Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@22:55:14 GMT

رونمایی از لوح ثبت ملی روستای فارسیان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۴۵۸۸

رونمایی از لوح ثبت ملی روستای فارسیان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ ابراهیم کریمی مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان افزود: روستای تاریخی فارسیان قانچی از توابع شهرستان آزادشهر بخش چشمه ساران و در مسیر جاده آزادشهر به شاهرود واقع است که با شهرستان آزادشهر ۳۵ کیلومتر کیلومتر فاصله دارد.
وی اضافه کرد: از دلایل ثبت ملی این روستا نوع معماری و شکل گیری روستا بر اساس شرایط جغرافیایی و توپوگرافی منطقه به صورت پلکانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی در ادامه گفت: همچنین از دیگر ویژگی‌های این روستا ویژگی‌های منحصربفرد طبیعی، زیست محیطی، مولفه‌های اقلیمی، تاریخ و قدمت روستا، ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی، میراث فرهنگی ناملموس، ویژگی‌های اقتصادی، معیشتی، ویژگی‌های کالبدی و فضایی، نظام محله بندی و شکل گیری روستا، کیفیت ابنیه‌ها و فرم پلان بناها، شبکه ارتباطی و معابر و ارزش‌های معماری است.
وی افزود: این مراسم پنج شنبه ۳۰ آذر ماه ساعت ۹:۳۰ صبح در مسجد جامع روستای فارسیان‌قانچی با حضور مسوولین استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.
روستای فارسیان در تاریخ ۲۵ مهر ماه به ثبت ملی رسید.
انتهای پیام/ق   لوح ثبت ملی روستای فارسیان آزادشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور از رودخانه با طناب

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، بلوچ معاون عمرانی فرماندار چابهار در پیگیری و تشریح این موضوع، گفت: به دنبال سیلاب اخیر مسیر خاکی روستای کورکچ آسیب دید که با تلاش نیرو‌های امدادی و خدماتی بازگشایی و درحال حاضر عبور و مرور ساکنان این روستا از این مسیر درحال انجام است.
ساکنان روستای کورکچ شهرستان چابهار به منظورسهولت در رفت آمد درخواست ساخت پل بر روی رودخانه‌ای دارند باعث جدا شدن بخش‌های از روستا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • هدف از تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی الگوسازی برای نسل جوان است
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • عبور از رودخانه با طناب
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • برخورداری ۹۳ درصدی روستاهای شهرستان آزادشهر از طرح هادی
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد