Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@01:07:02 GMT

کشف قاچاق پیر زن و پیر مرد توسط ماموران گمرک

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۵۶۸۰

کشف قاچاق پیر زن و پیر مرد توسط ماموران گمرک

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از گمرک، ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با قاچاق انسان موفق شدند یک پیرزن و یک پیر مرد را از داخل یک کشنده چادری کشف کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند.
این یازدهمین محموله قاچاق انسان است که توسط ماموران گمرک در سالجاری کشف می شود.
این افراد در داخل بار تریلر مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت غیر قانونی و قاچاقی از مرز بازرگان وارد کشور ترکیه شوند اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله ها و استفاده از دستگاه های کنترلی موفق به کشف این محموله قاچاق انسان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ماموران گمرک بازرگان با بررسی اطلاعات محموله های ورودی به کمک سامانه های هوشمند به یک بار صادراتی کنجد که از لطف آباد بارگیری شده بود مشکوک می شوند. در بازرسی های اولیه ماموران گمرک چیز خاصی مشاهده نمی کنند اما با توجه به مشکوک بودن به محموله پس از بازرسی به کمک دستگاه های کنترلی متوجه می شوند که در لا به لای گونی های کنجد دو نفر پنهان شده اند.
پس از مشاهده این افراد در بررسی های بیشتر یک پیر زن و یک پیر مرد که هر دو تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند کشف می شود. در بررسی های اولیه ماموران گمرک پیر زن ادعا می کند که برای رسیدن به یک زندگی بهتر قصد داشتند از طریق ترکیه به اروپا بروند.
اکنون گمرکات ایران مجهز به تجهیزات پیشرفته کنترلی و سگ های جستجوگر است؛ ماموران گمرک فقط در سال 1395 موفق به کشف 480 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور شدند.
تعداد تجهیزات کنترلی پیشرفته در گمرکات از جمله ایکس ری های کامیونی در سالهای اخیر به سه برابر افزایش یافته و روند تجهیز گمرکات به دستگاههای کنترلی پیشرفته با سرعت قابل توجهی در سالجاری نیز ادامه دارد .

402

گمرک قاچاق مرز بازرگان محموله چادر سامانه هوشمند صادرات ترکیه

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری

سرگرد نواب داورپناه فرمانده انتظامی شهرستان آغاجاری گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی شهرستان آغاجاری حین گشت زنی در محور ورودی شهرستان امیدیه به یک دستگاه خودروی پراید وانت حامل بار مشکوک و با رعایت حقوق شهروندی آن را متوقف کردند.

او می‌گوید: در بازرسی از خودروی توقیفی تعداد ۷۲۰ قوطی نوشیدنی انرژی زا و ۹ هزار و ۵۴۰ عدد کاپوچینو قاچاق کشف شد.

سرگرد داورپناه با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش تقریبی کالای مکشوفه را ۷۰۰ میلیون ریال برآورده کردند، ادامه داد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • کشف محموله نوشیدنی قاچاق در آغاجاری
  • بهبهان خط پایان محموله‌های قاچاق
  • ضربه میلیون دلاری به قاچاقچیان شیشه
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • کشف محموله سیگار قاچاق در خرمشهر
  • توقیف پراید حامل محموله شیشه در بندرلنگه