Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@18:13:05 GMT

زمانی برای توسعه زنجان با معاون عمرانی جدید

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۵۱۲۰

زمانی برای توسعه زنجان با معاون عمرانی جدید

در روزهای اخیر و با قطعی شدن رفتن جواد رحمتی از پشت میز معاونت عمرانی استانداری زنجان، این انتظار به پایان رسید و همه درانتظار معرفی فرد بعدی برای تصدی آن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان ،تغییر در مدیریت ها نه عجیب است و نه غیر منتظره به خصوص که برای بعضی از آن ها مشتاق بوده باشیم و دیر هم شده باشد! در روزهای اخیر و با قطعی شدن رفتن جواد رحمتی از پشت میز معاونت عمرانی استانداری زنجان، این انتظار به پایان رسید و همه درانتظار معرفی فرد بعدی برای تصدی آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بماند که این رفتن پیش از انتخاب نفر بعدی لابد حواشی خاصی نیز داشته است که موضوع این یادداشت نیست. اما نفر بعدی بدون شک مهمترین معاونت مجموعه ی مدیریت ارشد استان پس از معاونت سیاسی امنیتی را بر عهده خواهد گرفت. بنابراین پر بی راه نخواهد بود که این انتصاب را مهمترین انتخاب استاندار زنجان در یک سال گذشته بنامیم.

وضعیت عمرانی استان در طول سال های گذشته و پس از آغاز به کار دولت تدبیر و امید و با همه ی تلاش های صورت گرفته و با در نظر گرفتن همه ی محدودیت های جاری و عمرانی اصولن قابل دفاع نیست و چشم انداز پیش رو نیز اگر از همین امروز برای آن هدف گذاری واقعبینانه و مبتنی بر توانمندی های در دسترس نداشته باشیم خوش آیند نخواهد بود.

گفتن از گذشته و آنچه در دوران رحمتی بر معاونت عمرانی استانداری و وضعیت آن در استان رفت به زمان و فرصتی بیشتر از این یادداشت محدود نیازدارد و البته دقت و توجه جدی به داده های آماری تا حقی نادیده نماند و زحمتی بر زمین نخورد. نه می توان خدمات وی را در سال های اصلاحات نادیده گرفت و نه می توان سستی های اخیر او در توجه به مشکلات عدیده در طرح های عمرانی را ندید. این موضوع نیز از دیده ها پنهان نماند که حتی قبل از معرفی معاونت جدید رفتن رحمتی قطعی و اعلام شد اما شکی نیست که این تغییر در شرایط فعلی برای تبیین فضای پیش رو و فرصت هایی که در اختیار استان قرار خواهد گرفت اهمیت فراوان دارد.

این اهمیت می تواند دو چندان شود اگر فرد منتخب و منتصب در این پست توان و کارآمدی لازم برای گذر و رسیدن به اهداف روشن را داشته باشد. به همین دلیل مهم و ده ها دلیل لازم دیگر استاندار زنجان باید و می تواند در انتخاب این نفر از نظر و پیشنهاد های کارشناسان ساکن در استانداری و استان استفاده کرده و بهترین انتخاب را برای مردم استان داشته باشد.

استان زنجان استحقاق توسعه را سال هاست که دارد

هر چند شاید تا انتشار این یادداشت این انتصاب به پایان رسیده و منتخب استانداری در دفتر معاونت عمرانی تثبیت شده باشد با این حال و بدون شک نام فرد انتخاب شده در تسریع روند توسعه ی عمرانی استان مهم و تاثیر گذار خواهد بود. نام های زیادی برای این پست با توجه به تخصصی بودن آن و نیاز به اهل فنِ فنی و به اصطلاح این کاره نمی تواند مطرح شود اما از میان همین گزینه های اندک نیز نام های امیدوار کننده حضور دارند. نام هایی با پشتوانه ای روشن و شفاف از توان و نیرویی امتحان پس داده و موفق و به هر حال انتخاب استاندار هرکس که بود باید این توانایی را داشته باشد تا نیازها و ضرورت های اولویت دراستان را در محدوده ی زمای مشخص و پیش رو بشناسد و برای تک تک آن ها برنامه ی هدفمند یا توان ترسیم آن را داشته باشد.

استان زنجان استحقاق توسعه را سال هاست که دارد و بارها در آغاز حرکت به سمت آن به دلایلی خارج از کنترل مردمش از آن محروم شده اما هرگز نام هایی را که در همان محدوده ی زمانی کوتاه خدمت کردند فراموش نکرده است. این روزها می تواند آغازی دیگر باشد برای حرکتی دوباره به شرطی که قدر این شرایط و موقعیت را خوب را بدانیم. زمانی برای همدلی و هم افزایی بیشتر با حضور نیروهایی از جنس توسعه و همراه آن... وما!

یادداشت: سعید مالکی

انتهای پیام /

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد

سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: نهضت لایروبی و جمع آوری نخاله‌ها در سطح مسیل‌ها و زباله‌ها در سطح حاشیه شهر‌ها با پیگیری استاندار ایلام در طول سال گذشته در استان اجرا شد.

وی با بیان اینکه بر این اساس لایروبی مسیل‌ها در سطح نقاط مختلف شهری استان انجام شد، افزود: در سال گذشته که بیشترین بارش‌ها را داشتیم خوشبختانه به دلیل این اقدامات پیش‌گیرانه هیچ‌گونه خسارتی در حوزه سیل نداشتیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: برنامه‌های علمی و بازدید‌های تخصصی از نقاط مختلف شهر ایلام که از نظر سیلاب آسیب پذیر هستند با حضور کارشناسان و مشاوران و پیگیری شهرداری در قالب یک طرح علمی و تحقیقاتی مشخص شده است و مشاور این طرح پای کار بوده که نیاز است که در راستای حذف این نقاط آسیب پذیری اقدامات جدی انجام شود.

هژبری با بیان اینکه مسیل‌های شهر ایلام یکی از چالش‌های عمده پیش روی مدیریت بحران استان بوده است، افزود: بر این اساس ۱۸ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی این مسیل‌ها با مساعدت معاون اول رییس جمهور اختصاص یافته است که باید ۵۰ درصد از طریق برنامه و بودجه باید و ۵۰درصد هم از طریق وزارت نیرو تامین شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با است ه به اینکه امسال به واسطه افزایش پوشش گیاهی در پی بارش‌های مناسب باید بحث اطفای حریق در سطح مراتع و تجهیز استان به امکانات جلوگیری و اطفای حریق مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: منابع آبی استان نیز مورد تاکید و پایش است که لازم است در این حوزه نیز اقدامات لازم انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • انتقاد معاون استاندار از آپارتمان‌سازی در قم
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • التیماتوم ۴ ماهه شفقت برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • التیماتوم ۴ ماهه «شفقت» برای معاونت عمرانی‌ استانداری
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد