Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست مدیران بنیاد شهیدا و جانبازان استان همدان برگزار شد. در این نشست عارف مدیر کل بنیاد شهید استان همدان با توجه به نقش اساسی ایثارگران در پیروزی انقلاب و بعد از آن، بر ضرورت زنده نگه داشتن نام آشهدا تاکید کرد و گفت: دیدار ما با خانواده‌های ایثارگران و شهدا به منزله سپاسگزاری از صبر، ایثار و جانفشانی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما باید سپاسگزار این خانواده‌ها باشیم چرا که این کار کم نیست که کسانی جگر گوشه‌هایشان را راهی جبهه کنند و گاهی همزمان چند نفر از یک خانواده در جبهه حضور داشتند و این قطعا با انگیزه دفاع از وطن بوده نه منافع شخصی؛ این بسیار ارزشمند است و چنین اندیشه‌ای باید در طول تاریخ ماندگار شود.

عارف افزود: ایران با این پیشینه کهن انواع جنگ ها را در زمان‌های مختلف دیده است و کسانی که از جان و ناموس ایران دفاع کرده‌اند همیشه مورد سپاسند.

مدیر کل بنیاد شهید استان همدان با بیان اینکه ایدئولوژی ویژگی انقلاب است که به دفاع از وطن تقدس می‌دهد، گفت: بعد از انقلاب مشروطه دو اندیشه برای پیشرفت وجود داشت، یکی ترقی خواهی با غرب گرایی بود که عده‌ایی با تکیه بر آن می‌خواستند باعث پیشرفت انقلاب شوند و اندیشه دیگر تعالی خواهی بود که بر اساس فرهنگ دینی غنی در جهت رفع نیاز و رسیدن به تعالی تلاش می‌کردند که غرب گرایی پیروز شد و تا زمان انقلاب اسلامی ادامه داشت.

وی ادامه داد: اما پس از انقلاب اسلامی ایدئولوژی تعالی خواهی روی کارآمد که در جهان سرآمد است و همین ایدئولوژی موجب شکست دشمن در عراق و سوریه شد.

عارف با تاکید بر اینکه حفظ و نشر این فرهنگ وظیفه همه ما است گفت: فرهنگ وحدت و شهادت موجب شد که ۲۲ هزار نفر جان خود را فداکنند و ۵۷۶ هزار نفر بخشی از سلامتی خود را هدیه بدهند و ۴۳ هزار نفر مدتها از عمر خود را در چنگال رژیم بعثی بگذرانند و این بسیار ارزشمند است.

مدیر کل بنیاد شهید استان همدان به مسئله اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد از استخدام‌ها مختص خانواده ایثارگران است و در مابقی موارد ما زمینه را برای کارآفرینی آنها فراهم می‌کنیم.

در ادامه داوری رئیس بنیاد شهید تویسرکان با اشاره به افتخار وجود بیش از ۷۵۰ شهید، ۱۵۰۰ جانباز و ۵۰ آزاده در شهرستان تویسرکان گفت: ایثارگران نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های امام و انقلاب داشتند.

وی گفت: از ۹۱ گلزار شهدایی که در شهرستان وجود دارد ۸۵ گلزار روستایی و شش گلزار شهری است که به همت مسئولین درسال ۹۴جزء اولین شهرستان‌هایی بودیم که توانستیم گلزارها را ساماندهی کنیم.

در ادامه حبیب مومیوند فرماندار شهرستان تویسرکان با اشاره به همایش بزرگداشت شهید مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه، این دو نهاد علمی که همه نخبگان جامعه را در خود جای می‌دهد گفت: مهمترین وظیفه ما ایجاد اشتغال به خصوص برای خانواده ایثارگران است که احداث کارخانه مهان کاغذ گام بزرگی در این راستا است.

مومیوند با بیان اینکه دولت خود را جزء مجموعه ایثارگران می‌داند گفت: دولت خود را موظف می‌داند همراه و همقدم با ایثارگران باشد مانند زمان جنگ که دولت هم مسئولیت‌های بسیاری داشت.

وی با بیان اینکه ما مدیون خون شهدا هستیم گفت: ما وظیفه خود می‌دانیم با آنچه در توان داریم با توجه به ظرفیت شهرستان بی‌هیچ منتی در خدمت ایثارگران باشیم.

 

خدیجه نیکویی نژاد

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام

امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، گفت: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

دوست محمدی اضافه کرد: واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام است.

محمد رحیمی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز ، گفت: ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر ریاست محترم جمهوری در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: کار‌های زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که این مهم نیازمند حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات است.

وی تصریح کرد: زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است، همچنین برای تمامی املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند