Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ، محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در زلزله اخیر استان کرمانشاه 31 کودک مادر و 47 کودک نیز پدر خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش بهزیستی استان کرمانشاه، به دنبال وقوع زلزله تاکنون 13 کودک هر دو والد خود را از دست داده اند و یتیم شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آمار فوق نهایی و قطعی نیست و امکان افزایش آن وجود دارد و پس از گزارش دقیق مسئولان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه آمار قطعی تا پایان هفته آینده اعلام می شود.

نفریه خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی در نظر دارد تا کودکانی که هم پدر و هم مادر خود را در زلزله از دست داده اند در خانواده های جایگزین چون پدربزرگ و مادربزرگ و یا اقوام درجه یک آن ها را ساماندهی کند و با برقراری امداد این کودکان را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تاکید کرد: ماهیانه مبلغ 350 هزار تومان به خانواده های جایگزین کودکان بی سرپرست زلزله کرمانشاه پرداخت می شود و این افراد نزد خانواده های زیستی خود باقی می مانند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: مبلغ فوق از هم اکنون به خانواده جایگزین کودکان پرداخت می شود و بودجه مورد نیاز آن نیز پیش بینی شده است.

نفریه اضافه کرد: در صورتی که هر یک از کودکان بی سرپرست زلزله کرمانشاه خانواده زیستی نداشته باشند به مراکز نگهداری از کودکان سازمان بهزیستی منتقل خواهند شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه تعداد کودکان فوق بسیار کم بوده است و تنها یک فرزند 17 ساله زلزله زده بی سرپرست خانواده جایگزین در اقوام خود نداشت که او نیز در حال حاضر به بهزیستی منتقل شده و تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: اگر کودکان بی سرپرست زلزله کرمانشاه سرپرست موثر نداشته باشند و سن آن ها مناسب فرزند خواندگی باشد، سازمان بهزیستی کشور این کودکان را به فرزند خواندگی می فرستد.

نفریه تصریح کرد: در حال حاضر سن به فرزندخواندگی رفتن فرزندان بهزیستی تا 16 سالگی است و این امر با استقبال خوبی همراه است.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با هماهنگی با برخی از مراکز خیریه، برای زنانی که سرپرست خود را در زلزله کرمانشاه از دست داده اند و فرزند کوچک دارند، خانه های پیش ساخته فراهم می کند و این خانه‌ها طی روزهای آینده در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند


به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، "محمد شجاعان " ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد و معلم اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم افزود: معلمان شمع وجود خویش را برای روشنایی راه ما و آیندگان ما ارزانی داشتند و این روحیه ایثار در کمک به نیازمندان نیز متجلی است و امیدواریم با توجه به ظرفیت خوبی که بین فرهنگیان وجود دارد، برنامه‌های در دست اجرا و همچنین کمک و تعامل ادارات آموزش و پرورش در سطح استان این تعداد در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد در طرح استان از حمایت ۲۸ هزار حامی نیکوکار در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین بهره‌مند هستند.

شجاعان افزود: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد و همچنین مراکز نیکوکاری سطح استان نسبت به تقبل فرزند یتیم و محسنین با شرایط مورد نظر خویش اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی