Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، در جلسه هفتگی تفسیر قرآن‌کریم با محوریت سوره مبارکه «هود» که دوشنبه، ۲۷ آذرماه در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان برگزار شد، گفت: آیات ۲۵ و ۲۶ سوره مبارکه هود با این مضمون «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ إِنِّي لَكُمْ نَذِيرٌ مُبِينٌ و أَنْ لَا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ أَلِيمٍ» به روش تبلیغی حضرت نوح(ع) و موضع‌گیری صاحبان زر و زور در مقابل آن حضرت اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اصلاح خود قبل از ديگران از ويژگي‌های پيامبران الهی است به‌گونه‌ای كه حضرت نوح(ع) كه به «شيخ‌الانبيا» معروف است ابتدا به ميان قوم خود فرستاده شد و این خود یک نکته تبلیغی برای شروع فعالیت مبلغان است
این مفسر قرآن‌کریم بشارت و انذار را به‌عنوان روش تبلیغی حضرت نوح و از بهترین روش‌های تبلیغ برشمرد و اظهارکرد: در مقابل اين پيامبر الهی، صاحبان زر و زور، جباران و طاغوت‌ها وجود داشتند كه خداوند متعال در مقابله با آنان به نوح فرمان داد فقط هشداردهنده باشد كه اين مسير الهی در مقابل طاغوت و صاحبان زر و زور را براي ما روشن می‌سازد.
وی با اشاره به این‌که صاحبان زر و زور همواره در مقابل پیامبران قرار داشتند، گفت: در روش تبليغ دين، بايد با صاحبان زر و زور و قدرت و ثروت با قاطعيت برخورد كرد و فقط هشداردهنده بود در حالی‌كه روش پيامبران در مقابل مردم عادی روش تبشیر و انذار یا بشارت و هشدار است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان محتوای دعوت حضرت نوح را دعوت به توحيد و معاد برشمرد و گفت: خداوند در آيات 25 و 26 سوره نوح به عكس‌العمل صاحبان زر و زور در مقابل اين پيامبر الهی اشاره دارد كه اعتراض به بشر بودن حضرت نوح، نسبت دادن اراذل و اوباش به ياران وی و نسبت دروغ به آن حضرت، عكس‌العمل‌های آنان در برابر دعوت حضرت نوح بود.
امام‌ جمعه خرم‌آباد، ايستادن دنيادوستان و طاغوتيان درصف اول مبارزه با پيامبران، خودبرتربينی صاحبان زر و زور، رغبت دنياپرستان و طاغوتيان به پول و ثروت را مهم‌ترین پیام‌های آيات 25 و 26 سوره هود دانست.
این مفسر قرآن‌کریم اصلاح عقیده و عمل را در گرو اعتقاد به توحید برشمرد و با اشاره به این‌که توحید و حاکم کردن خدا زیربنای تبلیغ تمام انبیاء الهی بوده است، تصریح کرد: مشکل جامعه ما صاحبان زر و زور هستند که خون مردم را می‌مکند، لذا در برابر جباران و صاحبان زر و زور باید با قاطعیت برخورد شود.
وی با اشاره به این‌که شرک و کفر در زمان حضرت نوح برجسته شده بود، به گسترش بشر از نسل حضرت نوح اشاره و خاطرنشان کرد: یکی‌از القاب حضرت نوح، «آدم دوم» یا «پدر دوم» است، کمااینکه عذاب الهی که در زمان حضرت نوح نازل شد فراگیر بود به‌طوری‌که تمام کره زمین را فرا گرفت و فقط عده‌ای که همراه آن حضرت سوار کشتی بودند نجات یافتند.
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: حضرت نوح فقط۹۵۰ سال مردم را دعوت به توحید کرد، اما وقتی‌که دید اثر ندارد، نفرین کرد و در نتیجه نفرین عذاب فراگیر الهی بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان

فصلی بودن شغل صید مشکلاتی را برای صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی در زمینه پرداخت حق بیمه ایجاد کرده بود که با پیگیری‌های سازمان تامین اجتماعی این مشکل برطرف شده است. 

زنگانه مدیرکل تامین اجتماعی گلستان گفت: مشکلات و موانعی پیش روی این افراد قرار داشت که برطرف شد و صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی با حداقل پرداختی تحت پوشش قرار گرفتند.

در استان گلستان ۱۴ شرکت تعاونی پره با ۴۰۰ صیاد فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعتقاد به قسمت در ازدواج
  • پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • بهره برداری از دو مدرسه شش کلاسه در میناب/ساخت مدرسه روستای شَمجُو نیز از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد دولتی
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • بهره برداری و آغاز ساخت ۴ مدرسه در میناب
  • ۵۷ هزاریزدی درخواست صدور مجوز کسب و کار دادند