسلام و تمام رسوایی‌ها برای دموکرات‌های دیوانه است و آنچه که نقش مؤثر و سازنده داشت و در بحبوحه جنگ دفاع مقدس و زمینه پیروزی انقلاب رقم زد فرزندان ارتش بودند و در آن زمان ارتش مکتبی و نیروهای مسلح اتحاد را حفظ کردند.

وی ادامه داد: این نیروهای امین و اقتدار و راست‌قامتان از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند و ما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، اما نزدیک می‌شویم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

انتهای پیام/256

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • رژیم صهیونیستی توان دفاع از خود را هم ندارد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی