Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@23:43:30 GMT

ليفت صورت با «تخمه هندوانه»

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۳۵۹۱۳

ليفت صورت با «تخمه هندوانه»

خبرگزاري آريا - وب سايت روزياتو - فروغ بيداري: تخمه هندوانه يکي از تخمه هاي تقريبا محبوب در ميان مردم است که علاوه بر خاصيت سرگرم‌کنندگي، خواص و فوايد بي نظيري نيز دارد. اين تخمه ها در مدل هاي گوناگون با قيمت هاي متنوع در آجيل فروشي و شيريني فروشي ها عرضه مي شوند.
با اينکه بيشتر مردم پس از مصرف ميوه هندوانه، تخمه هاي آن را دور مي ريزند، اما بايد بدانيد که اين دانه ها مملو از ويتامين هستند و معجزه اي براي سلامت و زيبايي پوست، درمان جوش صورت، رفع کمبود آهن بدن و کنترل فشار خون بشمار مي روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نياسين موجود در تخمه هندوانه موجب افزايش قدرت ارتجاعي پوست و سفت شدن، محو خط و چين چروک‌ها، از بين رفتن لکه‌هاي سياه، رفع خارش و زرد شدگي پوست مي‌شود.

همچنين، اشخاصي که مي خواهند چاق شوند نيز مي توانند با مصرف اين آجيل به هدف خود دست پيدا کنند.
تخمه هندوانه سرشار از اسيدهاي چرب، پروتئين‌ها، اسيدهاي آمينه ضروري چون ليزين و تريپتوفان؛ ويتامين‌هاي تيامين، نياسين، فولات و B6؛ و مواد معدني چون منيزيم، منگنز، فسفر، روي، آهن، پتاسيم و مس است. هر 100 گرم از تخمه هندوانه 600 کالري انرژي دارد که معادل با 10 برش از نان است.
تخمه هندوانه حاوي ارزش هاي غذايي زير است:
چربي: چربي موجود در 100 گرم تخمه هندوانه 80 درصد از نياز روزانه به چربي را برآورده مي‌سازد. فيبر: تخمه هندوانه سرشار از فيبر است که براي حرکت و هضم صحيح در دستگاه گوارش لازم است. اسيدآمينه‌هاي ضروري: تخمه هندوانه سرشار از آرژنين، ليزين، تريپتوفان و گلوتاميک اسيد است که بدن نمي‌تواند آن‌ها را توليد کند و نياز است تا از طريق مواد غذايي مختلف تامين گردند. منيزيم: تخمه هندوانه به دليل اينکه سرشار از منيزيم است، به منظور پيشگيري از التهاب‌هاي پوستي، خراش‌ها و زخم‌ها کاربرد دارد. اين يک ماده معدني در بدن براي عملکرد صحيح قلب، فشارخون نرمال، عملکرد صحيح سيستم ايمني، جلوگيري از گرفتگي عضلات، متابوليسم انرژي و … کاربرد دارد. روي: در تخمه هندوانه به وفور يافت مي‌شود و باعث رشد سلولي و تولد دوباره پوست مي‌شود. آرژنين: اسيدآمينه‌اي است که سلامت جنسي در مردان را به همراه دارد. آهن: تخمه هندوانه سرشار از آهن است و هر 30 گرم از آن حدود 2 ميلي‌گرم آهن دارد که اگر همراه با منابع ويتامين C نيز مصرف شود، جذب آهن افزايش مي‌يابد. فولات: در يک وعده دانه هندوانه 2 ميکروگرم فولات وجود دارد توصيه FDA به بزرگسالان دريافت روزانه 400 ميکروگرم فولات است. اين ماده براي عملکرد صحيح مغز مهم است. ويتامين A: دانه‌هاي ريز هندوانه براي بينايي‌ مفيدند و مي‌توانند ريسک زودرس تباهي لکه‌ي زرد و ساير بيماري‌هاي چشمي را کم کنند. ويتامين A موجود در اين تخم‌ها براي سلامت چشم سودمندند. کمبود ويتامين A مي‌تواند موجب تباهي لکه‌ي زرد شود. ويتامين C: موجود در تخم هنداونه نيز براي حفظ سلامت چشم خوب است. اين آنتي اکسيدان کمک مي‌کند تا چشم‌هاي شما از ساير بيماري‌هاي مربوط به افزايش سن، مصون بماند. بيماري‌هايي چون خشکي چشم و بيماري‌هاي مربوط به اعصاب بينايي و همچنين گلاکوما (آب سياه). همچنين، ويتامين ث توليد کلاژن پوست را افزايش مي‌دهد که براي حفظ لطافت و انعطاف پذيري پوست حياتي است. پتاسيم: موجود در اين دانه‌ها به مهارت تفکر و قابليت يادآوري خاطرات کمک مي‌کند.
چگونه تخمه هندوانه بوداده را در منزل، تهيه کنيم؟
دانه‌هاي سياه رنگ را انتخاب و آن‌ها را جمع‌آوري کنيد. آن ها را با آب فراوان بشوييد و بگذاريد خشک شوند. دانه‌ها را يک شب در آب بخيسانيد. چند روز صبر کنيد تا دانه‌ها جوانه بزنند. پوست رويي ِ سفت و سياه را از دانه‌ جدا کنيد، سپس مغزها را در فر يا زير آفتاب خشک کنيد. در کمي روغن آن‌ها را سرخ کنيد. تا کاملا سرخ شوند. در حال سرخ شدن کمي آب نمک در آن بريزيد و تا زماني که آب آن کاملا بخار شود و دانه‌ها کاملا خشک شوند به حرارت دادن آن ادامه دهيد. براي اينکه مواد مغذي‌اش از دست نرود از حرارت بالا استفاده نکنيد. يا، مغزها را در سيني فر پخش کرده و کمي روغن زيتون به آنها بپاشيد و کمي هم نمک بزنيد و در درجه‌ي 160 درجه سانتي گراد به مدت 15 تا 20 دقيقه آنها را برشته کنيد. مي‌توانيد کمي پودر دارچين هم بزنيد يا ترکيبي از آبليمو و فلفل قرمز روي مغزهاي برشته شده بريزيد تا طعم‌دارتر شوند.
موارد مصرف تخمه هندوانه
مغزهاي هندوانه را مي توانيد در سالادتان بريزيد يا از آنها در اسموتي خانگي‌تان استفاده کنيد. اگر ترجيح مي‌دهيد تخم هندوانه‌ي برشته را از بيرون بخريد، حتما ابتدا برچسب غذايي آن را چک کنيد.
دريافت عصاره‌ي تخم‌هاي هندوانه مي‌توانند يک درمان پشتيبان براي مبارزه با مشکلات ديابت باشند. مي‌توانيد تخم‌هاي هندوانه را بجوشانيد تا نوعي چاي هندوانه تهيه کنيد. براي اين منظور، يک مشت تخم‌ هندوانه را در 4 فنجان آب بريزيد و به مدت 45 دقيقه بجوشانيد. در پوش ظرف را بگذاريد. اين معجون را مانند چاي، هر روز بنوشيد.
دانه‌هاي ريز و سياه هنداونه غني از اسيدهاي چربي چون اسيد اولئيک و اسيد لينولئوم هستند که پوست‌تان را مرطوب نگه مي‌دارند. روغن دانه‌هاي هندوانه براي تمام انواع پوست مناسب بوده و براي درمان عفونت‌هاي پوستي مفيد است. ضمنا خشکي پوست را هم برطرف مي‌کند. فقط کافيست هر روز قبل از حمام کردن، پوست‌تان را با روغن تخم هندوانه ماساژ دهيد.
چاي تخمه هندوانه به عنوان يک ديورتيک طبيعي کار مي کند. مي توان آن را براي پاک سازي کليه ها استفاده کرد. اين چاي براي افرادي که داراي عفونت هاي ادراري هستند و يا اشخاصي که سنگ کليه دارند درمان بسيار مناسبي است.
خوردن يک مشت تخم هنداونه، انرژي‌تان را افزايش داده و احساس خستگي‌تان را برطرف مي‌کند. اين دانه‌ها غني از آهن هستند که يک عنصر مهم از هموگلوبين خون بوده و اکسيژن را در سراسر بدن حمل و نقل مي‌کند تا انرژي شما حفظ شود. همچنين آهن به بدن‌تان کمک مي‌کند کالري‌ها را به انرژي تبديل کنيد و ضمنا سيستم ايمني‌تان را هم تغذيه مي‌کند. دانه‌هاي هندوانه داراي اسيد آمينه‌اي به نام ال – سيترولين نيز هستند که براي کاهش احساس خستگي و ضعف سودمند است.
مضرات مصرف تخمه هندوانه
زياده روي در مصرف تخمه هندوانه به دليل چربي و کالري بالا منجر به اضافه وزن مي شود و نمک به کار رفته در آنها براي طعم دار شدن باعث افزايش فشارخون و برخي عوارض ديگر در بدن خواهد شد. بنابراين بهتر است تخمه هندوانه خام تهيه کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

رضا عباسی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده، علاوه بر جلوه طلایی طبیعت بی‌نظیر منطقه، بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی امسال برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان است.

وی افزود: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند، از مدت‌ها قبل کشاورزان بدنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم، کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود، زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است