Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:38:06 GMT

جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۵۴۲۶

جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به بحران آلودگی هوا و تعطیلی مدارس تهران به مصرعی از زنده‌یاد سهراب سپهری اشاره کرد و گفت: جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران طی سخنانی با توجه به بحران آلودگی هوا و تعطیلی مدارس به مصرعی از زنده‌یاد سهراب سپهری اشاره کرد و افزود: جای مردان سیاست بنشانید درخت که هوا تازه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری 27 آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه و روز جهانی مقابله با خشونت و افراطی‌گری بیان کرد: شهید مفتح از بزرگان دوران مبارزه است که شاید کمتر در حوزه عمومی مطرح می‌شود و ایشان از همراهان اولیه نهضت اسلامی بود و از شخصیت‌های فعال در حسینیه ارشاد و فعالیت‌های فرهنگی و فکری محسوب می‌شد.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: نماز تاریخی عید فطر در تابستان 1357 که به امامت دکتر مفتح در تپه‌های عباس آباد اقامه شد سرسلسله اجتماعات بزرگ انقلاب شد و ایشان از دوستان و همرزمان نزدیک شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی محسوب می‌شد که متاسفانه قربانی انحراف یک جریان فکری شد. 

هاشمی افزود: شهید مفتح با توجه به اینکه در شورای انقلاب مسئولیت نداشت و صرفا به مسائل فکری و فرهنگی می‌پرداخت در 27 آذرماه 58 به همراه دو پاسدارش هنگام ورود به دانشکده الهیات دانشگاه تهران توسط 4 تن از اعضای جوان گروهک فرقان ترور شد. قاتل شهید مفتح جوان 20 ساله‌ای بود که شناختی از این اندیشمند برجسته و تفکراتش نداشت و صرفا براساس تعصبات و تحریکات یک جریان فکری منحرف که تاثیر و هدایت گروهک فرقان را برعهده داشت دست به این اقدام زد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهید مفتح از صاحب‌نظران طراحی و تبیین انقلاب اسلامی بود و با وجود آنکه کمتر از یک سال از به ثمر رسیدن انقلاب به شهادت رسید اما با سخنرانی‌ها ، مقالات و فعالیت‌های علمی خود نقش موثری در تدوین گفتمان انقلاب اسلامی داشت.

هاشمی اضافه کرد: عبور چالش میان مباحث علمی و بروز دانشگاهی با شیوه تحصیل و پژوهش در حوزه‌های علمیه یکی از مسائل اصلی آن روز و حتی امروز جامعه ما است که امثال مفتح‌ها درصدد حل این معضل بودند تا میان نگاه دینی و علمی تضاد و شکافی وجود نداشته باشد.

وی گفت:  اسلام نوگرا و پویا که شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی و باهنر و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مبلغ و مروج آن بودند در پی حل مسائل جامعه و ایجاد بستر رشد و پیشرفت انسان و اجتماع شد و شاید امروز پس از 4 دهه نیاز به این نگرش بیش از پیش احساس شود. نگرشی که شعور را بر شور، عقلانیت را بر هیجان، و پویایی را بر جمود و سکون ترجیح می‌دهد و در پی تاسیس جامعه‌ای شکوفا، مرفح، و منطبق بر عقلانیت و اعتدال و ارزش‌های اخلاقی باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: امیدواریم با تلاش حوزه‌های علمیه جای خالی بزرگان، نظیر مفتح، بهشتی، مطهری و باهنر و هاشمی پر شود و شاهد تحقق ایده وحدت و حوزه و دانشگاه باشیم.

انتهای پیام/ 

R1491/P1014142/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • تربیت کنشگر حوزه جمیعت در استان مرکزی
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • «وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • فیلمی ناب از بازار تهران در حدود ۱۲۰ سال قبل / لباس پوشین مردان و زنان تهرانی جالب است (فیلم)
  • شهید رحیمی فرصت نکرد رخت دامادی به تن کند/ امانتداری و وظیفه‌شناسی آوازه شهید فاضل بود