Web Analytics Made Easy - Statcounter

از سوی پژوهشگران کشور دستگاهی برای فیزیوتراپی زانو در بعد از اعمال جراحی عرضه شده که قادر به بازگرداندن دامنه حرکتی زانو و افزایش قدرت عضلات ران است.

به گزارش ایسنا، افرادی که عمل تعویض زانو انجام داده‌اند، بعد از جراحی به دلیل نداشتن تمرینات منظم فیزیوتراپی با عوارض شدید بعد از عمل از جمله درد زیاد، کاهش دامنه حرکتی و گردش خون عمومی اندام، افزایش ادم (ورم)، آتروفی عضله، افزایش خشکی و کوتاهی و چسبندگی در تارهای عضلانی زانو رو به رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر باعث کاهش کیفیت زندگی فردی نیز خواهد شد، ضمن آنکه تاخیر در توانبخشی ممکن است منجر به عملکرد ضعیف مفصل یا بی‌حرکتی شود.

بر این اساس محققان کشور دستگاهی برای بازگرداندن حرکت زانو عرضه کردند. دستگاه‌های فلکشن زانو که با نام Knee Flex عرضه ‌شده است، برای حفظ و بازگرداندن دامنه حرکتی مفصل زانو قابل استفاده است.

این دستگاه ساده و مکانیکی به عنوان یک وسیله حرکتی مطمئن قابل استفاده در فیزیوتراپی‌ها و کاردرمانی به مربیان و فیزیوتراپیست‌ها توصیه می‌شود.

دستگاه Knee Flex عرضه‌شده شامل صندلی، هندل، میله و دو عدد پایه است. این دستگاه به گونه‌ای ساخته‌شده که صندلی و تکیه‌گاه بیمار بر روی دو عدد میله نصب شده است و به صورت خطی به سمت جلو حرکت می‌کند. در انتهای این دستگاه دو عدد پایه وجود دارد که بیمار پاهای خود را بر روی آن قرار داده و فیکس می‌کند.

ارتفاع و شیب Knee Flex توسط هندلی که در پشت صندلی تعبیه شده است، کم و زیاد می‌شود و در این حالت بیمار به راحتی می‌تواند حرکت فلکشن (خم شدن زانو) و اکستنشن (قرار گرفتن ساق و ران در یک امتداد مستقیم و صاف) زانو در زوایای مختلف را انجام دهد.

افزایش قدرت عضلانی چهار سر رانی، افزایش دامنه حرکت، امکان استفاده زودهنگام از این وسیله در دوره بهبودی پس از جراحی آرتروپلاستی مفصل زانو، ‌کاهش درد و ادم زانو بعد از 8 جلسه تمرین با دستگاه، کاهش مدت زمان بهبودی و افزایش کیفیت زندگی از جمله مزایای این دستگاه به شمار می‌رود.

از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به فراهم آوردن امکان بازگشت سریع فرد به شغل و حرفه خود، صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌های مربوط به کاهش درد و جلسات فیزیوتراپی اشاره کرد.

این دستگاه از سوی مهدی قربانی در فستیوال نوآوری صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی عرضه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۳۶۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله

دکتر امیر حسابی  رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس افزود: ظهر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

دکتر حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین اعمال جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختربچه ۲/۵ ساله، ۲هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدودا ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

وی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شد و حال عمومی کودک مساعد است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ساخت دستگاه حفاری تا عمق ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی
  • ساخت دستگاهی برای حفاری عمق تا ۳ هزار متری توسط محققان پژوهشگاه اقیانوس شناسی
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • لیست بهترین جراح فک و صورت تهران
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!