Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@21:59:54 GMT

خسارت سرمازدگی در شهرستان بافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۴۶۸۸

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت از سرمازدگی قریب بر هزار هکتار از باغات گردو خبرداد .
احمدکریمی گفت : در برخی نقاط که هنوز درختان گردو به خواب نرفته بودند در اثر سرمای بیش از حد چند روز اخیر شیره گیاهی گردوها در سرشاخه های آنها یخ زد و که دچار سرمازدگی شدند.
وی بااشاره به سرمازدگی مزارع کلزا و گلخانه های شهرستان بافت گفت :3۰ درصد از مزارع کلزای شهرستان دچار سرمازدگی شده اند و همچنین گلخانه هایی که شبکه گاز کشی نداشتند و از سوخت گازوییل برای گرمای گلخانه استفاده می کردند با یخ زدن گازوییل دچار خسارت شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی با اعلام بروز حدود ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت ، تاکنون به باغات گردو ، مزارع کلزا و گلخانه ها در شهرستان بافت گفت : کشاورزانی که محصولاتشان بیمه بود از غرامت بیمه برخوردار میشوند .
وی همچنین راهکار مقابله با سرمازدگی گردو را کاشت نهالهای مقاوم برابر سرما و استفاده از بادگیر دانست و تصریح کرد: برای مقابله با سرمازدگی ، گلخانه ها باید دو جداره شوند تا گازوییل یخ نزند .
مدیر جهاد کشاورزی بافت از کلزا کاران شهرستان هم خواست برای پیشگیری از خسارت سرمازدگی ، نشاء و کشت کلزا را بموقع انجام دهند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، ابوالحسینی در ارتباط با خبر ۲۰ گفت: وضعیت مدیریت رواناب‌ها مطلوب ارزیابی می‌شود و خوشبختانه روانابی وارد استان نشد وتن‌ها آبگرفتگی‌های داخل شهر مربوط به بارش‌ها در همان نقاط بود و در حوزه راه‌های استان نیز وضعیت مطلوبی داریم. 
وی ادامه داد: اکنون عمده محور‌های استان یزد باز هستند، ولی محور‌های یزد به دربید، یزد –خضرآباد، مروست به هرات واسفندآباد – صفاشهر، مسدود هستند که دهیاران در حال تلاش برای بازگشایی محور‌ها هستند. 
معاون امور عمرانی استانداراضافه کرد: در زمینه آبگرفتگی معابر و برخی منازل که دستگاه‌های خدمات رسان در حال تلاش هستند و پس زدگی فاضلاب که ۱۹ مورد بوده که توسط آب و فاضلاب در حال رسیدگی است و مواردی مانند آب گرفتگی بافت تاریخی یا خانه‌های بافت تاریخی توسط شهرداری بافت تاریخی یا میراث فرهنگی در حال رسیدگی هستند. 
ابوالحسینی گفت: انشالل در ۲۴ ساعت آینده شرایط به شرایط طبیعی برگردد و لی ۹۰ درصد شرایط طبیعی است و طبق قانون مدیریت بحران، پس از پایان بحران میزان خسارت برآورد می‌شود و در ۲۴ ساعت آینده میزان خسارات برآورده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین (ع) یزد + ویدئو
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند