Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن هاشمی‌ در آغاز سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران در قالب انتقاد از آلودگی هوا، گفت: با توجه به وضعیت فعلی شهر تهران باید گفت به جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود.

وی ادامه داد: 27 آذرماه، سالروز شهادت دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه و همچنین روز جهانی مقابله با خشونت و افراطی گری را گرامی می داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهید مفتح از بزرگان دوران مبارزه است که شاید کمتر در حوزه عمومی مطرح می شود، ایشان از همراهان اولیه نهضت اسلامی بود و از شخصیتهای فعال در حسینیه ارشاد و فعالیتهای فرهنگی و فکری محسوب می شد.

وی افزود: نماز تاریخی عید فطر در تابستان 1357 به امامت دکتر مفتح در تپه های عباس آباد، اقامه شد و سرسلسله اجتماعات بزرگ انقلاب گردید، ایشان از دوستان وهمرزمان نزدیک شهید بهشتی ، شهید مطهری، شهید باهنر و آیت الله هاشمی رفسنجانی محسوب می شد که متاسفانه قربانی انحراف یک جریان فکری و دگماتیسم شد.

هاشمی گفت: شهید مفتح با وجود آنکه در شورای انقلاب مسئولیتی اجرایی نداشت وصرفا به مسایل فکری و فرهنگی می پرداخت، در 27 آذرماه 1358 بهمراه دو پاسدارش هنگام ورود به دانشکده الهیات دانشگاه تهران، توسط چهار تن از اعضای جوان گروهک فرقان ترور شد.

وی افزود: قاتل شهید مفتح جوان 20 ساله ای بود که شناختی از این اندیشمند برجسته و تفکراتش نداشت وصرفا براساس تعصبات و تحریکات یک جریان فکری منحرف که تاسیس و هدایت گروهک فرقان رابرعهده داشت دست به این اقدام زد.

وی یادآور شد: شهید مفتح از صاحب نظران طراحی وتبیین انقلاب اسلامی بود و با وجود آنکه کمتر از یکسال از به ثمر رسیدن انقلاب به شهادت رسید اما با سخنرانی ها، مقالات و فعالیتهای علمی خود نقش موثری در تدوین گفتمان انقلاب اسلامی داشت.

هاشمی گفت: عبور چالش میان مباحث علمی و بروز دانشگاهی با شیوه تحصیل و پژوهش در حوزه های علمیه، یکی از مسایل اصلی آن روز وحتی امروز جامعه ماست که امثال مفتح ها در صدد حل این معضل بودند، تا میان نگاه دینی و علمی تضاد و شکافی وجود نداشته باشد.
عقلانیت که مهمترین ابزار علم وانسان مدرن است در فرهنگ شیعی و اسلام ناب و بدور از تحجر و واپس گرایی می تواند نقش پویا و موثری در توسعه جامعه ایفا کند.

وی افزود: اسلام نوگرا و پویا که شهیدان مطهری، مفتح ،بهشتی و باهنر و آیت الله هاشمی رفسنجانی مبلغ ومروج آن بودند، در پی حل مسایل جامعه و ایجاد بستری رشد وپیشرفت انسان و اجتماع است.

هاشمی خاطرنشان کرد: شاید امروز پس از چهار دهه، نیاز به این نگرش بیش از پیش احساس شود، نگرشی که شعور را بر شور، عقلانیت را بر هیجان و پویایی را بر جمود و سکون ترجیح می دهد و در پی تاسیس جامعه ای شکوفا ، مرفه و منطبق بر عقلانیت واعتدال و ارزشهای اخلاقی می باشد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: انتظار جامعه از حوزه های علمیه و روحانیت انقلابی، معرفی چهره هایی نظیر مفتح ومطهری است که بتوانند اسلام حقیقی را از گرایشهای انحرافی ، هیجانی و افراطی متمایز ومعرفی کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم که با تلاش حوزه های علمیه جای خالی بزرگانی نظیر مفتح، مطهری ،بهشتی، باهنر وهاشمی پر شود و شاهد تحقق ایده وحدت حوزه و دانشگاه باشیم.
 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس

در حالی که عده‌ای معتقدند که شهرداری تهران می‌خواهد در بوستان لاله ساخت‌و ساز کند اما مدیر عامل سازمان پارک‌ها نظر دیگری دارد.

به گزارش مشرق، «بخشی از پارک لاله حصارکشی شد، می‌خواهند در این بخش مجموعه فرهنگی بسازند.» این را عضو شورای شهر تهران سوده نجفی می‌گوید.چند روزی است که اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهرداری قصد دارد بخشی از درختان پارک لاله در مساحت ۲۰۰۰ مترمربع (حدود نیم درصد پارک) را قطع و در آنجا ساخت و ساز کند، منتشر شده است. مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران علی محمد مختاری به خبرنگار فارس می‌گوید که «حصار کشی برای ایجاد کارگاهی در خصوص تعمیرات و نگهداشت پارک است و اصلاً قصد ساخت‌وساز و قطع درخت نداریم.»

پارک لاله به مساحت تقریبی ۳۵ هکتار، در منطقه امیرآباد تهران واقع شده که قبلاً منطقه نظامی مورد استفاده ارتش موسوم به باغ جلالیه بوده و ۵۸ سال است که به شکل فعلی درآمده است.شهرداری مدتی است در ضلع غربی این پارک در مجاورت ایستگاه آتش‌نشانی، روبه‌روی خیابان پورسینا حصارهای دو رنگ آبی _سفید کشیده است و اهالی محل می‌گویند که با «استقرار کانکس در اطراف حریم پارک احتمالاً می‌خواهند درختان را قطع و فرهنگسرا بسازند.»

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران در بوستان‌های بالای یک هکتار اجازه ساخت مسجدو کتابخانه به شرط عدم قطع درخت داده شده است اما در برخی موارد این قانونی به درستی اجرا نمی‌شود.

عضو شورای شهر تهران مهدی پیرهادی با بیان اینکه نباید نمای بوستان‌ها را کور کنیم می‌گوید که «حتی سرویس بهداشتی هم در جلوی بوستان‌ها نباید ساخته شود.» در مقابل رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران هم می‌گوید «برای خدمات مورد نیاز پارک به شرط عدم قطع درخت می‌توان ساخت‌وساز انجام داد.»

کارشناسان معتقدند که برای حفظ درختان در تهران باید تمام آنها پلاک‌گذاری شوند. همچنین برای جابه‌جایی هر درخت باید رای کمیسیون ماده ۷ اخذ و جابه‌جایی درختان در فصل مناسب صورت گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • علت حصارکشی در پارک لاله چیست؟ +عکس
  • معلمان برای خدمت به علم، در امتداد نهضت امام صادق (ع) حرکت می‌کنند
  • رئیس جمهور ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای اجرا ابلاغ کرد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد