Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:46:02 GMT

وجود 22 مدرسه علمیه در مازندران با همیاری خیران

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۵۲۱۷

وجود 22 مدرسه علمیه در مازندران با همیاری خیران

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران با بیان اینکه 22 مدرسه علمیه در مازندران وجود دارد، گفت: تمامی مدارس علمیه با همیاری مردم و خیران ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام علی غفاری در نخستین اجلاس جامعه خیران حوزه علمیه خواهران مازندران در فریدونکنار با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران کشور و شیعه در دنیا یک نهاد مردمی و با حمایت مردم و خیران از نظر مالی اداره می‌شود، اظهار کرد: پس از انقلاب به برکت عنایت امام(ره) نظام تعریف شده‌ای برای حوزه علمیه ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از انقلاب، حوزه علمیه خواهران ایجاد شد و با توسعه آن این حوزه نیاز به یک پشتیبانی جدی داشت و برای استقلال آن لازم بود ساز و کاری برای حوزه علمیه خواهران تدوین شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران تصریح کرد: به همین دلیل در کشور مجمع خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور تشکیل شد و در راستای آن تشکیل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران استانی در دستور کار قرار گرفت.

غفاری گفت: نخستین اجلاس جامعه خیران حوزه علمیه خواهران استان مازندران با شرکت ائمه جمعه، خیران، موسسان و مدیران مدارس برای ساماندهی بیشتر و ساختاربندی تشکیل شد.

وی اضافه کرد: در این اجلاس از خیرانی که تا امروز در رابطه با حوزه‌ خواهران کمک‌هایی داشتند از آنها تقدیر شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران با بیان اینکه 22 مدرسه علمیه در مازندران وجود دارد، گفت: تمامی مدارس علمیه با همیاری مردم و خیران ایجاد شده است و هیچ واحد آموزشی در کشور با کمک دولت یا نهاد خاصی احداث نشد و خیران در این زمینه به خوبی ورود پیدا کرده‌اند.

غفاری با اشاره به اینکه پشتیبانی مالی، توسعه مدارس و زمینه سازی برای توسعه معنوی از اهداف این مجمع است، اظهار کرد: تعدادی از مدارس در مازندران از استاندارد لازم برخوردار نیستند و به دنبال استانداردسازی آنها هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه برخی شهرستان‌ها نیز فاقد یک مدرسه ملکی هستند، تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها نیز پروژه های نیمه کاره وجود دارد و می‌خواهیم آنها را تکمیل کنیم.

جامعه خیران استانی در 28 استان کشور تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اکبر فاضلی مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این همایش، اظهار کرد: این مجمع از اواخر سال 94 کار خود را آغاز کرد و تشکیل جامعه در سال 95 با تهیه اساسنامه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این جامعه با شماره 1931 ثبت شده و پروانه فعالیت آن از وزارت کشور گرفته شد، تصریح کرد: جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور دارای هیئت موسس، هیئت امنا، هیئت مدیره، بازرس و مدیرعامل است.

مدیرعامل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه در 28 استان کشور جامعه خیران استانی تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در 22 استان جامعه خیران تشکیل شده و فعال هستند.

فاضلی با بیان اینکه تا پایان امسال نیز در دو استان کشور جامعه خیران را تشکیل می‌دهند، گفت: هدف از تشکیل جامعه خیران حوزه‌های علمیه خواهران کشور، ساماندهی و تشکل خیران بوده است این در حالی است که خیران از گذشته در این امر حضور فعالی داشته‌اند.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای خدمات بهتر و بیشتر این جامعه در دستور کار این مجمع قرار دارد.     انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ما سربلند و سرافراز باشد همه برای حرمت معلم بکوشیم. اگر حرمت معلمان نگاه داشته شود جامعه، جامعه‌ای با حرمت خواهد بود.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی در آیین سپاس معلم که صبح امروز در دبیرستان دخترانه شهید چمران منطقه ۱۸ تهران برگزار شد، در ابتدا از همسر شهید مدافع حرم شهید فرامرزی قدردانی کرد و سپس زنگ سپاس معلم را به صدا درآورد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان اظهار کرد: معلم کسی است که آینده کشور را معماری می‌کند و مدرسه جایی است که در آن آینده کشور ساخته می‌شود. بی‌دلیل نیست که در دیدگاه رهبر انقلاب به کرات تاکید شده که جامعه بالنده، جامعه‌ای است که برای معلمان اهمیت قائل است و شأن و منزلت معلم را حفظ می‌کند و ارتقا می‌دهد.

صحرایی با بیان اینکه معلم نورافشانی می‌کند، گفت: کسی که جهل را از بین می‌برد، معلم است. مدرسه‌ها که اصلی‌ترین عنصر آن معلم است جایی است که آینده کشور در آن ساخته می‌شود. بنابراین هر کسی که دل در گرو سرافرازی کشور دارد باید به معلم و مدرسه توجه کند. رهبر انقلاب می‌فرمایند معلم کسی است که زیرساخت سرافرازی کشور را می‌سازد.

وی افزود: خدا را شاکر هستیم به‌خاطر این توفیق که خدمتگذار معلمان باشیم. امروز همه از پیشرفت‌های کشور به خود می‌بالند و کسی در دنیا جرأت نگاه چپ به کشورمان را ندارد. این قدرت مایه عزت ماست ولی ریشه آن معلمان هستند. ما به هیچ جایی نخواهیم رسید الا از مدرسه‌ها، الا با معلمان و این تضمین‌کننده پیروزی ماست.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: اگر می‌خواهیم جامعه ما سربلند و سرافراز باشد همه برای حرمت معلم بکوشیم. اگر حرمت معلمان نگاه داشته شود جامعه، جامعه‌ای با حرمت خواهد بود.

صحرایی تأکید کرد: دانش‌آموزان ما از معلمان خود یاد گرفته‌اند که چگونه قهرمان باشند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک قهرمانی تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران در مسابقات جهانی صربستان، افزود: آن‌ها نه با بودجه و امکانات بلکه با همت، اراده و استقامت خود پیروز شدند، چیزی که از معلمان خود یاد گرفتند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از تعدادی از معلمان با اهدای شاخه گل قدردانی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدرسه حکمت با همت خیران بازسازی و متحول شد
  • برای نگهداشت حرمت معلم بکوشیم
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • آیت‌الله حسینی‌بوشهری: طلاب در مسکن و معیشت دچار مشکل هستند
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا