Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه ترکیه نسبت به وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره قدس اشغالی از سوی ایالات متحده، ابراز تاسف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که آمریکا دوشنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را که در آن خواستار پس گرفته شدن تصمیم آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل شده بود، وتو کرده است، وزارت خارجه ترکیه از این اقدام واشنگتن ابراز تاسف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد آمریکا با وتوی قطعنامه شورای امنیت بیش از گذشته منزوی شده است. این در حالی است که 14 کشور دیگر عضو شورای امنیت از این قطعنامه حمایت کرده بودند. تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل موجب مخالفت های گسترده بین المللی و انزوای کاخ سفید شده است.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تنها شدن آمریکا در این رای گیری نشانه قاطع دیگری از نامشروع بودن تصمیم واشنگتن درباره بیت المقدس است.

این بیانیه افزود: تصمیم آمریکا برای وتوی این قطعنامه بار دیگر نشان داد که واشنگتن بی طرفی خود را از دست داده و این برای شورای امنیت قابل قبول نیست که نسبت به چنین اقدامی بی تفاوت باشد.

رجب طیب اردوغان رئیس ‌جمهور ترکیه، نیز عصر دوشنبه طی گفت‌وگوی تلفنی با ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا آخرین تحولات در ارتباط با قضیه قدس را بررسی کرد.

منابعی در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کردند، اردوغان و می از تنش موجود در منطقه در پی تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، ابراز نگرانی کردند.

در قطعنامه پیشنهادی مصر به شورای امنیت تأکید شده بود مسأله قدس باید از طریق مذاکرات حل شود و هرگونه تصمیم و اقدامی که منجر به تغییر ماهیت، موقعیت، یا ترکیب جمعیتی بیت‌المقدس شود، هیچ وجهه قانونی ندارد، فاقد ارزش و اعتبار است و باید مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت به حالت اول بازگردد.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89,90,1128/CT10 موضوعات مرتبط بیت المقدس

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

به گزارش قدس آنلاین، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند سایر کشورهای جهان را آغاز خواهد کرد.

بر اساس نوشته روزنامه القدس العربی، این تلاش مجدد بر اعمال فشار به شورای امنیت برای بررسی مجدد مسأله به رسمیت شناختن فلسطین انجام می‌شود؛ پیش از این، پیش‌نویس قطعنامه الجزایر در ۱۸ آوریل گذشته توسط آمریکا وتو شد، درحالی‌که ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی مثبت و سوئیس و انگلیس به آن رأی ممتنع دادند.

پیش‌نویس قطعنامه فردا دوشنبه (۱۷ اردیبهشت) برای مشورت در مورد متن به همه کشورهای عضو توزیع خواهد شد.

طبق گفته یک منبع دیپلماتیک فلسطینی در سازمان ملل، رأی‌گیری این پیش‌نویس ساعت ۱۰:۰۰ صبح روز جمعه به وقت نیویورک انجام خواهد شد.

این منبع همچنین گفت هدف از این اقدام بالا بردن درصد نمایندگی فلسطین در سازمان ملل از یک سو و از سوی دیگر اعمال فشار بیشتر بر آمریکاست که در مقابل خواست و اراده اکثریت قاطع مردم کشورهای جهان که در مجمع عمومی سازمان ملل نمایندگی دارند، ایستاده است.

این منبع همچنین اعلام کرد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که پیش‌نویس قطعنامه رأی مثبت بیاورد مگر اینکه کمتر از ۱۴۳ کشور به آن رأی دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا ترکیه روابط تجاری با اسرائیل را تعلیق کرد؟ | هدف اردوغان از اقدام دیرهنگام
  • چرا ترکیه روابط تجاری با رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد؟
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • اتلتیکو مادرید تصمیمش را گرفت: قرارداد ماریو هرموسو تمدید نمی‌شود