Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:44:50 GMT

نمونه برداری از 130 مورد محصولات تولیدی در دهلران

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۴۸۶۴

نمونه برداری از 130 مورد محصولات تولیدی در دهلران

ایلام - ایرنا - رئیس اداره استاندارد دهلران از 130 مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی واحدهای تحت پوشش در این شهرستان خبر داد.

علیرضا سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد نمونه برداری در 9 ماهه سال جاری از محصولات واحدهای تولیدی تحت پوشش در جهت کنترل و ارتقا کیفیت کالاها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به 90 مورد بازرسی و کنترل واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش گفت: بازرسی و کنترل مراکز عرضه، تمرکز و توزیع کالا در بیش از 200 مورد از دیگر خدمات استاندارد در این شهرستان است.
رئیس اداره استاندارد دهلران خرید نمونه کالا از مراکز عرضه (نانوایی ها و مواد خوراکی ) و ارجاع به آزمایشگاه در راستای اجرای طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) ، (بررسی کیفیت نان و مواد غذایی) از دیگر اقدامات 9 ماهه سال جاری برشمرد و افزود: صدور مجوز فعالیت برای آزمایشگاه مصالح ساختمانی و معدنی به عنوان آزمایشگاه همکار و اعلام استاندارد اجباری و اخطار به واحدهای تولیدی تحت پوشش در راستای نظارت بر حسن اجرای استانداردها از دیگر فعالیت ها در این مدت است.
سلیمانی از معرفی، آموزش و تمدید پروانه هشت نفر به عنوان مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری موضوع استانداردسازی و پلمپ وسایل بازی و ورزشی موجود در اماکن تفریحی و پارک ها و مهد کودک ها نیز در دستور کار جدی است.
وی یادآور شد: در راستای حفاظت از محیط زیست و همچنین در جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی، واحدهای پرمصرف به شرکت های بازرسی انرژی معرفی شدند تا با بازرسی از سیستم های مصرف سوخت آنها، بازده آنها بالا رفته و الگوی مصرف اصلاح شود.
رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی دهلران افزود: طبق سامانه نظارت بر اجرای استاندارد، بطور کلی اداره استاندارد شهرستان دهلران بر 48 واحد تولیدی دهلران و آبدانان نظارت دارد و بصورت هر سه ماه یکبار از این واحدها بازرسی و از تولیدات آنها نمونه برداری انجام می گیرد.

تخصیص پنج میلیارد ریال برای مرمت حرم امامزاده سید اکبر (ع) دهلران

فرماندار دهلران بر ضرورت توجه به امامزاده ها، مساجد و بقاع متبرکه در شهرستان تاکید کرد و گفت: پنج میلیارد ریال برای مرمت حرم امامزاده سید اکبر (ع) این شهرستان اختصاص یافته است.
سید حسینعلی موسوی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: توجه به تعمیر و مرمت مساجد و بقاع متبرکه در شهرستان از موضوعات مهمی است که نیازمند توجه متولیان است.
وی با اشاره به تخصیص سه میلیارد ریال برای تعریض و ساخت ابنیه مسیر 2 کیلومتری امامزاده سید اکبر (ع) افزود: با توجه به پیگیری ها از طریق راه و شهرسازی استان امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تسریع در عملیات اجرایی این پروژه باشیم، ضمن اینکه برای ساماندهی این امامزاده پنج میلیارد ریال در نظر گرفته شده که امیدواریم اوقاف در راستای طرح مطالعه آن اقدام کند.
موسوی با اشاره به وجود 12 بقعه متبرکه و مساجد و امامزاده ها در بخش های مختلف این شهرستان افزود: استقرار نمایندگی اوقاف در دهلران از دیگر موضوعاتی است که برای پیگیری امور ضروری است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان نیز گفت: پیشنهاد استقرار نمایندگی اوقاف با تجمیع چند شهرستان در حال پیگیری است که امیدواریم منجر به نتیجه شود.
فرماندار دهلران همچنین در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت: شهرستان دهلران با توجه به گستردگی و تعداد مدارس، نیاز است موضوع تعمیر و تجهیز مدارس آن بصورت ویژه مد نظر باشد.
موسوی با اشاره به 27 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبارات نوسازی مدارس از کمیته برنامه ریزی شهرستان افزود: نیاز است از طریق مدیرکل نوسازی مدارس در جهت جذب و تخصیص این اعتبار پیگیری شود تا شاهد رفع مشکلات فضاهای آموزشی در این شهرستان باشیم.
وی در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اهمیت موضوعات فرهنگی و مذهبی گفت: توجه به ساخت خانه های عالم از موضوعات مهم در این راستا می باشد.
موسوی از اختصاص 2 میلیارد ریال برای ساخت خانه عالم در دشت عباس خبر داد و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات استانی برای احداث این خانه عالم در نظر گرفته شده است.
خبرنگار: علی رضازاده ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
7175/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد مخزنی«دویرج» دهلران سرریز کرد

صادق علیمرادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر افزود: طی سامانه بارشی اخیر از دوشنبه شب تا صبح روز جمعه، در پی بارش‌های سیل آسا در حوضه آبریز سد دویرج به خصوص در شهرستان آبدانان، این سد مخزنی عصر روز پنج شنبه سرریز شد.

وی تصریح کرد: سد مخرنی دویرج با حجم مخزن ۲۰۵ میلیون متر مکعب در شهرستان دهلران به منظور تأمین آب کشاورزی و صنعت شهرستان و همچنین مهار سیلاب‌های رودخانه دویرج احداث شده است.

با توجه به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام آمادگی این شرکت برای کشت تابستانه در اراضی پایین دست سد دویرج در راستای تحقق شعار سال اعلام کرد.

کد خبر 6095735

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران
  • سد مخزنی«دویرج» دهلران سرریز کرد
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • ۱۲ وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل پلمب شد
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند