Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- برنده آخرين توپ طلا پيش از آغاز سلطه مسي و رونالدو در سن 35 سالگي از فوتبال خداحافظي کرد.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، ريکاردو ايزکسون دوس سانتوز ليته متولد گاما در برزيل است. پدرش بوسکو مهندس عمران است و مادرش سيموني معلم دبستان است. او در خانواده‌اي با بضاعت مالي خوب بزرگ شد، به همين دليل مي‌توانست هم روي درس و هم روي فوتبال تمرکز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برادر کوچک‌تر او رودريگو (که با نام مستعار ديگائو مشهور است) نيز فوتباليست است. ادواردو ديلاني که هم پسر عمو و هم پسر خالهٔ او مي‌شود نيز فوتباليست است. براي ديگائو در کودکي تلفظ کردن ريکاردو سخت بود و از اين رو او را کاکا صدا مي‌زد؛ به همين دليل ريکاردو نام مستعارش را کاکا قرار داد. اين کلمه معناي خاصي در زبان پرتغالي ندارد. وقتي که او هفت ساله بود، خانواده او به سائو پائولو نقل مکان کردند. او توسط مدرسه به باشگاهي بومي به نام آلفاويل راه يافت و با اين تيم به فينال مسابقاتي بومي راه يافتند. در آن جا او توسط استعدادياب‌هاي سائو پائولو کشف شد و به او پيشنهاد عضويت در آکادمي را دادند.
در 5 مارس 2017 در نخستين بازي فصل اورلاندو سيتي برابر نيويورک سيتي که در ورزشگاه جديد اورلاندو برگزار مي‌شد، کاکا در دقايق آغازين بازي مصدوم شد؛ پس از پايان بازي که با نتيجهٔ 1–0 به نفع اورلاندو به پايان رسيد؛ گزارش شد که کاکا به مدت 6 هفته از زمين بازي دور خواهد بود. در 29 آوريل، کاکا از مصدوميتش بازگشت و در بر 2–0 برابر کلرادو رپيدز توانست گلزني کند. هفتهٔ بعد نيز تک گل تيمش در باخت 2–1 برابر تورنتو را به ثمر رساند. او سومين گل فصلش را در تساوي 2–2 برابر اسپورتينگ کانزاس‌سيتي در 13 مه 2017 به ثمر رساند. در 14 ژوئن، او در ترکيب اورلاندو در باخت 3–1 برابر ميامي به سرمربيگري هم‌تيمي سابق کاکا الساندرو نستا در جام حذفي آمريکا قرار گرفت و با اين باخت اورلاندو از گردانه رقابت‌ها حذف شد. در 7 ژوئيه 2017 او براي سومين بار پيايي به تيم ستارگان MLS دعوت شد. در تاريخ 29 ژوئيه، کاکا با يک شوت از راه دور موفق شد دروازه آتلانتا يونايتد به ثمر رساند. در 11 اکتبر 2017، کاکا اعلام کرد که قصد ندارد با اورلاندو براي فصل 2018 تمديد کند. او آخرين بازي‌اش براي اورلاندو را در باخت 1–0 برابر کلمبوس کرو در روز 15 اکتبر انجام داد.
ريکاردو کاکا ستاره برزيلي بعد از پايان دوران حضورش در اورلاندو سيتي رسماً از دنياي فوتبال خداحافظي کرد. او آخرين بازيکني بود که قبل از مسي و رونالدو به توپ طلا رسيد. ، کاکا 35 ساله که در سال 2007 موفق به فتح جايزه بهترين بازيکن سال فيفا و توپ طلا شد اعلام کرده تصميم به بازنشستگي گرفته است. کاکا در سال 2003 از سائوپائولو به ميلان ايتاليا پيوست و در 270 بازي موفق به زدن 95 گل براي اين تيم شد. کاکا با روسونري موفق شد فاتح 5 جام معتبر از جمله يک سري آ و ليگ قهرمانان شود.
اين بازيکن در سال 2009 با 65 ميليون يورو که در آن زمان دومين انتقال گران قيمت تاريخ محسوب مي شد از ميلان به رئال مادريد ملحق شد. کاکا با رئال فاتح لاليگا و کوپا دل ري شد  اما در مجموع دوران موفقي را در اين تيم سپري نکرد و در سال 2013 به ميلان بازگشت. او پس از يک سال به سائوپائولو رفت و سه سال اخير را هم در تيم اورلاندو سيتي کانادا سپري کرد. کاکا همراه با تيم ملي برزيل موفق شد فاتح جام جهاني 2002 شود و دو بار هم با اين تيم قهرمان جام کنفدراسيون ها شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «ضد ناوهای جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله دو ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم».

سریع با بیان اینکه این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید، توضیح داد: «نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود».

وی ادامه داد: «هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که در ۲۱ آوریل عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای عازم بندری دیگر شد».

همچنین، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: «ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم».

این بیانیه افزود: هدف قرار دادن این کشتی پس از نقض تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.

ارتش یمن همچنین در این بیانیه بار دیگر بر تداوم این عملیات تا رفع کامل محاصره و توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در غزه تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • طلسم پرسپولیس امروز می‌شکند؟
  • تراکتور - استقلال؛ دوئل جذاب هفته با انگیزه‌های متفاوت
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال
  • پیام ترسناک هالند: آماده حمله هستم!
  • استقبال متفاوت و جذاب تیم شمس آذر از بازی با پیکان
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به چهار کشتی
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • با خداحافظی باجو، 19 سال است که یکشنبه نداریم!
  • آشنايي با جديدترين پرتال پیامک /ارتباطات سریع و جذاب برای همه